De witte 900S van Vyv. Setje 17" cross spokes te koop.

1978-1993
Plaats reactie
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. De 1 euro modificatie.

Bericht door Vyv » do 09 jul, 2020 13:04

turbopilot schreef:
do 09 jul, 2020 12:54
... ook handig voor je haren bij je oor :mrgreen:
Die had ik vroeger ook niet... :blue_susp:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Back to retro.

Bericht door Vyv » ma 13 jul, 2020 17:20

Datum: 2020-06
==============
Ik was de looks van LED verlichting al weer beu en vrij snel besloten dat er gewone extra lampen onder de bumper moesten komen. Toen er een setje Hella's 450 voorbij kwamen op Marktplaats met de afdekkappen was de de aankoop snel geregeld. Het eronder hangen was nu nog maar 15 minuten werk omdat alles al op zijn plaats zat (Extra schakelaar, kabelboom, relais, beugels). De wit/zwarte afdekkappen smoelen lekker bij de rest van de auto.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de flatblades hebben plaats gemaakt voor originele simpele Bosch wissers

Afbeelding

Binnen in de auto waren de gordelknopjes niet meer zo rood als mijn tankdop, met de bestelling van de koppelingsleiding heb ik 2 van die knopjes mee laten komen van Saabits. Bij het demonteren van de oude knopjes viel eentje ook al uit elkaar, die hadden hun beste tijd ook al gehad.

Afbeelding

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Onder de motorkap zijn 2 AIC slangen vervangen. Voor de Trionic conversie ben ik van een Lucas naar een Bosch AIC gegaan, de Lucas slangen passen eigenlijk niet maar met een beetje veel grof geweld zijn de slangen erop gedrukt en bij inspectie zag ik dat er een scheurtje in de slang gekomen was precies bij de slangklem. do88 leveren ook die twee Bosch slangen, dacht die wel even erop te zetten maar daar moest toch een beetje vaseline aan de pas komen (tight fit).

Afbeelding

Lucas
Afbeelding

do88
Afbeelding

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » ma 13 jul, 2020 19:14

Goeie keus want zeg nou zelf: die Hella's staan toch 10 keer beter dan die led verlichting.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 13 jul, 2020 19:56

Goed idee die gordel knop.... Ik deed op ongeveer het zelfde moment het zelfde.

Afbeelding

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 13 jul, 2020 21:24

Geweldig dat zo'n (klein) onderdeel weer beschikbaar is, daar word ik blij van. Het zijn de kleine dingen die het 'm doen... :wink:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » ma 13 jul, 2020 22:40

Afbeelding
Zo grappig. Al een paar weken aan het zoeken naar een foto van een leeg schakelblok. Tientallen auto's bekeken op garaget, vind ik het (bijna) hier op t forum.

Weet iemand of ze ooit ook helemaal leeg zijn geleverd, nieuwe stijl? Dus met nul schakelaars voor ramen of zonnedak?

AlbertR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AlbertR » di 14 jul, 2020 7:29

Die Hella's staat hem goed!

Leuk topic Vyv 👍

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » di 14 jul, 2020 8:10

Tubefreak schreef:
ma 13 jul, 2020 22:40
Weet iemand of ze ooit ook helemaal leeg zijn geleverd, nieuwe stijl? Dus met nul schakelaars voor ramen of zonnedak?
Ja, mijn 1993'er i'tje had een volledig lege. Ik zal eens naar foto's zoeken.

on topic: hele verbetering die lampen! Gordelknopjes moet ik ook nog doen, hoe krijg je de oude eruit?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 14 jul, 2020 20:03

2 kleine platte schroevendraaiers aan de zijkanten insteken en dan pop de drukknop er zo uit. Easy peasy :nod:

Robin2cv
Donateur
Donateur

Bericht door Robin2cv » wo 15 jul, 2020 15:46

Tubefreak schreef:
ma 13 jul, 2020 22:40
Afbeelding
Zo grappig. Al een paar weken aan het zoeken naar een foto van een leeg schakelblok. Tientallen auto's bekeken op garaget, vind ik het (bijna) hier op t forum.

Bij deze mijn leeg schakelklok.

Afbeelding

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » wo 15 jul, 2020 16:10

Thanx :D
Iemand een idee wat een gangbare naam hiervoor is?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 15 jul, 2020 16:36

Muntenhouder, onderdeel 30520686 (of 9124678)

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 15 jul, 2020 16:50

Heb jij nou een usb connector voor je pook zitten? Grappig!

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 15 jul, 2020 17:13

Goed gezien! :)

Het loze afdekkapje (zit normaal de knop van het cabrio dak) heb ik bewerkt zodat er een enkele USB poort achter zit. Werkt hartstikke goed, plek zat in die bak van de midden console.

Afbeelding

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Koel is cool.

Bericht door Vyv » wo 29 jul, 2020 22:31

Datum 2020-7
-----------------

Ik vond het tijd om mijn radiator te vervangen omdat deze al wat ouderdomsverschijnselen ging vertonen; de alu tussen-finnetjes die makkelijk loskomen als je de radiator nog maar aanraakt, en ik het gevoel had dat bij langzaam rijden de temperatuur boven het midden ging zitten, bij 30km/u door een dorpskern op een warme zomerdag. Verders geen problemen met temperatuur hoor, op snelwegen en 80km wegen zit de temp mooi onder het midden. Geen problemen, onthoudt deze uitspraak mijnen dames en heren...

Nou weet ik wel dat de tempmeter bewegelijk is in een classic en niet zoals een moderne auto door de elektronica kunstmatig op het midden gezet wordt bij temperaturen van 80 tot 100, maar toch... ik wilde eens weten wat een nieuwe doet, ook is er een stukje minder flow omdat er een grote intercooler voor zit van een 9000. En na bijna 30 jaar mag het onderdeel ook wel eens preventief vervangen worden... Volgens mij wat het nog de originele Blackstone.

Voor we aan de slag gaan heb ik de KVS afgelaten en weer afgevuld met coolant flush en water en een kwartiertje warm gereden zodat eventuele ketelsteen uit het koelsysteem los komt. Ook wordt de waterpomp vervangen door een nieuw exemplaar

De oude situatie:
Afbeelding

Waterpomphuis
Afbeelding

Oude waterpomp, heeft metalen schoepen
Afbeelding

Nieuwe waterpomp heeft geen metalen schoepen maar iets van kunststof
Afbeelding

Waterpomphuis ontdaan van oude pakking en langs deze kant ook het blok gespoeld met de tuinslang. Wees voorzichtig met pakking oplosser, dat spul is agressief. Heb een drupje op de zekeringkap gemorst en dat is blijvend zichtbaar. Het netjes afkrabben van de pakking is het meest tijdrovende van de hele klus.
Afbeelding

Als de boel open ligt kunnen we ook gelijk even een beetje poetsen. Nee er zit geen radiator meer, dat is de achterkant van de intercooler. Ik verkijk me er ook op...

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

De Pepsi proef. De nieuwe radiator is dikker en zou meer inhoud moeten hebben volgens de leverancier. Meten is weten! Met een maatbeker kreeg ik (maar?) 0,9 liter in de oude radiator, in de nieuwe kreeg ik precies 2x zo veel: 1,8 liter.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het plaatsen van de fan was ik aan het mopperen... voor dat geld hadden ze wel een paar schroefjes mee mogen leveren en rubbertjes voor de radiator aan op te hangen. De oude schroefjes van de fan waren afgebroken tijden uitbouwen, gelukkig heb ik een grabbelbak...
Afbeelding

Alles weer terug op zijn plek en je ziet er (weeral) bijna niks meer van.

Afbeelding

Op de linker tank zie je do88 als je goed kijkt.
Afbeelding

En het expantsie vat heeft ook nog een inwendige schoonmaakt beurt gekregen zodat je de versie koelvloeistof mooi kan zien
Afbeelding

Na het opruimen van het gereedschap, de doos en verpakkingsmaterialen van de radiator kom ik toch zeker een handleiding tegen met daar aan vast geplakt met tape een zakje schroefjes en ophang rubbertjes. Blijkbaar niet goed in de doos gekeken, loemperik... de geleverde rubbers waren beter dan die van mij dus die heb ik nog maar even snel geplaatst.

Plaats reactie