kachel wordt niet warm, update: maar nu wel!

1967-1984
everttheman
Geregistreerd lid

Re: kachel wordt niet warm

Bericht door everttheman » wo 19 nov, 2014 19:19

turbopilot schreef:het volgende probleem kan ik je ook vast wel verklappen; de voorremmen
fout gegokt!
viewtopic.php?f=3&t=142754" onclick="window.open(this.href);return false;

helaas weet ik niet hoe ik kan helpen

Rsanne55
Geregistreerd lid

Bericht door Rsanne55 » wo 19 nov, 2014 19:50

turbopilot schreef:als je zonder problemen wilt rijden, moet je zo'n auto eerst goed nalopen, anders rij je van probleem naar probleem :wink:

en kunnen sleutelen
A dan weet je hoe alles werkt
B anders is het niet te betalen

het volgende probleem kan ik je ook vast wel verklappen; de voorremmen

Klopt en voor dat geld (prijs van een fiets..) :wink: en met 4 ton kan je natuurlijk niks verwachten.Hij kan beter een fiets kopen n om naar het station te rijden hahaha.

holländare
Geregistreerd lid

Bericht door holländare » wo 19 nov, 2014 19:54

Ik heb een Saab 99 en rij er dagelijks mee naar mijn werk (35 km enkele reis). Erg betrouwbare auto maar een 31 jaar oude auto heeft natuurlijk ook onderhoud nodig.
Aangezien delen erg goedkoop zijn en het sleutelen aan dit type auto erg makkelijk is (dus weinig arbeidsuren in de garage als je het niet zelf kan) zorgt ervoor dat je vaak goedkoper uitbent met lopende kosten als met een moderne auto. Heb ook een vw touran van 2011 maar die kost mij aanzienlijk meer per kilometer.
Wat betreft het contactslot is het zo dat dit model de versnelling altijd in de achteruit moet hebben staan om de sleutel er uit te kunnen halen. Zonder sleutel in het contactslot en op zijn minst stand 1 (sleutel dus ) is het niet mogelijk om de versnellingspook in een andere versnelling te krijgen. Velen die dit niet weten hebben deze antidiefstalconstructie geforceerd en dan kan het en probleem worden met det sleutel. Dit kan eventueel oorzaak zijn van jou probleem.

Rsanne55
Geregistreerd lid

Bericht door Rsanne55 » wo 19 nov, 2014 20:12

Als het goed is krijg ik vandaag nog de gouden tip van degene die dit slot heeft vervangen. Idd is trouwens de blokkade er uit. We konden de sleutel er zo uithalen ook in zijn vrij. desnoods duw ik er een schroevendraaier in, doen ze op de TV ook altijd :O:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 19 nov, 2014 20:24

je hebt met alle 2 gelijk

slot zou nog wel eens door "onkunde" verkeerd gebruikt kunnen zijn

met een beetje geluk, rommelen met de sleutel en pook gaat het misschien lukken, neemt niet weg dat de achteruit locking (lullig veertje ) de veroorzaker is.

btw hier worden dagelijks 2 99 tigers ingezet, die van mij heeft meer dan 500K op de teller

Rsanne55
Geregistreerd lid

Bericht door Rsanne55 » wo 19 nov, 2014 21:43

turbopilot schreef:je hebt met alle 2 gelijk

slot zou nog wel eens door "onkunde" verkeerd gebruikt kunnen zijn

met een beetje geluk, rommelen met de sleutel en pook gaat het misschien lukken, neemt niet weg dat de achteruit locking (lullig veertje ) de veroorzaker is.

btw hier worden dagelijks 2 99 tigers ingezet, die van mij heeft meer dan 500K op de teller
500K? mooie afstand! Of is het verhaal van de houthakker? Hoe lang heb je de bijl al? Heel mijn leven, antwoord hij, zeer degelijk, ik heb alleen de steel 2x vervangen en 3x de bijlkop :D

Mijn zoon is geen doe-het-zelf mannetje en ik heb er amper tijd voor. Ik had hem aangeraden zo'n auto niet dagelijks te gebruiken en zeker als je niet handig bent. de auto is 3 dagen in zijn bezit en nu al 2 kapotte zaken die voor een ander eenvoudig zijn maar voor hem betekent dat een onbruikbare auto. wellicht toch maar in de verkoop en een nieuwere saab kopen of beter een fiets.. :mrgreen:

Rsanne55
Geregistreerd lid

Bericht door Rsanne55 » wo 19 nov, 2014 23:04

Zo hier is de zoon er weer :D morgen kijk mijn vader id ochtend er nog een keer naar welicht met hulp van de oude eigenaar :O:

Rsanne55
Geregistreerd lid

Re: kachel wordt niet warm OPGELOST

Bericht door Rsanne55 » vr 21 nov, 2014 9:32

Hoe simpel kan het leven zijn, de zomerstand schakelaar dankzij de eerdere hulp bij het contactslot nu op winterstand gezet... :oops:

Rsanne55
Geregistreerd lid

Re: kachel wordt niet warm nog steeds niet!

Bericht door Rsanne55 » ma 24 nov, 2014 22:05

Het leven is toch niet zo simpel, de kachel is weer koud.. brbbrbrbrbr. Hopelijk kan de verkoper uit Leusden er as zondag wat aan doen, want mijn zoon :O: en ik zat vandaag met mijn thermo sokken aan.denk toch dat de thermostaat kapot is, morgen als het licht is nog even een poging om te kijken of de kabel wel werkt; wellicht handmatig open schuiven die kl... kachel

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 24 nov, 2014 22:27

ik rij ook met de 99 en mijn kachel is nog gewoon uit :mrgreen:

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » ma 24 nov, 2014 22:41

het kan niet zijn dat ie vanzelf weer terug floept naar de zomerstand?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 24 nov, 2014 23:25

winterstand zorgt er alleen maar voor dat er in de winter warme lucht komt uit de koude roosters
2 aan de zijkant en de 2 in het midden

voordat je de boel sloopt, worden de leidingen richting kachel wel (iets) warm :?:

Rsanne55
Geregistreerd lid

Bericht door Rsanne55 » ma 24 nov, 2014 23:31

Mrg ochtend heb ik voor het eerst tijd sinds aanschaf om alles vd kachel te bekijken. Moest eerst zorgen dat die reed ivm kapot contactslot. Hou jullie op de hoogte

Schippertje
Donateur
Donateur

Bericht door Schippertje » ma 24 nov, 2014 23:54

turbopilot schreef:winterstand zorgt er alleen maar voor dat er in de winter warme lucht komt uit de koude roosters
2 aan de zijkant en de 2 in het midden
Hoe zet je hem dan in die winterstand :-S+ Heb er al vaak over gelezen, maar waar het zit en hoe het moet?!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 25 nov, 2014 0:05

motorkap open
aan de bestuurderskant
direct onder het raam
zit een hendel, die je handmatig om kunt zetten
hendel is een soort ijzerdraadbeugel

staat er op de site van de 90 jongens geen handleiding http://www.saab-90.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie