Andere 9-5 inlaat spruitstuk

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Andere 9-5 inlaat spruitstuk

Bericht door johnb52 » do 05 jun, 2014 23:18

Dan moet je ook dat steuntje hebben "aan de voorkant" want die aluminium zit anders gemonteerd.

En een aanzuigbuis (naar je luchtfilter) van een Aero of 3.0 diesel is ook een goedkope upgrade.

Nieuw iets van €30

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 05 jun, 2014 23:36

Het gaat niet zo zeer om de Delivery buis zelf, het gaat om de temperatuur sensor zelf. Bij de kunststof Delivery is deze van kunststof gemaakt (en een is een temperatuur en druk sensor in 1 ding) en meet daardoor de echte inlaat temperatuur en word de sensor niet heet gestookt door de aluminium buis en crapy sensor. Waardoor je ecu niet onnodig terug regelt.

Rens69
Geregistreerd lid

Bericht door Rens69 » vr 06 jun, 2014 7:12

Goedenmorgen,
Ik heb al een 3.0 tid inlaat en een cobra inlaat en al een plastic delivery toch bedankt voor de tip! :mrgreen:
Maat volgens mij heb ik wel 2 sensoren 1 in de buis en 1 komt er met een slangetje en een beugel

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » vr 06 jun, 2014 11:28

Dan heb je de tussen versie. Eerst was het de alu delivery met 2 sensors (precies zoals bij je zit alleen dan een alu pijp). Daarna jou huidige plastic, en daarna de plastic met 1 sensor.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 06 jun, 2014 11:45

en die met 1 sensor heeft nu juist het nieuwe type kabelboom en van daar af aan werd de software ook anders!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 06 jun, 2014 12:37

maxmink93 schreef:Dan heb je de tussen versie. Eerst was het de alu delivery met 2 sensors (precies zoals bij je zit alleen dan een alu pijp). Daarna jou huidige plastic, en daarna de plastic met 1 sensor.
Jep, denk ik ook. Tussenversie. Kunstofdelivery met slangetje naar druksensor.
tanisha schreef:en die met 1 sensor heeft nu juist het nieuwe type kabelboom en van daar af aan werd de software ook anders!
Software veranderde bijna elk jaar, soms zelfs binnen het jaar... Ook heb je per jaar veelal voor dezelfde HW en "output" ook nog eens meerdere versies... wat probeer je te zeggen?

maxmink93
Geregistreerd lid

Andere 9-5 inlaat spruitstuk

Bericht door maxmink93 » vr 06 jun, 2014 13:09

Die software is niet afhankelijk van de kabelboom versie.. Je kunt de sensoren gewoon wisselen voor de nieuwere versies zonder enig probleem. Nieuw stekkertje eraan solderen en klaar.

Volgens mij is MY98 de enige met Alu delivery, MY99 met het tussen model en MY00> de nieuwe Alu versie. Voor wat het waard is :)..

Afgezien van non TCS, TCS en ESP. Dat moet kloppen.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 07 jun, 2014 0:06

evo schreef:
tanisha schreef:en die met 1 sensor heeft nu juist het nieuwe type kabelboom en van daar af aan werd de software ook anders!
Software veranderde bijna elk jaar, soms zelfs binnen het jaar... Ook heb je per jaar veelal voor dezelfde HW en "output" ook nog eens meerdere versies... wat probeer je te zeggen?
wat jij wil jou feestje! :roll:

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 07 jun, 2014 0:31

Alweer een feestje? Afbeelding

Toen ook al! Zal Miep blij mee zijn ;-P.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 07 jun, 2014 9:50

Ik denk dat het tijd wordt dat big T. maar eens een feestje geeft :)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

xsp1x
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door xsp1x » za 07 jun, 2014 16:29

I hou wel van feestjes ,,,, :lol:

Rens69
Geregistreerd lid

Bericht door Rens69 » zo 08 jun, 2014 23:56

Oke harstikke bedankt dan ga ik er mee aan de slag!

Plaats reactie