Meer comfort? daar heb je niet perse een SUV voor nodig
Als we zover zijn dat we voor meer comfort (het overleven van verkeersdrempels e.d.) een SUV nodig hebben, wordt het eens tijd om af te vragen wat er gebeurd is met de gewone personenauto dat die dat blijkbaar niet (meer) kan bieden.
ja, het is fijn zo'n SUV, heb er zelf een klein jaar aan mogen snuffen. Persoonlijk, zoals aangegeven, wegen de voordelen niet op tegen de nadelen, in zowel persoonlijke portemonnee sfeer (ik vind het gewoon zonde om geld te verbranden zonder er eigenlijk iets in extra mobiliteit voor te krijgen waar ik wat aan heb op zulks moment) als in materiele zin. Hoe meer we onze explosieve energieconsumptie niet controleren, hoe meer ons dat straks (of onze kinderen) 'de kop' gaat kosten.
Noem het desgewild het potverteren op de rekening van toekomstige generaties, zoals dat bijvooorbeeld ook de doorgedraven verzorgingsstaat wordt verweten aan eerdere generaties. Daar betalen we nu ook de rekening voor. Het "politiek" profiel, van met name de luxe (zuip en dikgemotoriseerde) SUV rijders begrijpt wel wat ik daar mee bedoel lijkt me.
in dat opzicht kan je energieconsumptie van eindige bronnen, waar vraag en aanbod straks meer en meer politiek ingezet gaan worden door de toenemende discrepantie tussen die twee, ook behoorlijk potverteren noemen. \
Overigens, een doelgroep kan ook gemaakt worden. (en de SUV is "uitgevonden" in de VS - oa de Jeep Wagoneer van begin jaren 60 was een duidelijke exponent)