9-3 LPG -> loopt ineens niet op benzine (slotje)
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Re: 9-3 LPG -> loopt ineens niet op benzine
want je zit zo in de middle of knowhere dat er geen enkele Saab garage in de buurt is?
Of zit je zo kort bij kas? (niet slecht bedoeld hoor, zijn nu eenmaal crisis tijden)
Of zit je zo kort bij kas? (niet slecht bedoeld hoor, zijn nu eenmaal crisis tijden)
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Saab garage inderdaad niet in de buurt.. Wel een Opel garage op 1 uur, maar die hebben over 2 weken tijd (wat een service!). Dus dacht ik als ik die filter hier laat komen en naar een andere garage ga (Mercedes/ Audi zit hier allemaal wel), dan kunnen die hem er onder zetten.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Kun je doen, ofwel je koop een bus remmenreiniger in de hypermarche en start M daarmee ala ie er onverhoopt mee kapt. Eenmaal lopen kun je op lpg weer door.
-
odin1899
- Donateur

Kan Vialle niet op LPG starten (in noodgevallen)?
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Is ook een idee! Waar moet je dat dan inspuiten? Heb dit eerder gehoord, maar weet niet hoe je dit toepast.Tubbe schreef:Kun je doen, ofwel je koop een bus remmenreiniger in de hypermarche en start M daarmee ala ie er onverhoopt mee kapt. Eenmaal lopen kun je op lpg weer door.
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Niet dat ik weet.odin1899 schreef:Kan Vialle niet op LPG starten (in noodgevallen)?
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Kan maar mag niet ivm 3G regeling en je moet rechtstreeks de computer kunnen manipuleren.
Er zou een andere manier zijn maar ik heb het nooit uitgeprobeerd dus ik weet niet eens zeker of het werkt.
Tevens op eigen risico!. Ik zou de motor wel stationair warm laten lopen voor je effectief gaat rijden.
Relais van de benzinepomp eruit halen, pin 30 en 87 doorlussen.
Contact geven, niet starten. Als het goed is zou de Vialle leds continu gaan branden na een bepaalde tijd
Dan kan je starten op lpg (maar best nog even wachten met rijden)
Het enigste wat ik aan deze methode betwijfel is dat de koelvloeistoftemperatuur normaal boven een bepaalde threshold moet gaan. Maar ik heb het van horen zeggen.
(en die lus zou ik er wel niet vergeten uit te halen, anders blijft de installatie doorlopen)
Er zou een andere manier zijn maar ik heb het nooit uitgeprobeerd dus ik weet niet eens zeker of het werkt.
Tevens op eigen risico!. Ik zou de motor wel stationair warm laten lopen voor je effectief gaat rijden.
Relais van de benzinepomp eruit halen, pin 30 en 87 doorlussen.
Contact geven, niet starten. Als het goed is zou de Vialle leds continu gaan branden na een bepaalde tijd
Dan kan je starten op lpg (maar best nog even wachten met rijden)
Het enigste wat ik aan deze methode betwijfel is dat de koelvloeistoftemperatuur normaal boven een bepaalde threshold moet gaan. Maar ik heb het van horen zeggen.
(en die lus zou ik er wel niet vergeten uit te halen, anders blijft de installatie doorlopen)
-
Tubbe
- Donateur (2x)

9-3 LPG -> loopt ineens niet op benzine
Je hebt wat extra handen nodig want je moet inspuiten onder de kap bij het starten (iets langer dan normaal en doorspuiten tot ie overschakelt op lpg.
Heb het niet zelf gedaan maar meen dat je inspuit op de inlaat van het gasklephuis (links).
Benzinepomp wisselen is helaas wel even en klusje bij de 9-3...
Heb het niet zelf gedaan maar meen dat je inspuit op de inlaat van het gasklephuis (links).
Benzinepomp wisselen is helaas wel even en klusje bij de 9-3...
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Overigens had ik deze nog zien staan.
Heb er zelf geen ervaring mee en heb met de organisatie zelf ook niets te maken maar de prijs klinkt heel aanlokkelijk en het is nog een upgrade ook
http://www.saab-tuners.com/henko-275lph-fuel-pump.html
Heb er zelf geen ervaring mee en heb met de organisatie zelf ook niets te maken maar de prijs klinkt heel aanlokkelijk en het is nog een upgrade ook
http://www.saab-tuners.com/henko-275lph-fuel-pump.html
-
Dikketrip
- Donateur (3x)

Heeft de Opel garage niets op de plank liggen? GM onderdeel;)
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Inmiddels ben ik weer terug van vakantie. Het niet goed kunnen rijden op benzine heeft geen verdere problemen veroorzaakt. Ik heb inmiddels de benzinetoevoer door laten meten. De benzinepomp en brandstoffilter blijken prima te zijn. Ik heb nu zo'n motor-schoonmaakmiddel in de benzinetank gegooid op advies van de garage, maar ik merk na een week geen verbetering. Weet iemand wat het dan kan zijn?
-
sprankel
- Geregistreerd lid
benzine injector cleaner, geen motor-schoonmaakmiddel vooraleer we hier waarschuwingen krijgen (die gaat namelijk via de olie & als je die al gebruikt laat je die niet zitten)
Je hebt 2 opties, probleem word door LPG installatie veroorzaakt of door de wagen zelf
In geval van LPG installatie:
-relais die schakelt tussen benzine/lpg doet raar waardoor er lpg word mee ingespoten als je op benzine rijd. Echter dan zou ik ook verwachten dat je problemen hebt op LPG.
-LPG injector is lek geslagen & lekt LPG in de motor. Laat zich ook kenmerken door heel slecht starten als de auto een paar uur heeft stilgestaan. Injector die lekt zal ook lekken als de motor uit staat. Daardoor hoopt er zich beetje bij beetje gas op waardoor je na een paar uur niet meteen kunt starten doordat de motor meteen verzuipt door de combo veel gas (die gelekt is) en veel benzine die standaard ingespoten word bij start.
Als het niet aan de LPG ligt
-een van de injectoren is verstopt waarbij je best eest een injector cleaner in de benzinetank gooit (wat je net gedaan hebt), injector kan natuurlijk ook gewoon aan vervanging toe zijn.
-er zit iets in de tank wat niet bepaald benzine is. Kan ook voorkomen dat het jou fout niet is, komt wel vaker voor dat ze in het benzinestation de verkeerde grondtank opvullen met dan dus de verkeerde brandstof. Of er is iets héél erg misgelopen met de benzine. (eventueel wat bijtanken om het te verdunnen, zou hij beter moeten lopen als dat het probleem is)
-enigste andere wat ik kan bedenken is slecht contact in de bedrading van de injectoren, deze is ook aangepast geweest voor de lpg installatie dus het is mogelijk dat iemand daar prutswerk geleverd heeft.
Overigens best is uitlezen met tech2, als het 1 injector is (lpg of benzine) is het gemakkelijk te zien omdat dan 1 cilinder door het dak gaat wat misfires betreft.
Je hebt 2 opties, probleem word door LPG installatie veroorzaakt of door de wagen zelf
-relais die schakelt tussen benzine/lpg doet raar waardoor er lpg word mee ingespoten als je op benzine rijd. Echter dan zou ik ook verwachten dat je problemen hebt op LPG.
-LPG injector is lek geslagen & lekt LPG in de motor. Laat zich ook kenmerken door heel slecht starten als de auto een paar uur heeft stilgestaan. Injector die lekt zal ook lekken als de motor uit staat. Daardoor hoopt er zich beetje bij beetje gas op waardoor je na een paar uur niet meteen kunt starten doordat de motor meteen verzuipt door de combo veel gas (die gelekt is) en veel benzine die standaard ingespoten word bij start.
-een van de injectoren is verstopt waarbij je best eest een injector cleaner in de benzinetank gooit (wat je net gedaan hebt), injector kan natuurlijk ook gewoon aan vervanging toe zijn.
-er zit iets in de tank wat niet bepaald benzine is. Kan ook voorkomen dat het jou fout niet is, komt wel vaker voor dat ze in het benzinestation de verkeerde grondtank opvullen met dan dus de verkeerde brandstof. Of er is iets héél erg misgelopen met de benzine. (eventueel wat bijtanken om het te verdunnen, zou hij beter moeten lopen als dat het probleem is)
-enigste andere wat ik kan bedenken is slecht contact in de bedrading van de injectoren, deze is ook aangepast geweest voor de lpg installatie dus het is mogelijk dat iemand daar prutswerk geleverd heeft.
Overigens best is uitlezen met tech2, als het 1 injector is (lpg of benzine) is het gemakkelijk te zien omdat dan 1 cilinder door het dak gaat wat misfires betreft.
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
sprankel schreef:benzine injector cleaner, geen motor-schoonmaakmiddel vooraleer we hier waarschuwingen krijgen (die gaat namelijk via de olie & als je die al gebruikt laat je die niet zitten)
GJ 9-3: Op LPG geen probleem, dus deze zal het niet zijn.
GJ 9-3: De auto start sinds 2 weken bij koude start slecht; duurt wel 10 slagen van de startmotor. Bij warme motor geen probleem bij starten. Zou het dit dus zijn?
GJ 9-3: Injectorcleaner werkt niet. Ik heb 4 nieuwe bruine injectoren liggen; dat is volgende wat ik laat doen, deze vervangen.
GJ 9-3: Wat mij opviel is dat de meest rechtse bougie lichtbruin met redelijk wit krom stukje ijzer was en de rest overal behoorlijk wit (na 15.000 km). Zegt dat jullie iets? Zouden het misfires kunnen zijn? Als ik veel gas geef op benzine, vooral in hoge versnelling bij langzaam rijden (dus 50 in z'n 4 bijvoorbeeld), dan begint de auto in te houden, daarna te hokken, en daarna hoor ik een soort knallen. Iemand die dit kent?
GJ 9-3: Inmiddels benzinetank leeg gereden en nieuwe benzine getankt. Geen verbetering.
GJ 9-3: Gastank zit er in vanaf het begin (308.000 km en 13 jaar dus), dus lijkt mij sterk dat nu ineens de bedrading niet goed blijkt, toch?
GJ 9-3: Lijkt me ook goed om snel eens te laten doen.
GJ 9-3: Zou het ook de benzinedrukregelaar kunnen zijn?
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Inmiddels injectoren en brandstofdrukregelaar ook vervangen, maar weer geen resultaat. Verdenking gaat toch weer naar de benzinepomp, die wordt nu snel vervangen.