Update:
Na het ANWB incident heb de auto toch maar weer naar de garage gebracht waar de DICE wéér was vervangen door de garagist, en ook nog wat starter relays dit keer. Ik vertrouwde het niet helemaal dus heb al die tijd de onderkant van het dashboard open gelaten.
Helaas werd mijn achterdocht beloond, gister exact de zelfde symptomen als eerst, maar zoals eerder tegengekomen, met hannesen aan de DICE kabel doet ie het vaak weer.
Was niet van plan om wéér naar de garage te gaan want na 2x langsgaan en toch weer hetzelfde probleem terugkrijgen werd ik een beetje beu.
Wie A zegt moet ook B zeggen dus ik ben aan de slag gegaan:
Het losmaken van alle in de wegliggende delen ging vrij simpel gelukkig
En ook de DICE zelf nog inspectie gegeven om te zien of er toch een elektronische fout in zat.
Dus nu de kabels zelf doormeten, en ik kwam al snel bij een massa die behoorlijk vies leek.
Die linker had ook nogal wat witte aanslag was mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn??

Losgemaakt en doorgemeten, kabel lijkt zelf prima, maarja als hij niet bij de min van de accu kan komen omdat de verbinding met chassis slecht is snap ik het wel!
Deze ook schoongemaakt en het lijkt allemaal weer prima te werken!
Alleen is sinds de operatie de cc ermee opgehouden :/
Ik had de koppeling schakelaar losgemaakt uit angst om hem af te breken tijdens het werken, na terugplaatsen lijkt die nu niet meer te werken...
Cc gaat nog wel aan op het dash, maar lijkt de koppeling niet meer te 'voelen'. Voorheen had ik dat de cc niet aanging als ik mn rem of koppeling ingedrukt had, logisch, maar nu doet ie dat dus wel ook met koppeling ingedrukt.
Mijn vraag: hoe werkt zo'n schakelaar en hoe kan ik uitsluiten dat het dat is?
Alvast bedankt!