Daar hou ik je aana3426rage schreef: ↑di 17 feb, 2026 14:29Mocht je in de buurt zijn van Amersfoort of mochten we elkaar treffen op een meeting doen we wel even een rondje.
Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
-
Super72
- Geregistreerd lid
Re: Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
-
Super72
- Geregistreerd lid
Re: Ewouds Viggen: Kama-jaja-jippie-jippie-jeey! (er is altijd iets te doen)
Op pagina 12 van dit topic deed ik uit de doeken waarom (en hoe) ik een dikkere stabilisator aan de voorkant wilde. Ik was op zoek naar een 28 mm stabi van een 9-3 TiD, maar omdat ik die niet kon vinden, nam ik - na heel lang vruchteloos zoeken - noodgedwongen genoegen met een 26 mm-exemplaar. Waar ik heel blij mee was, laat daar geen misverstand over bestaan, want een een voelbare en significante verbetering ten opzichte van de standaard 22 mm. Maar toch bleef het knagen. Dus toen de eigenaar van A-Z Performance (waar ik heel prettig contact mee heb) mij mailde dat hij de hand had weten te leggen op een 28 mm stabi, was het pleit snel beslecht. Lang verhaal kort: die 28 millimetert zit er dus nu bij mij onder. Voor het mooie opnieuw gestraald en gepoedercoat, ook al zie je daar niks van.
(Daarmee heb ik de 26 mm stabi ter overname beschikbaar. Bij interesse: stuur me een pb)
Koelvloeistoftemperatuurmeters zijn prachtige dingen, echt waar. Maar als de wijzer daarvan de 'juiste' waarde aangeeft, wil dat nog niet zeggen dat alle seinen op groen staan voor geïnspireerd gasgeven. Dat is pas het geval als ook de motorolie op temperatuur is, wat zomaar 5-10 km langer duurt. Een olietemperatuurmeter staat dan ook altijd hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb alleen een gruwelijk hekel aan aftermarket klokjes aan de A-stijl of bovenop het dashboard geplakt. Ik hou van subtiele verbeteringen, alsof ze door de fabriek zelf zijn bedacht. Daarom is dit sinds vandaag mijn uitzicht:

Een knap staaltje innovatief vakmanschap van SAABastian in Duitsland. Pas na acht weken viel het pakketje bij me in de bus en montage duurde langer dan de door de verkoper beloofde 'dertig minuten', maar ik ben er enorm blij mee.
Verder nog twee nieuwe voorbanden (Continental PremiumContact 7 in de maat 215/40-18) en daarmee was het weer een dure maand. Maar een hobby mag geld kosten, zeggen we dan maar. Klaar? Nee, er is nog wat onderweg en hopelijk is er volgende week weer wat te melden. Want zoals de ondertitel van dit topic luidt: er is altijd iets te doen.
(Daarmee heb ik de 26 mm stabi ter overname beschikbaar. Bij interesse: stuur me een pb)
Koelvloeistoftemperatuurmeters zijn prachtige dingen, echt waar. Maar als de wijzer daarvan de 'juiste' waarde aangeeft, wil dat nog niet zeggen dat alle seinen op groen staan voor geïnspireerd gasgeven. Dat is pas het geval als ook de motorolie op temperatuur is, wat zomaar 5-10 km langer duurt. Een olietemperatuurmeter staat dan ook altijd hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb alleen een gruwelijk hekel aan aftermarket klokjes aan de A-stijl of bovenop het dashboard geplakt. Ik hou van subtiele verbeteringen, alsof ze door de fabriek zelf zijn bedacht. Daarom is dit sinds vandaag mijn uitzicht:

Een knap staaltje innovatief vakmanschap van SAABastian in Duitsland. Pas na acht weken viel het pakketje bij me in de bus en montage duurde langer dan de door de verkoper beloofde 'dertig minuten', maar ik ben er enorm blij mee.
Verder nog twee nieuwe voorbanden (Continental PremiumContact 7 in de maat 215/40-18) en daarmee was het weer een dure maand. Maar een hobby mag geld kosten, zeggen we dan maar. Klaar? Nee, er is nog wat onderweg en hopelijk is er volgende week weer wat te melden. Want zoals de ondertitel van dit topic luidt: er is altijd iets te doen.