Per ongeluk een unicorn gekocht?

1997-2010
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Re: Per ongeluk een unicorn gekocht?

Bericht door rutgerreinier » wo 20 nov, 2024 15:48

Als je de closeup foto’s van de stoelen bekijkt, zie je dat er gaatjes in zitten.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » wo 20 nov, 2024 16:37

rutgerreinier schreef:
wo 20 nov, 2024 15:48
Als je de closeup foto’s van de stoelen bekijkt, zie je dat er gaatjes in zitten.
Dat zie ik niet, maar misschien kijk ik niet goed. In de lijst met voorzieningen wordt het ook niet vermeld

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » wo 20 nov, 2024 21:01

https://prod.pictures.autoscout24.net/l ... 0x360.webp

Hier zie jij geen geperforeerd leder? :-S+

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » wo 20 nov, 2024 21:08

Aangezien we toch volledig off topic bezig zijn iemand die de klepseals kan vervangen van de niet zo Unicorn budget Aero 9-5? Heb het vermoeden dat die van mij naar zijn grootje zijn. Ga verder vooral door met het praten over bijzondere 9-5 uitvoeringen ik leer hier veel van!

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » wo 20 nov, 2024 21:37

collega schreef:
wo 20 nov, 2024 15:38
Mooie auto,

niks mis mee, behalve een zwaar verouderde navi.

Maar mooie auto.
Je kunt nog steeds in Engeland een actuele cdrom kopen hoor. Idd anno nu niet de snelste maar dan weer wel up to date.

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » wo 20 nov, 2024 21:51

Oh waar koop je die? Lijkt me wel leuk om te hebben aangezien ik toch van plan ben de cd-wisselaar te vervangen door een bluetooth module. Maar de cd speler in de unit zelf blijft natuurlijk wel behouden.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » wo 20 nov, 2024 21:55

rutgerreinier schreef:
wo 20 nov, 2024 21:01
https://prod.pictures.autoscout24.net/l ... 0x360.webp

Hier zie jij geen geperforeerd leder? :-S+
Zeker, nu wel, dank

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 21 nov, 2024 8:22

:thumbup2:

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » vr 22 nov, 2024 12:58

Dorenboost schreef:
wo 20 nov, 2024 21:51
Oh waar koop je die? Lijkt me wel leuk om te hebben aangezien ik toch van plan ben de cd-wisselaar te vervangen door een bluetooth module. Maar de cd speler in de unit zelf blijft natuurlijk wel behouden.
Ik heb de cd rom destijds hier gekocht:

https://www.satnavishop.co.uk/saab-35-c.asp

Ik had nog de originele uit 2008. Was wel te doen maar niet altijd. Kennelijk is er toch wel veel aan de infrastructuur veranderd. Zie alleen nu op de site dat de cd rom tot 2018 gaat :? . Maar altijd beter dan het oudere materiaal.

Ik kan je deze leverancier overigens wel aanraden. Snel geleverd ook en als je een probleem hebt (had ik dus) ook goeie tips en hulp.
Bij mijn unit was het lasergedeelte defect. Dat heb ik (nu ik de melding ken) al bij heel veel van die Denso’s gezien. Blijkbaar een producteigenschap van die dingen. Dan stop je er een cd rom in en dan krijg je de melding dat er een cd rom in moet of dat die niet gelezen kan worden. Soms zit er vuil op de kop, dan stop je er een schoonmaakdisc in. Maar dat mocht bij mij niet baten. Dat was de leverancier van die disc niet verwijtbaar. Eenmaal gerepareerd prima cd rom, up to date.
Wel rekening mee houden dat het niet het “snelste” systeem is, wel actueel. De tijd met alle moderne technologische ontwikkelingen heeft dit systeem ingehaald.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 22 nov, 2024 13:19

een cd met wegeninfo uit 2018? Ik zou het zelfs in mijn dorp niet vertrouwen. Op 5-10% van de wegen is jaarlijks een verandering.

Tijd voor een degelijke Kenwood of Alpine (of desnoods Pioneer) die je met Apple Car Play of Android Auto aanstuurt met actuele kaartinformatie uit Waze of Google Maps

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » vr 22 nov, 2024 15:30

Ja ik had het later ook gevonden dacht ook meer ach is leuk voor de “heb” niet zozeer om het nou echt te gaan gebruiken als standaard navigatie. Ik houd het toch maar bij mijn telefoon en ben van plan op termijn een Bluetooth module aan te sluiten op de originele radio. Dan komt het geluid ook gewoon over de speakers en dat is voor mij voldoende.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 22 nov, 2024 16:49

Dorenboost schreef:
vr 22 nov, 2024 15:30
Ja ik had het later ook gevonden dacht ook meer ach is leuk voor de “heb” niet zozeer om het nou echt te gaan gebruiken als standaard navigatie. Ik houd het toch maar bij mijn telefoon en ben van plan op termijn een Bluetooth module aan te sluiten op de originele radio. Dan komt het geluid ook gewoon over de speakers en dat is voor mij voldoende.
Ieder zijn ding. Ik ben die audiofiel die duizenden €€ uitgeeft aan een perfecte audio en navi.
Maar ik heb er wel elke dag plezier van

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » vr 22 nov, 2024 17:14

Ah ja dan kan ik me voorstellen dat je voor het beste van het beste gaat. Is voor mij denk ik iets overkill als je kijkt wat voor auto’s (niet alleen Saabs) ik koop haha.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » vr 22 nov, 2024 20:57

collega schreef:
vr 22 nov, 2024 16:49
Ieder zijn ding. Ik ben die audiofiel die duizenden €€ uitgeeft aan een perfecte audio en navi.
Maar ik heb er wel elke dag plezier van

Ieder zijn ding :wink: ( mijn gehoor is ook niet echt absoluut meer :mrgreen: , als er maar geluid uitkomt….)

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » vr 22 nov, 2024 21:14

Dorenboost schreef:
vr 22 nov, 2024 15:30
..ben van plan op termijn een Bluetooth module aan te sluiten op de originele radio. Dan komt het geluid ook gewoon over de speakers en dat is voor mij voldoende.
Had het maar gezegd, heb toevallig de BT-changer module gisteren te koop gezet en vandaag op de post gedaan. Heb zelf de Saabaux, heel erg tevreden over! En nee, da’s vast geen concert kwaliteit. Maar dat hoeft van mij ook niet.

Plaats reactie