Men neem ene decoupeerzaag

1967-1984
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Men neem ene decoupeerzaag

Bericht door Jungleman » zo 20 jul, 2014 16:07

kekke optie!

maar ook waterdicht?

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 20 jul, 2014 17:48

Ben dr nog niet met de tuinslag op geweest, maar het dakje zelf is netjes en dicht. De rubbers van het dak zijn in orde en de dakplaat van de auto was schoon toen we hem erop gelegt hebben en de 34 bouten hebben aangedraait.

Vanavond na de bui weten we meer, maar ik heb er het volste vertrouwen in.

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » zo 20 jul, 2014 21:19

Gaaf!

Twijfel hier al jaren over. Twijfel alleen over de kwaliteit. Gemiddelde Twingo van dat type is al gauw 10 jaar + oud.

Ben in het verleden bezig geweest met Tudor Webasto in de UK. Die maken ze nieuw en op maat. Werd me toen met rest van de werkzaamheden (lassen, spuiten, antiroest etc.) een beetje te gek.

Ben benieuwd hoe het bevalt.

Alexander

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » ma 21 jul, 2014 12:22

Dakje is dicht, heeft hier nu 13mm geregend afgelopen nacht.

Voordeel van dit twingo dak is dat hij is geschroeft met boutjes en moertjes. Blijkt het dak nu tzt te gaan lekken op het kunstof, kun je het relatief betaalbaar laten herbekleden of je zoekt een andere op en zet hem binnen anderhalf uur over.

Dit is tevens ook met montage zeer betaalbaar. Ik had het niet in mijn hoofd gehaald om in een 99 met dagwaarde nihiel een duur nieuw webasto dak te laten plaatsen a 1500 euro incl plaatsing.

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » wo 23 jul, 2014 22:35

Toevallig de naam van de ombouwer? Eventueel per pb, maar ik wil dit ook al lang!

Chris

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 27 jul, 2014 15:57

Enige jammere vind ik dat het een beetje te smal oogt van buiten.. Verder wel heel erg gaaf! En ook heel netjes gedaan!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 27 jul, 2014 18:38

mooi gedaan, slimme oplossing. Die Twingo dakjes koop je voor weinig en het is een beproefde constructie... bovendien veel meer open dak dan een standaard webasto schuifdak

PS die John Deere op de achtergrond... te zien aan de achterwielen en cabine (SG2) moet dat een 1640 zijn (of een 2040)... correct? Ik gok zonder voorwielaandrijving

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 27 jul, 2014 19:30

weet je ook welke mat er in ligt :mrgreen:

ik weet wel een site, kun je nog veel meer trekkers kijken

oh heer oh heer, geef mij een John Deere.
o god o god o god, hij is alweer kapot :D

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » zo 27 jul, 2014 21:25

http://www.tractormatten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink:

AlwinRedArrow
Geregistreerd lid

Bericht door AlwinRedArrow » ma 28 jul, 2014 22:25

Gaaf Jan! Zal wel ff een keer komen buurten :wink:

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 29 jul, 2014 10:30

Heel gaaf dat je dit gedaan hebt! Vaak durf je inderdaad niet, maar als je dan het resultaat eenmaal hebt is het toch wel erg gaaf.
Ook ik ben, net zoals velen hier, benieuwd naar eventueel meer fotos van het proces en met name van de bevestiging op/aan het dak zelf.
Ook ben ik benieuwd naar het kostenplaatje in deze.

Erg gaaf!

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 05 aug, 2014 23:21

Style&Co schreef:mooi gedaan, slimme oplossing. Die Twingo dakjes koop je voor weinig en het is een beproefde constructie... bovendien veel meer open dak dan een standaard webasto schuifdak

PS die John Deere op de achtergrond... te zien aan de achterwielen en cabine (SG2) moet dat een 1640 zijn (of een 2040)... correct? Ik gok zonder voorwielaandrijving
In de richting

2650 met 4wd uit 88, laatste serie hebben we vanaf nieuw. Begint nu her en der te roesten op de spatborden en deuren, maar mechanisch onverwoestbaar. Beestje heeft 12000 draaiuren gehaald dit voorjaar. vorig jaar voorjaar koppakking eruit. Dieselpomp en turbo nog de originelen.

sju_art
Geregistreerd lid

Bericht door sju_art » wo 13 aug, 2014 13:16

Leuk zo'n hollandia 400 dak van Webasto. Maar die zijn gewoon nieuw te krijgen/laten inbouwen en dus ook reserve onderdelen goed verkrijgbaar.

Ben je wel 1400 euro verder.... :shock: , maar dan is ie nieuw met garanties en al dat (nieuwe hemel enzo). ooit eens uitgezocht voor iemand.

misschien met 5 leden krijg je korting?

Nooit geweten dat het met gemak in zo'n saabje gaat. En nooit heel goed staat ook.

Westef
Geregistreerd lid

Bericht door Westef » vr 15 aug, 2014 22:37

Vind het een fantastische optie, kunnen we toch met een cabriogevoel in onze 99 blijven toeren. Als er meer leden meedoen kunnen we misschien wat met de prijs doen, ik doe mee!

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 26 aug, 2014 11:58

De beste man heeft absoluut geen interesse in groupsbuy oid, en je weet de prijs niet eens :lol:

Plaats reactie