Auwdi

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjak
Geregistreerd lid

Re: Auwdi

Bericht door sjak » di 15 mar, 2011 13:05

Alleen de aanschaf compenseert dat (veronderstelde) voordeel dan weer...

Interieur van VW/Audi/... is ondermaats, qua zitcomfort, ruimte, ergonomie e.d., en de kale plastic uitstraling moet je ook maar net liggen. Veercomfort is ook niet om over naar huis te schrijven.

Daarnaast lijkt het, alsof al die irritante voordringertjes die vroeger BMW reden, nu een Audi willen :lol:

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » wo 16 mar, 2011 22:25

Ik rijdt ook al jaren iedere twee jaar zo een goedkoop afgewerkte, met slechte stoelen, matig blok, waardeloos onderstel, lelijke Audi, met veel plezier en zonder problemen.

Als er iemand veel goedkoop plastic in een interieur wil zien, leren bekleding die los op de stoel gaat zitten na 80K, een onderstel wat kraakt en regelmatig stukken aan de auto, moet je ook ff naar mijn 2004 Aero komen kijken, die heeft het allemaal............

Audi krijgt inderdaad een minder goed imago, mee eens. Wel is het dan vreemd dat Auwdi in 2010 16000 auto's heeft verkocht in Nederland en Saab 532 stuks :oops:

Ben overigens over beide auto's tevreden.

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » wo 16 mar, 2011 23:35

Even voor de goede orde, Audi heeft totaal geen karakter maar deze bak was echt geweldig werkelijk alle opties tot regelbare stoelairco en elektrische zonwering aan toe en nog veeeeeeeel meer en dan de 300 peekaatjes, dus wel iets meer dan een standaard Audi. Dus ik wil hem er wel bij maar niet in plaast van m'n Saabs :lol:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » wo 16 mar, 2011 23:51

Die A7 is van achter en opzij een mooie auto, zag er gisteren nog eentje op de snelweg voorbij komen.
Afbeelding
Een fraai kontje, maar daar hoort geen TDI achterop te staan...

En die stofzuigergrille, en LEDjes, daar kan ik maar niet aan wennen, blijf een hoog Sjonniegehalte houden.
Afwerking van het interieur is fenomenaal, helaas zijn de motoren erg middelmatig.

SCUBATIMO
Geregistreerd lid

Bericht door SCUBATIMO » za 19 mar, 2011 22:17

Vader is een echte Audi-liefhebber(al sinds de 100, dus zie ik hem als een echte liefhebber) dit heeft natuurlijk ook als voordeel dat ik regelmatig Audi's rij, en een deftig vergelijk kan maken , eerst had hij de eerste generatie A4 tdi 90 en nu rijd hij een tweede generatie A6 avant tdi 130......De audi's van deze generatie vind ik van design tijdloos (in tegenstelling tot de huidige rijdende lichtreklames ) Zijn A6 avant ziet er ook nog steeds goed uit, de afwerkingskwaliteit is zoals gezegd onberispelijk , daar doet audi het beter dan mijn 9-3 SH, maar de Audi verliest op rijgedrag ( VAG produkten hebben naar mijn gevoel een verschrikkelijk onderstel) ,ook is de SAAB beter ge-engineered , je merkt dat de SAAB uit een ruw en wild land komt ,kleine details die ze anders doen als bij anderen........We waren samen de SAAB aan het waxen toen vader ineens zei ......" Hé ,blijkbaar heeft die verwarming in z'n achterste zijruitjes ook?!......Slim bekeken " SAAB 1 Audi 0 :twisted:

P.S. De TDI's zijn echt ok....6 liter voor een A6 avant op 100km is echt wel een prestatie

r-s
Geregistreerd lid

Bericht door r-s » wo 01 jun, 2011 7:08

Ik tegenstelling tot andere hier , vind ik Audi een zeer fijne auto .
Rij met veel plezier in mijn A6 avant 2.8 Quattro en A3 TDI met zeer snelle pompverstuiver motor .

Maar als het mooi weer is pak ik dit jaar lekker mijn 900nNg en doe de kap omlaag :D

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 02 jun, 2011 8:40

Die Audi coupe hatchback dingen hebben een afgezakte kont... Om een of andere reden willen ze het van een afstandje op een sedan laten lijken.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » do 02 jun, 2011 13:09

@IVANZON: Sterker nog, het is een sedan (die A7 dan), want vierdeurs. Maar juist daarom is de lijn goed gevonden.

Nu nog een andere grille en hopen dat die kerstlampjesmode overwaait, dan zou het zomaar een stijlvolle auto zijn.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 02 jun, 2011 14:25

Sonab schreef: Ach het is ook frusterend voor die simpele Audi rijders om zoveel geld uit te geven :twisted:
dat is het andere probleem, de meeste lopen in de lease. dus als je net een leuke A6 hebt aangeschaft, gaan ze je vragen auto van de zaak :-S+

ps als ik geen saab zou rijden kwam ik denk ik ook uit bij audi. en dan denk ik bij de A5
mercedes is oudbollig, bmw te patserig.

ps de nieuwe citroen C5 gaat ook erg de lookkant op van audi

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 02 jun, 2011 14:54

Als ik geen saab reed, reed ik geen tweede auto ;-)

gsuk
Geregistreerd lid

Bericht door gsuk » ma 04 jul, 2011 22:29

ik heb met mijn audi a4 avant proline multitronic 130pk tdi bj2003
omgeruild voor een saab 9-3 Turbo Se cabrio automaat 205 pk uit 2000

allebei op hun eigen manier erg leuk

gr Emile

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 04 jul, 2011 22:35

willeme 1 schreef:ging denk ik voor een skoda, goede techniek en redelijk geprijst
maar ze zien er niet uit

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » di 05 jul, 2011 9:45

[]Maakt dat nou uit bij een "Biggest bang for your buck" merk?

Audi's kosten veel geld en dan rij je verdorie in een pauper kamperkermisautootje met ledjes...

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » vr 10 aug, 2012 20:19

Barboer schreef:
Audi's kosten veel geld en dan rij je verdorie in een pauper kamperkermisautootje met ledjes...
Voor mij weer een nieuwe Pauper Audi...........
Vandaag een nieuwe Audi A6 3.0 TDI gekocht in het de kleur zwart(mijn oude Audi was na 4 jaar en 280.000 km met alleen normaal onderhoud toe aan een (waarschijnlijk) Poolse omgeving).

Ben ook nog ff wezen kijken naar een 9-5NG, maar deze is het voor mij toch niet geworden :oops:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 11 aug, 2012 0:44

een vijfje vindt ik toch ook nog wel aardig gelijnd, maar het grootste probleem gaat gewoon worden,
hoeveel auwdi rijders zullen zelf eigenaar zijn :-S+

Plaats reactie