Link?ReinO schreef:Maar dat zou wel moeten kunnen met een normale tech2, vandaar de vraag.
In Engeland zijn ze momenteel te koop voor 330 euro, maar daar zit wel alle functionaliteit op.
Chinese OBD diagnose apparatuur
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Re: Chinese OBD diagnose apparatuur
-
sveba
- Donateur (3x)

als je op google tech 2 intoetst word je ermee dood gegooid o.a deze let wel goed op want vaak is het dropshipping uit china en dan heb je risico op invoer rechten etc.
http://www.autoobd2.co.uk/wholesale/tec ... wwodR4IBmQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoobd2.co.uk/wholesale/tec ... wwodR4IBmQ" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ReinO
- Donateur (2x)

Vandaar dat mijn buurvrouw hem in de handbagage meeneemt. Dan is er volgens mij geen invoerrecht op.
Heb je die tis 2000 cd eigenlijk nodig voor onze saabs?
Heb je die tis 2000 cd eigenlijk nodig voor onze saabs?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Verzendkosten verschillen ook nogal. Soms 100 euro, dat zal dan wel invoerrechten zijn.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Nou....
Gisteren kwam dat bestelde OBD2 dingetje aan uit China maar voorlopig doet het nog niet veel. Can't communicate zegt-ie.
Morgenavond kijk ik nog even verder, ik ben nu een beetje brak van het rijden maar veel hoop heb ik niet.
Gisteren kwam dat bestelde OBD2 dingetje aan uit China maar voorlopig doet het nog niet veel. Can't communicate zegt-ie.
Morgenavond kijk ik nog even verder, ik ben nu een beetje brak van het rijden maar veel hoop heb ik niet.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Wat ik heb gekocht is niet zo'n ding van 300 Euro Rein, maak je nog geen zorgen. Dat dingetje dat ik heb gekocht is zo'n goedkope zoals in het begin van dit topic is bedoeld.
-
Pieter9-3
- Geregistreerd lid
Ik heb ook een obd2 aangeschaft en krijg de melding dat hij niet communiceert met de ecu.
Iemand bekend met deze melding. Het betreft een 93 uit 2002.
Iemand bekend met deze melding. Het betreft een 93 uit 2002.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

massaprobleem?
anders gewoon zoiets kopen, ben je af van het gemier:
https://www.obd-partner.nl/diagnoseappa ... type-ms509
zie ook: viewtopic.php?f=8&t=146720&p=1629225&hi ... l#p1629225
anders gewoon zoiets kopen, ben je af van het gemier:
https://www.obd-partner.nl/diagnoseappa ... type-ms509
zie ook: viewtopic.php?f=8&t=146720&p=1629225&hi ... l#p1629225
-
Peters 9-3
- Geregistreerd lid
Mijn vorige Saab uit 99 was ook niet uit te lezen met zo'n apparaatje. Mijn huidige uit 2002 weer wel .
Oude Saab heeft ook OBD1 en niet OBD2.
Ik heb een icarsoft i810
Gewoon in nl besteld
Oude Saab heeft ook OBD1 en niet OBD2.
Ik heb een icarsoft i810
Gewoon in nl besteld
-
Pieter9-3
- Geregistreerd lid
Een collega van me had er één en die werkt prima op mijn 9-3's uit 2002. Zelf ook één aangeschaft maar werkt niet. Verkoper gemaild en kreeg kosteloos een nieuwe toegestuurd maar werkt ook niet. Overigens zijn het de kosten niet (€ 7,50 dacht ik) maar ben wel een beetje het vertrouwen kwijt.
-
odin1899
- Donateur

Diesels? OBD werd pas heel laat verplicht voor diesels. Benzine vanaf 96 iirc.
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Mijn diesel is beperkt uit te lezen via een laptop met Scanmaster-ELM in combinatie met een ELM 327 adapter.
Belangrijk is dat je op Opel klikt. Ik kan fouten lezen en wissen maar verder niets.
Belangrijk is dat je op Opel klikt. Ik kan fouten lezen en wissen maar verder niets.
-
JimBo
- Geregistreerd lid
Voor m'n Alfa had ik altijd al een OBD2 kabel die via de laptop met speciale Fiat/Alfa software werkte. Sinds kort een bluetooth OBD2 besteld i.c.m. Torque Pro op Android die nu op zowel de Alfa als de Saab (9-3 uit 2001) werkt. Aantal leuke meetgegevens en foutcodes uitlezen (en resetten). Maar denk niet dat je dit moet (willen) vergelijken met een Tech2!