We rijden weer.......de oldtimerrregeling.

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: We rijden weer.......de oldtimerrregeling.

Bericht door blue city » wo 18 nov, 2015 15:58

:D

@esalet, ondanks dat de belastingmevrouw dat niet vertelde lijkt me jouw verhaal heel plausibel en terecht. Ik heb even de tekst doorgenomen, en zo staat het er idd.
Daar gaat mijn plannetje ;-(+ Bedankt voor de aanvulling.

:O:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 18 nov, 2015 21:06

Graag gedaan (hoewel ik je liever goed nieuws geef!).

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 18 nov, 2015 21:16

esalet schreef:OJa @ je antwoord richting Raggare: dat klopt zeker wel inderdaad, als je ergens lopende het jaar een auto overneemt die toen al in de overgangsregeling zat, dan mag je kiezen of je die overneemt of niet. Als je het niet wilt dan moet je aanvullende aangifte doen en betaal je het reguliere tarief vanaf de dag dat ie op jouw naam staat (zoals jij ook al aangaf dus).

Mijn bron is overigens deze (kan handig zijn voor anderen, ik ga er zoals gezegd van uit dat het nog actueel is, anders hoor ik ook graag!)
https://www.vrijstellingoldtimer.nl/blo ... ijstelling

Ben er verder nog niet achteraan geweest maar als bovenstaand klopt is dat dus goed nieuws voor mij :wink:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 18 nov, 2015 21:24

brinky schreef:Andersom, kan dat dan ook? Dus ik koop op 1 maart een auto die wordt gereden onder het normale tarief... mag ik dan als nieuwe eigenaar alsnog aan de 120 euro regeling mee doen per 1 maart?
Moet je Charles1 even vragen, die heeft een cabrio uit 87 die hij midden in het jaar (ook op naam kreeg) op de 121 euro heeft willen zetten.
Volgens mij moest hij dit aanvragen.
Hij werd voor normaal tarief aangeslagen, vandaar de aanvraag.

(Volgens mij heeft hij het wel laten verwateren en gewoon door betaald) :-S+

@ jungleman ik kreeg van de belastingdienst bericht dat wegens het bereiken van de 40 jarige leeftijd er vrijstelling wordt verleend. De datum dat dit inging lag eerder dan de afgifte van het kenteken.
Vermoedelijk wordt de vrijstelling mede bepaald door het tijdvak waarmee de belastingdienst rekent.

Waar jij op doelt, in de handel gebracht en op kenteken gezet werd in het begin gebruikt, bij mijn weten heeft de belastingdienst later de tekstregel aangepast. ( volgens mij is hier een topic van).

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » di 28 feb, 2017 22:38

Accu is van de druppellader gehaald en wordt morgen weer terug geplaatst (auto staat in een schuur zonder stroom). De 3 maanden zijn alweer voorbij dus het wordt weer rijden! Lekker muziekje erbij en gewoon weer genieten :O:

Schippertje
Donateur
Donateur

Bericht door Schippertje » di 28 feb, 2017 23:06

Hier is de 900 er helemaal klaar voor. Alles nog een keer nagelopen en hij kan de weg weer op. Heb er zin in! 3 maanden is veel te lang :p

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » di 28 feb, 2017 23:28

Nog 1,5 uur, en dan mogen we weer :O: :D

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 01 mar, 2017 1:31

Had je een andere keuze gemaakt kon je het hele jaar rond rijden. :mrgreen:

Schippertje
Donateur
Donateur

Bericht door Schippertje » wo 01 mar, 2017 7:37

Raggare schreef:Had je een andere keuze gemaakt kon je het hele jaar rond rijden. :mrgreen:
Rijden met pekel doen ik toch niet met de 900. Dan is dit de mooiste en voordeligste oplossing. 3 maanden wegenbelasting betalen en toch niet rijden is ook zonde ;)

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » wo 01 mar, 2017 8:05

Hier ook voor de wintermaanden een 'winter-900' :) Die mag nog een week of wat door met dit belabberde weer.
En dan binnenkort weer de weg op met de zomer-saabjes :O:

PS. hoeveel dagen duurt het nog voordat men weer aankondigt ook dit jaar niet de kentekens te kunnen hebben checken en dat je net zo goed door had kunnen rijden? :wink:

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » wo 01 mar, 2017 9:33

Raggare schreef:Had je een andere keuze gemaakt kon je het hele jaar rond rijden. :mrgreen:
Daar valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Echter na 3 maanden niet rijden is het des te leuker om wél weer te rijden. En als ik heel eerlijk ben, ik vind de regeling uiteindelijk ook wel weer prima. Al die oude stink diesels waar ik op de fiets last van had zijn allemaal op de boot gegaan.
Het grootste gedeelte van de winter staat de auto binnen en dat voorkomt ook weer roest.

Plaats reactie