Is deze 900 "too good to be true"?

1993-2002
Luthart
Geregistreerd lid

Re: Is deze 900 "too good to be true"?

Bericht door Luthart » do 21 mar, 2024 23:27

decramy schreef:
do 29 sep, 2016 22:27
Ik vind het verdacht dat de nummerplaat voor geen EU-strook heeft.

Hier trouwens een Sensonic-rijder; het is awesome! Tot nu toe weinig problemen, maar het begin van het einde is wel in zicht. Ik heb in anderhalf jaar twee keer op de hydrolische pomp moeten tikken om deze weer aan de praat te krijgen. Deze pomp maakt integraal onderdeel uit van de Sensonic computer, waardoor alleen de pomp vervangen er niet bij zit.

Gewoon gaan kijken. Voor die prijs kun je ook weinig mis kopen.
Goedeavond mensen!

Sorry dat ik reageer op een oud topic maar ik was wat aan het grasduinen op het forum…

Ik heb ook een Sensonic Saab, en wil even een correctie maken. De clutch actuator (CA) unit in het motorruimte is geen pomp hoor!! Het is een elektromotor die een wormgear aandrijft en bediend vervolgens de mastercilinder. Deze cilinder verschilt niet heel veel met die van een normale hydraulische koppeling.
Afbeelding

Ik heb van een medeforum lid als van het Duitse Saab forum begrepen dat de drukslang ook een oorzaak van de problemen is. Ik ben bezig om een nieuwe drukleiding te regelen voor de Sensonic (deze zal ik ergens moeten laten namaken). Een nieuwe mastercilinder heb ik inmiddels al.

Qua elektronica valt het mee. Het heeft een regelapparaat, 4 sensoren en iets van een standmelder binnenin de CA unit, dat is het dan wel zn beetje.
De sensor op de bak weet in welke versnelling je zit (2 potmeters in één behuizing). De sensor in de pook is een soort bewegingssensor. De overige 2 sensoren zijn voor de temperatuur (koppelingsplaat) en snelheid (price as).
De sensor op de bak is nog nieuw te koop voor veel geld en op ebay ben ik ergens nog een snelheidssensor tegengekomen (lijkt op een krukaspositiesensor). De sensor op de bak is de meest kritische! En gelijk ook de kwetsbaarste. Vooral bij het demonteren van de versnellingsbak!!

Het druklager en de drukgroep is ook anders bij een Sensonic. Deze zijn volgens mij met een beetje zoeken nog wel te koop. De koppelingsplaat is dezelfde als van een Turbo met een koppelingspedaal.

Tot nu toe gaat het erg goed met mijn Sensonic. Ik wil er dan ook alles aan doen om het systeem werkend te houden. In de WIS staan wel enkele procedures om het aangrijppunt in te stellen (Tech2) en hoe het systeem te spoelen en te ontluchten (remvloeistof). Maar ik ben eigenlijk nog opzoek naar iemand die vaker hieraan heeft gewerkt. Wellicht een oude Saab dealer…

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Is deze 900 "too good to be true"?

Bericht door albertk » vr 22 mar, 2024 8:02

Mooi uitgelegd Luthart 👍

Plaats reactie