2.8T V6 is het je dat waard??

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
B235R
Lid van verdienste

Re: 2.8T V6 is het je dat waard??

Bericht door B235R » di 14 jun, 2005 13:31

gewoon met beiden gaan rijden, en eventueel met een 252pk 2.0T (indien beschikbaar)

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 14 jun, 2005 13:52

4 cilinder 2.0T met 252 pk?

die levert dus bijna net zoveel als de V6 en is dus eigenlijk een concurrent in eigen huis? Begreep dat de V6 ook met 230 pk komt?

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 14 jun, 2005 15:33

Style&Co schreef:4 cilinder 2.0T met 252 pk?

die levert dus bijna net zoveel als de V6 en is dus eigenlijk een concurrent in eigen huis? Begreep dat de V6 ook met 230 pk komt?
Die 252 pk is dus met Hirsch upgrade, is daarom wat mij betreft geen manier om twee compleet andere motoren met elkaar te vergelijken, de één getuned en de ander niet. Voor de V6 zullen zonder enige twijfel ook Hirsch upgrades gaan komen, ik denk zelfs dat Saab zelf op termijn ook meer vermogen uit deze motor gaat halen (voor een nieuwe Viggen wellicht? in de protosfeer is deze motor immers al regelmatig in verband gebracht met 280 pk). Een 230 pk variant komt inderdaad ook (voor de Vector uitvoeringen) maar naar alle waarschijnlijkheid niet naar Nederland. De beschikbaarheid van die motor elders heeft ongetwijfeld met belastingstelsels te maken (gelukkig is die in NL niet vermogensafhankelijk). Alhoewel in de 9-5 tegenwoordig de 2.3T ook beschikbaar is met 220 pk ipv 250 voor niet Aero modellen.

Maar om ook even een duit in het zakje te doen mbt de oorspronkelijke vraag: Ik zou persoonlijk wachten op de V6 als je je dat kunt veroorloven, naar wat ik toto nog toe gezien en gehoord heb wordt dit een geweldige motor en ook een motor die een belangrijke rol zal moeten spelen in de premium Saabs van morgen, dus daar zal een flinke schuit ontwikkelingsgeld naar toe gaan, en echt die Hirsch upgrades, die zijn sneller klaar dan je denkt, daar wordt al volop aan ontwikkeld.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 14 jun, 2005 15:53

Leuk: een Hirsch dubbel turbo.

Plaats reactie