2.3 230pk met automaat in 900ng kan dat ?
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: 2.3 230pk met automaat in 900ng kan dat ?
Hmm zonde... Is die 200pk ook ooit in een niet-automaat geleverd? Anders zou je zeker weten dat die voor een automaat is. Ik weet er zelf helaas niets over verder.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
heb je wel een idee hoe dat bij de 9-5 zit ? want dat zal mekaar niet zo veel ontlopen en die was er vast wel als 2.3t automaat
-
millerman
- Donateur (3x)

Yep, bij de 9-5 uit de eerste serie trekt de 4-bak maximaal 400nm en bij de latere 5-bak 420nm. In lockup kunnen ze wat verder gaan, maar dan ga je erg op de details in denk ik. Een stage 1 voor de 2.3t met GT17 komt rond de 230pk en ongeveer 370-380nm. Die begrenzing komt in dat geval door de maximale luchtmassa van de kleinere turbo ten opzichte van de TD04.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
kijk nu is het een kwestie van beide bakken vergelijken en als die van het zelfde merk zijn is het denk ik bingo en zal het net gaan
weet je ook of die van de 9-5 ook die japanse automaten zijn?
weet je ook of die van de 9-5 ook die japanse automaten zijn?
-
millerman
- Donateur (3x)

Yep, komen allebei van Aisin af.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
dan zal ik het moeten gokken dat ze de zelfde vulling hebben en beide dezelfde krachten aan kunnen ze zullen niet zo erg veel verschillen
misschien dat de koppel omvormer bij de 9-5 sterker is maar daar is zo achter te komen
dit klinkt erg hoopvol voor een 900ng 2.3 turbo automaat met viggen kwaliteiten

misschien dat de koppel omvormer bij de 9-5 sterker is maar daar is zo achter te komen
dit klinkt erg hoopvol voor een 900ng 2.3 turbo automaat met viggen kwaliteiten
-
Roger
- Geregistreerd lid
is ook handig alstie voor de kar moet.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
O daar kan je gif op innemen dat die voor de kar gaat het blijft een werkpaard alleen gaat dat iets sneller 
-
blackmy
- Geregistreerd lid
haha,, tja,, heb er niet veel verstand van, maar klinkt wel mooi 
-
tanisha
- Geregistreerd lid
dat komt nog wel!
mijn neefje op het forum nu nog even je rijbewijs halen en dan snel samen voor jouw een saabje bouwen! 
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
Ik ben zeer benieuwd of dit gaat lukken, volg je vorderingen met belangstelling.
Wil je nu een 9-5 bak in de 900 plaatsen of blijft de oude automaat?
Je kan er altijd nog een handgeschakelde van maken, als het tegenzit.
Wil je nu een 9-5 bak in de 900 plaatsen of blijft de oude automaat?
Je kan er altijd nog een handgeschakelde van maken, als het tegenzit.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
het is nu een handt geschakelde maar ik heb altijd erg genoten van de automaten in de vrachtauto's die ik gereden heb en nog als ik een automaat tref geniet ik van het rijden daarmee het geeft gewoon meer rust in de auto
maar er moeten zo nu en dan idd karren achter en dat heeft me weer aan het twijfelen gebracht omdat er vaak meer achter gaat dan de 1600kg die er achter mag
maar er moeten zo nu en dan idd karren achter en dat heeft me weer aan het twijfelen gebracht omdat er vaak meer achter gaat dan de 1600kg die er achter mag