Snelheid

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Snelheid

Bericht door evo » di 24 jun, 2014 12:09

Nog nooit gehad... was ie wel goed vastgezet?

Mijn ervaring met die stips is dat er vaak een of meerdere clips breken als je ermee gaat hannessen. Daarna zit het nog wel, maar natuurlijk niet meer zo goed als dat het origineel hoorde...

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 24 jun, 2014 12:23

Kan me ook niet voorstellen dat daar niet op getest wordt bij het ontwerpen van een auto. Keertje Vmax aantikken voor bepaalde periode en kijken of alles heel blijft.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 27 jun, 2014 18:44

die klips/klemdingen zijn idd de boosdoener, alles met silikit afdichten/plakken voldoet prima.
allemaal :offtopic:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 28 jun, 2014 7:58

die klips/klemdingen zijn idd de boosdoener
Die klemmen zijn prima daar is niks mis mee alleen ze worden foutief gedemonteert en weer foutief gemonteerdt, het zijn kunstoffen klemmen die geborgt worden door de middelste borgpen deze moet je er ook eerst uit trekken voordat je de klemmen los maakt en weer eerst monteren en als laatste die borgpennen er in drukken, dan zitten ze goed geborgd, maar meestal trekken ze die lijsten gewoon los weerkaakjes die half breken en openingen die bolgaan staan dan worden ze met geweld erop gedrukt en vliegen ze bij 120km/uur of hoger er gewoon weer van af. ojah silicone kit das voor badkamers om die af te kitten.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 28 jun, 2014 8:08

bij het verwijderen van die strip - ik zal het straks nog eens proberen- is het risico op breuk groot. mij lukt het niet zonder iets te breken.
het gebruik van siliconenkit is aan ieder hier om zelf te beslissen toch? het is lekker goedkoop en die strip blijft prima zitten.
silikit ook goed voor / tegen:
- lekkend achterlicht
- lekkende gaten van de achterspoiler

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 28 jun, 2014 10:21

Nouja ik ben het wel eens met jansen dat je veel dingen aan een Saab prima kunt loshalen maar omdat veel mensen geen geduld of technisch inzicht hebben verkloten ze het. Bijv. ook van die plastic popnagels met zo'n pinnetje er in, dat werkt perfect en snel als je het snapt. Maar hoeveel lomperiken die dingen al kapot hebben gerukt... Ik kijk altijd eerst rustig hoe iets los moet en ik sloop zelden wat. Bij de 9000 zijn die dakstripjes achteraan ook 9 van de 10x een keer krom getrokken omdat ze verkeerd worden verwijderd en zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven.

PK1970
Geregistreerd lid

Bericht door PK1970 » za 28 jun, 2014 10:56

Ooit volgens de wijzer van de snelheidsmeter dik over de 240 geweest, de Kenwood gaf aan 245 km. Was op A31 richting Oberhausen met een Hirsch gegunde 9-3 :-))

saske
Geregistreerd lid

Bericht door saske » zo 29 mar, 2015 21:45

9.3 SS 2.0t stage 1 G-ice op eur98 : 250 op de GPS ( 255 op de teller )

Er zat misschien nog wel een beetje meer in maar omdat ie vanaf 248 op een paar km/u plots onstabieler aanvoelt ermee opgehouden. Boven 250 heb je namelijk beter spoilerwerk nodig en je voelt wanneer je die nadert. Hierdoor zouden ze de dikke duitsers ook allemaal begrenzen. muv porsche e.d.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 29 mar, 2015 22:05

2 weken geleden, moest even op-en-neer naar Hannover (Cebit) 267 op de GPS van de Pioneer met de 9-3.
Heenweg op Lukoil Euro95, bleef ECMS 51 krijgen, haalde Mreq niet volledig, terugweg op Aral 102, dat liep weer geweldig.

Nadat ik het luchtscherm onder de auto heb aangepast is de stabiliteit boven de 200 aanzienlijk toegenomen, maar het blijft geen sportauto.

Zal eens kijken, heb er een fotootje van gemaakt.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 29 mar, 2015 22:26

Rubbers in de deuren weten te behouden? :)

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 29 mar, 2015 22:29

Dat wel, je merkt wel dat de deuren naar buiten trekken. Ik ben op die snelheid altijd bang dat er een afdekstrip langs de voorruit spontaan verdwijnt....Ik heb dit eens eerder gehad, was niet heel tof als er zo'n 60cm hard plastic gelanceerd wordt richting de auto achter je....

Rrabbit
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rrabbit » di 07 apr, 2015 14:55

Afbeelding

233 km pu maar moest remmen voor de afslag. :roll:

TubaManiak
Geregistreerd lid

Bericht door TubaManiak » di 07 apr, 2015 16:09

Met mijn 9-5 sedan 247 op de gps. Maar die ligt op de schroothoop.
De Aero heb ik nog niet volledig geprobeerd, maar 233 al gehaald op de gps.
Ik ben er nog niet mee in Dl geweest, helaas. Wel in de UK. Maar daar moet je ook niet al te hard rijden.
De 9000 deed ooit 215 op de klok bergaf. (liep dus uit de klok) Maar toen was er nog geen betaalbare gps.
Nu is ie 20 jaar oud en durf ik niet meer echt top-speed. Dit weekend nog wel 190 op de klok gehad.
Hard zat in nederland op winterbanden.

rolandjonkers1980
Geregistreerd lid

Bericht door rolandjonkers1980 » di 07 apr, 2015 20:48

Vorige week ff de 9-5 2.2 tid losgetrapt, net over de 200...toen vond ik het wel genoeg, in Zweden

when nothing goes right...go left

niels40+
Geregistreerd lid

Bericht door niels40+ » di 07 apr, 2015 21:00

93 Caab aero automaat 2001 met open dak in Duitsland. Bij 212 op gps voetje niet verder naar beneden gedrukt. Caab gaf geen krimp en de wind viel mee!

Plaats reactie