Waarom gaat dit kenteken zo kort mee? Dat komt omdat al veel beginletters bezet zijn door exportplaten en bromfietsen. De beginletters die de RDW voor deze kentekencombinatie gaat gebruiken zijn: K, S, T, X en Z.
Kentekens SB-900-S / SB-900-T
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: vanaf vandaag 3 cijfers in het kenteken ?
-
ZSR
- Donateur (3x)

Bromfietsen.... O ja die zijn er ook nog. Kan voor die ondingen niet wat anders worden verzonnen.
Er staat in het artikel dat de nieuwe reeks maar een paar jaar zal meegaan..
War dacht je van hergebruik (heel anno nu), als een kenteken exit is (gesloopt) kan die toch wel opnieuw gebruikt worden, maar dat zal in een beetje burgerlijke samenleving als de onze wel niet aanslaan. Je mag niet patsen maar de buren moeten natuurlijk wel kunnen zien dat het een nieuwe auto is en niet eentje van een jaar oud.
Ach zo heeft elk land zijn sores met die borden, hoor ik daar iemand roepen Europese nummerborden onder de noemer "we moeten wel want alle huidige combi's cijfers en letters zijn al uitgegeven.."
Er staat in het artikel dat de nieuwe reeks maar een paar jaar zal meegaan..
War dacht je van hergebruik (heel anno nu), als een kenteken exit is (gesloopt) kan die toch wel opnieuw gebruikt worden, maar dat zal in een beetje burgerlijke samenleving als de onze wel niet aanslaan. Je mag niet patsen maar de buren moeten natuurlijk wel kunnen zien dat het een nieuwe auto is en niet eentje van een jaar oud.
Ach zo heeft elk land zijn sores met die borden, hoor ik daar iemand roepen Europese nummerborden onder de noemer "we moeten wel want alle huidige combi's cijfers en letters zijn al uitgegeven.."
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
zojuist even gekeken:
laatste uitgegeven kenteken: 1-ZVK-86
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Auto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
laatste uitgegeven kenteken: 1-ZVK-86
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Auto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
is (nog) niet bekend bij ovi.rdw.nl
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
hoe lang zouden we dit volhouden.. 5 jaar?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Krijgen we nu 3 cijfers in het kenteken ?
Behalve dan de DE-nn-nn serie voor oldtimers en een serie nn-AA-nn van 1977-1978, bv. 35-UX-34.Niels83 schreef:... Daarom hebben wij namelijk geen klinkers in onze kentekens...
-
vlietmansje
- Geregistreerd lid
Er bestaat ook een YA-serie voor klassiekers.
Mijn 96 heeft letters 'UU' in het midden. Bj 1978.
Zie verder http://www.telegraaf.nl/binnenland/2386 ... 1-B__.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Vandaag is de eerste officieel verstrekt, met
.
Mijn 96 heeft letters 'UU' in het midden. Bj 1978.
Zie verder http://www.telegraaf.nl/binnenland/2386 ... 1-B__.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Vandaag is de eerste officieel verstrekt, met
-
N207
- Donateur

Onze Knut (import 96) heeft YB in het midden. Volgens mij is de Y-serie met twee letters in het midden gereserveerd voor import van auto's van voor 1975 (o.i.d.)vlietmansje schreef:Er bestaat ook een YA-serie voor klassiekers.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Maakt het eigenlijk uit welk kenteken jouw auto heeft.
OK het ene kenteken is mooier of aansprekender dan het andere.
En mensen wachten op de nieuwe serie want dan zou de auto meer waard zijn.
Maar maakt het uiteindelijk welk kenteken je hebt?
OK het ene kenteken is mooier of aansprekender dan het andere.
En mensen wachten op de nieuwe serie want dan zou de auto meer waard zijn.
Maar maakt het uiteindelijk welk kenteken je hebt?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Voor 1 jan 1978 volgens mij. Die Y-serie kentekens worden ook als blauw kenteken uitgegeven, wat alleen mag op auto's van voor 1978 (correct me if i'm wrong).
Onze ex-95 was in ieder geval 61-YA-35 (eerste toelating in Zweden januari 1977), en onze huidige 96 01-YB-88 (eerste toelating, toevallig ook in Zweden, september 1974).
Onze ex-95 was in ieder geval 61-YA-35 (eerste toelating in Zweden januari 1977), en onze huidige 96 01-YB-88 (eerste toelating, toevallig ook in Zweden, september 1974).
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
En bovendien alleen als het kenteken bestaat uit 2x2 cijfers en 1x 2 lettersreiernumans schreef:... wat alleen mag op auto's van voor 1978
-
evolver86
- Geregistreerd lid
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2015 ... reikt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En wederom een Kia voor een goed doel....
En wederom een Kia voor een goed doel....
-
Nick
- Donateur (2x)

Maar even dit topic een kick:
We zijn bij de kentekenserie SB aanbeland. Zo zou je dus met een beetje geluk de serie:

SB-900-T
SB-900-S
SB-099-T
oid kunnen scoren voor je importje..
We zijn bij de kentekenserie SB aanbeland. Zo zou je dus met een beetje geluk de serie:
SB-900-T
SB-900-S
SB-099-T
oid kunnen scoren voor je importje..
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

mijn NG 9-5 is afgelopen week door de molen gegaan bij de RDW en heb gelijk BPM afgetikt bij de belastingsdienst... Ik hoop stevig op SB-095-B (gisteren stond ie op SB-109-G)