Weer een jubileum 96 te koop.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Ik zie een (choke) knopje op de stuurkolom, links van het contactslot.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Die in Doesburg toch, de #117? Daar zie ik een waterchoke op de carburateur, en bij het stuur een draaiknop van de (mijns inziens niet heel mooie) stuurbekrachtiging. Geen handchoke?
Carburateur is wel vooruitgang vind ik, dat luchtfilter kan me dan weer niet bekoren.
Carburateur is wel vooruitgang vind ik, dat luchtfilter kan me dan weer niet bekoren.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Ja, ik zie het, de thermostaatdinges van de carburateur, dus toch automatisch.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Stuurbekrachtiging... goede aanvulling op het rijplezier dat je met/in een 95/96 kunt hebben. En waarom niet: de prachtigste klassieke auto's worden tegenwoordig met een elektrische (elektronische?) stuurbekrachtiging uitgerust; bijna iedere klassieke Jaguar bijvoorbeeld. Eerlijk gezegd staat het bij mij ook op de wensenlijst (mede vanwege vastgestelde artrose in beide handen).
Mijn keuze zou de minst-rotte zijn... Maar waarom nou weer dat gesmeer op de binnenschermen onder de motorkap bij #117?
Mijn keuze zou de minst-rotte zijn... Maar waarom nou weer dat gesmeer op de binnenschermen onder de motorkap bij #117?
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Als het aan de orde zou zijn koos ik eerder voor stuurbekrachtiging bij de 99 dan bij de 96.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Mee eens; raar ook dat ze dat nooit als een optie hebben aangeboden. Zeker op de latere modellen (met bijv de H-motor). Aan de andere kant elektrische stuurbekrachtiging was er toen (denk ik) nog niet.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Dat is een Dinitrol of Waxoyl behandeling. 40 jaar geleden bijna onzichtbaar, maar door jaren inwerken van vuil ziet het er nu zo uit. Kan gemakkelijk verwijderd worden met wasbenzine. Onder zit er dan vers glanzend plaatwerk.MvR schreef: ↑wo 16 feb, 2022 1:09Maar waarom nou weer dat gesmeer op de binnenschermen onder de motorkap bij #117?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Ja, ze hadden het daar voor die vraagprijs wel eens schoon mogen maken en ook het kachelhuis opnieuw spuiten, en met een nieuwe sticker... en een klokje met oranje wijzers zoals de rest.MvR schreef: ↑wo 16 feb, 2022 1:09..gesmeer op de binnenschermen ...
-
Speed4Life
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Beste leden!
Ik dacht het volgende ook hier nog even te delen: Met iets meer werk maar alsnog een eerlijke auto voor de liefhebber
https://www.catawiki.com/l/55873953
Mvg
Ik dacht het volgende ook hier nog even te delen: Met iets meer werk maar alsnog een eerlijke auto voor de liefhebber
https://www.catawiki.com/l/55873953
Mvg
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Ja, ik zag 'm staan. Ik heb de afgelopen maanden 'langs de zijlijn' de dagelijkse perikelen van een 'one owner since new' 96 uit '74 gevolgd. Toen die auto kaal was, leek het allemaal wel mee te vallen. Leek... Wat was dat een klus zeg! Ik zeg nu tegen iedereen: koop de auto met het beste plaatwerk, die je vinden kunt en blijf weg van gerotte exemplaren.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Oelo74 schreef: ↑ma 14 feb, 2022 22:38#072 wordt op Catawiki geveild.
Zie viewtopic.php?f=39&t=179001#p1934349
Met een hoogste bod van €2.400 is de veiling gesloten, daarmee heeft #072 niet de minimumprijs gehaald.Speed4Life schreef: ↑vr 18 feb, 2022 15:03Beste leden!
Ik dacht het volgende ook hier nog even te delen: Met iets meer werk maar alsnog een eerlijke auto voor de liefhebber
https://www.catawiki.com/l/55873953
Mvg
-
Ronnes
- Donateur (2x)

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Mooi opgeknapt.
"96GL" logo zit wel veel te laag, binnenlicht deurschakelaar rechts ontbreekt.
"96GL" logo zit wel veel te laag, binnenlicht deurschakelaar rechts ontbreekt.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.
En nu op herhaling op Catawiki.Oelo74 schreef: ↑zo 20 feb, 2022 10:38Met een hoogste bod van €2.400 is de veiling gesloten, daarmee heeft #072 niet de minimumprijs gehaald.
https://www.catawiki.com/nl/l/55876969- ... er-v4-1979
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Ziet er inderdaad mooi uit. Veel foto's is ook altijd goed. Wel vers-lijkende onderkant-bescherming.72sonett3 schreef: ↑zo 27 feb, 2022 22:49Mooi opgeknapt.
"96GL" logo zit wel veel te laag, binnenlicht deurschakelaar rechts ontbreekt.

