ik zal het aan mijn broer vragen, die mijn exemplaar nieuw kocht in 1990 (en aan mij gaf in 2002)de rheostaat zit bij de meters en tellers, het is niet standaard in ieder geval en draaien geeft geen reactie
Hans zijn Caab en het klussen
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: Waar dienen deze voor?
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Waar dienen deze voor?
Dat is een mooi geschenk en mooi als het wat licht oplevert
-
Quartiere
- Geregistreerd lid
Re: Waar dienen deze voor?
Ik heb gisteren bij mijn eigen Saab even zitten draaien aan de knop op foto 2. Die heeft inderdaad als functie het dimmen van de verlichting van de meters (en die rondom de knopjes van de raambediening en de automaatpook bij mij)
.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: Waar dienen deze voor?
leuk om te lezen; m'n broer wist het ook niet en de wagen is allang naar de sloop.
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
Vandaag een bezoek gebracht aan Robert in Haarlem van 900Classic.
Alleraardigst bezoek gedaan en veel info gekregen met advies en mogelijkheden.
Rondje om en in de auto gedaan en ze kon de goedkeuring ontvangen.
Thuis aangekomen en aan nog wat verplichtingen voldaan de wielen maar eens onderhanden genomen voor reiniging en tevens controle/ schoonmaak remblokken en remschijven. Klus geklaard en ook daar heb ik de komende tijd geen omkijken naar. Ze is 32 maar in zeer goede conditie
Verse wissertjes die de onjuiste (coupe-wissers) hebben vervangen op advies van Robert en ook dat kan van de lijst.
Ik moet eraan denken om wat foto’s te maken en te posten
Heerlijk genieten van deze mooie Caab
Alleraardigst bezoek gedaan en veel info gekregen met advies en mogelijkheden.
Rondje om en in de auto gedaan en ze kon de goedkeuring ontvangen.
Thuis aangekomen en aan nog wat verplichtingen voldaan de wielen maar eens onderhanden genomen voor reiniging en tevens controle/ schoonmaak remblokken en remschijven. Klus geklaard en ook daar heb ik de komende tijd geen omkijken naar. Ze is 32 maar in zeer goede conditie

Verse wissertjes die de onjuiste (coupe-wissers) hebben vervangen op advies van Robert en ook dat kan van de lijst.
Ik moet eraan denken om wat foto’s te maken en te posten

Heerlijk genieten van deze mooie Caab

-
LaurensThunnissen
- Geregistreerd lid
Re: Waar dienen deze voor?
Dag Hans, heb je nog een adres kunnen vinden voor je leer reparaties?Blackboxer07 schreef: ↑zo 19 mei, 2024 18:55Dank, dat interieur gaat wel wat aandacht vragen en wat leer reparaties met schoonmaken en weer verzorgen zou het weer in goede staat moeten komen.
Dat zeggende zoek ik dus een adres welke goed werk levert tegen een redelijke prijs
GroetS,
Hans
Gr. Laurens
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
Hoi Laurens,
Nog niet, ik zit te denken aan Tiger leathers in de Haag. Maar nog niet in actie gekomen om er een ritje aan te wagen.
Komt wel goed, taxatie is achter de rug en heb de tijd. Het patina van het leer staat haar goed
Nog niet, ik zit te denken aan Tiger leathers in de Haag. Maar nog niet in actie gekomen om er een ritje aan te wagen.
Komt wel goed, taxatie is achter de rug en heb de tijd. Het patina van het leer staat haar goed

-
LaurensThunnissen
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
[]
Ok, hier in Apeldoorn zit Lukkien. Die vraagt voor instapschade aan de bestuurderstoel € 600,-. Vond ik wat aan de dure kant. Ik hoor wel dat ze kwaliteit leveren.
Ok, hier in Apeldoorn zit Lukkien. Die vraagt voor instapschade aan de bestuurderstoel € 600,-. Vond ik wat aan de dure kant. Ik hoor wel dat ze kwaliteit leveren.
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
Is niet goedkoop, ik denk dat goed herstel en schoonmaken met daarna voeding daar fors onder zal blijven.
Een voiture van 32 jaar ervaring met gloednieuw strakke bekleding staat toch ook niet echt mooi denk ik
GroetS,
Hans
Een voiture van 32 jaar ervaring met gloednieuw strakke bekleding staat toch ook niet echt mooi denk ik

GroetS,
Hans
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
Is dat draaiknopje niet voor de intervaltijd van de ruitenwissers?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Waar dienen deze voor?
De clarion kabel staat niet in verbinding met de speakers. Er zit daar nog een versterker tussen die waarschijnlijk onder je achterbank ligt. De kabel is heel erg zeldzaam, en kostbaar. Op ebay doen ze een paar honderd dollar. Dus heel houden!!!Blackboxer07 schreef: ↑ma 20 mei, 2024 19:28Nog geen idee wat het is. Vandaag wel een lekker rondje gemaakt.
De clarion kabel zal open moeten om te kijken of ik de overeenkomstige kleuren tegenkom van de achterspeakers.
Prachtig oer Hollands plaatje met Fins/Zweeds sausje
Op internet zijn de schema’s te vinden van de kabels van de bozen. Ze lopen achter via de zekeringskastje onder de achterbank, en zijn uit mijn hoofd wit/rood, grijs/wit, blauw/ wit en groen/wit
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
De versterker zat er ook nog in en ligt nu bij mijn overige saab onderdelen.
Bij interesse verneem ik het wel
GroetS,
Hans
Bij interesse verneem ik het wel

GroetS,
Hans
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Hans zijn Caab en het klussen
Zelf heb ik inmiddels complete clarionsets, maar ik weet hoe lastig met name de kabels te vinden zijn.
Als je de versterker gevonden hebt, dan liggen daar ook de kabels voor de boxen in de buurt. Deze kan je verlengen en dan verbinden aan je iso-stekker van de radio.
Ik heb in mijn classics de retro bremen van blaupunkt. Dat is qua look de radio voor de classic.
Als je de versterker gevonden hebt, dan liggen daar ook de kabels voor de boxen in de buurt. Deze kan je verlengen en dan verbinden aan je iso-stekker van de radio.
Ik heb in mijn classics de retro bremen van blaupunkt. Dat is qua look de radio voor de classic.
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
Allemaal reeds gevonden, dank.
Wellicht zijn er belangstellenden en zet ik ze op onze marktplaats
Wellicht zijn er belangstellenden en zet ik ze op onze marktplaats

-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Hans zijn Caab en het klussen
De APK
Op zich niets bijzonder maarrrrrr
Scheurtje en de stuurhoes en kennelijk ook een lekke keerring, enfin de Caab mag nog even blijven bij de Saabspecialist in het pittoreske Wormerveer
Verder is de Caab kerngezond en heeft Ab ook nog wat aan de verlichting gedaan zodat dit ook weer conform de Saab standaard functioneert.
Verheug me op het resultaat en dat ze weer snel onder de carport staat.
GroetS,
Hans
Op zich niets bijzonder maarrrrrr
Scheurtje en de stuurhoes en kennelijk ook een lekke keerring, enfin de Caab mag nog even blijven bij de Saabspecialist in het pittoreske Wormerveer

Verder is de Caab kerngezond en heeft Ab ook nog wat aan de verlichting gedaan zodat dit ook weer conform de Saab standaard functioneert.
Verheug me op het resultaat en dat ze weer snel onder de carport staat.
GroetS,
Hans
