Mellow yellow

Voor alle Saab cabrio rijders
Yellow
Geregistreerd lid

Re: Mellow yellow

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 17:02

Super!
Ik had al zoiets gelezen toen ik met " pech " stond te wachten op de wegenwacht... :-S+ dat het mogelijk de brandstof pomp zou kunnen zijn of de BDP- sensor....dit is dus een van de " kwaaltjes " die elk type auto eigen heeft.
Verder werkt alles aan de auto wat er op en aan zit.....wel is de instrumenten paneel verlichting vanzelf uit en weer aan gegaan.....zal wel een potmetertje zijn...had Volvo vroeger ook last van...trouwens Mercedes weet daar ook alles van...zoals ik al zei...elke auto heeft zijn eigen gebrek....de kenner weet dat vandaar mijn vragen op dit forum!

Die kitranden bij de veerschotels......super tip...dank!

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 17:08

Super!

Bedankt...zo heeft elke auto zijn eigen kwaaltjes....en die weten de liefhebbers van deze auto's...vandaar mijn vraag op dit forum!...nogmaals dank!

Warme groeten.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » vr 22 aug, 2014 17:09

Ik zou bijna zeggen; "Kom eens langs met jouw cabrio". Volgens mij woon je niet al te ver van Grijpskerk.

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 17:21

Was net al dicht in de buurt....mijn vrouw was net met de yellow in Groningen met een van de kinderen voor een studenten kamer....vandaar dat ik kon melden dat de kap er op moest voor Groningen (haren) vanwege regen....en dat het dus wel iets frisjes was.....ha ha... :O:

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 22 aug, 2014 20:33

Ik ben niet boos hoor!

Ben er nog een vergeten:

Spanrol, looprol en de multiriem.

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 23:58

johnb52 schreef:Ik ben niet boos hoor!

Ben er nog een vergeten:

Spanrol, looprol en de multiriem.
Okay okay....
Zo zijner toch wel een paar gevalletjes!.....
Ga er zeker rekening mee houden....lijsje maken wat er bij de beurt even extra op en aan moet....zal Paas Emmen blij mee zijn.

Wie weet of de turbo ook een service moet krijgen bij....? Km of aantal jaar...?

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » za 23 aug, 2014 1:41

Levensduur turbo is sterk afhankelijk van hoe je er mee om gaat. Laatste 2 km voordat je de auto stilzet rustig rijden. Nooit contact afzetten als de motor hoger dan stationair draait, de turbo krijgt dan geen smering meer.
De turbo gaat vanzelf een keer loeien door radiale speling op de as. Dan wordt het tijd om aan vervanging/revisie te denken.

Heb je de kopersgids 9-3 gelezen? viewtopic.php?f=7&t=132480

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » za 23 aug, 2014 4:04

gertram schreef:Levensduur turbo is sterk afhankelijk van hoe je er mee om gaat. Laatste 2 km voordat je de auto stilzet rustig rijden. Nooit contact afzetten als de motor hoger dan stationair draait, de turbo krijgt dan geen smering meer.
De turbo gaat vanzelf een keer loeien door radiale speling op de as. Dan wordt het tijd om aan vervanging/revisie te denken.

Heb je de kopersgids 9-3 gelezen? viewtopic.php?f=7&t=132480
Super duidelijk!...daar kenne we wat mee....heb ook even gauw naar de kopergids gekekenen en gelezen...geweldig duidelijk!

Proficiat met jullie forum beste mensen, erg handig en goeie info!

Warme groet, mellow yellow.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 23 aug, 2014 7:41

gertram schreef: Nooit contact afzetten als de motor hoger dan stationair draait, de turbo krijgt dan geen smering meer.
Hoezo - zit er een elektrische oliepomp in?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 23 aug, 2014 8:58

denk dat hij bedoeld dat de turbo nog op een hoger toerental kan draaien
en motor uit is geen oliedruk meer :wink:

overigens, de eerste turbo' s hadden een waarschuwingssticker op de zonneklep dat de auto eerst (dacht 1 minuut) stationair moest laten draaien voordat je hem uitzet.

persoonlijk zet ik de auto niet eens uit als nog net de fan aanslaat, laat deze eerst altijd uitrazen en dan zet ik hem pas uit. (dit ivm warmte in de cilinderkop of het gevoel hebben dat er kookverschijnselen optreden).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 23 aug, 2014 10:32

turbopilot schreef:... de eerste turbo' s hadden een waarschuwingssticker ... stationair moest laten draaien voordat je hem uitzet.
Maar dat waren uitsluitend oliegekoelde turbo´s. De latere zijn olie+watergekoeld.
Yellow schreef:...Proficiat met jullie forum beste mensen, erg handig en goeie info!
Ja, erg veel kennis hier op dit SF, maar je moet wel kritisch blijven en niet alijd blindelings geloven wat er allemaal geadviseerd wordt.

Randolph
Geregistreerd lid

Bericht door Randolph » za 23 aug, 2014 15:00

Welkom op dit mooie forum en heel veel :O: plezier met die gele banaan!!
Moet wel zeggen dat je niet de enige bent die in het begin zat te stoeien met
de startonderbreker.......als je dat niet gewend bent :mrgreen:

In ieder geval zorg je met je inbreng veel humor mee.
Maar nu willen we toch eens foto's zien!! :twisted:
En anders is de meeting 6 september de uitgelezen kans om 'm te showen.

Randolph
Geregistreerd lid

Bericht door Randolph » za 23 aug, 2014 15:18

Als je dezelfde velgen eronder hebt zitten als bij deze;

Afbeelding

Supergaaf!!

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » za 23 aug, 2014 15:24

Yellow schreef:Hij stond net een paar dagen te koop op marktplaats, nu nog trouwens maar niet meer te zien omdat hij hem direct van marktplaats heeft gehaald.
Eigenlijk heeft die maar 4 dagen te koop gestaan.
Hij stond voor 2450 te koop en we hebben voor 2000 de auto mee gekregen, omdat de originele velgen er niet onder zaten en de auto was aan het achter scherm over gespoten plus hier en daar een bijgewerkt plekje, kofferklep zoals bij veel het geval.
Velgen heb ik in Rotterdam gekocht voor 400 dus eigenlijk hebben we 2400 voor voor de auto betaald....we zijn er blij mee!
De reden dat we gewoon niet wisten hoe het met die startonderbreker werkt is omdat we niet eerder een auto gehad hebben die dat had!....ha ha lachen!...we wisten ook niet hoe de benzine klep open ging bij de pomp...ha ha ha LOL
Laat er nu op marktplaats een setje mellow yellow velgen van rinspeed staan ;-)
Misschien leuk om de auto compleet te krijgen..

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » za 23 aug, 2014 15:31

http://link.marktplaats.nl/838562908" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie