Velgen

2010-2012
Retep
Geregistreerd lid

Re: Velgen

Bericht door Retep » vr 11 feb, 2011 20:24

De aftermarket zou mij +/- 1.300 € kosten.

De originele velgen zitten sowieso op de wagen, maar niets belet om op een ernstige wijze spaarzaam te zijn wat de "wintervelgen" betreft.

De aankoop van de 9-5 was al een investering op zich. Tenzij je een hoge prijs voor mijn 9-3 Estate over hebt :wink:

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Velgen

Bericht door carlsson » vr 11 feb, 2011 20:35

ff een gokje, want je praat in principe slechts over 1,5 maand "winter" en dan is er weer tijd genoeg om de kat uit de boom te kijken :lol:
Misschien kom je straks op het idee om 18 inch LM te kopen en kun je die 17 inch velgen mooi voor de winter sloffen gebruiken en nog wat geld vangen voor de zomerbanden van 17 inch :wink:

Retep
Geregistreerd lid

Re: Velgen

Bericht door Retep » vr 11 feb, 2011 20:47

Ik wil toch voorbereid zijn: de wagen wordt pas geleverd eind april, dus het is niet dringend.

Anderzijds is het zo dat de bandencentrales zelf aangaven dat ze voor volgende "winter" opnieuw een soort schaarste verwachten. Het is zo dat er nog niet teveel mogelijkheden zijn in velgen door de 9-5 in aftermarket.

De voorbije twee winters was het niet makkelijk om tijdig aan winterbanden te geraken zodat ik nu al de mogelijkheden uitpluis. Als ik eerlijk ben vind ik de oplossing met de originele velgen het mooist/best. Alleen jammer dat er niet wordt bijgezegd om welke banden het gaat. Het merk zou toch een betere vergelijking mogelijk zijn.

Plaats reactie