Hitteschild downpipe vs delivery
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Hitteschild downpipe vs delivery
Ik gebruik wrap (goeie, duurzame) en een alu plaatje om heet een koud van elkaar gescheiden te houden. Werkt prima....
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
Tubefreak
- Donateur

Fotootje??
Heatwrap blijf ik altijd tricky vinden, misschien niet terecht, maar twijfel altijd aan de duurzaamheid ervan.

Heatwrap blijf ik altijd tricky vinden, misschien niet terecht, maar twijfel altijd aan de duurzaamheid ervan.

-
Thieuke
- Donateur (3x)

Die van jou is er wel op achteruit gegaan vergeleken zaterdag zeg, qua show'n'shine dan he
.
Evo, heb jij een foto van je hitteschild?
Evo, heb jij een foto van je hitteschild?
-
ReinO
- Donateur (2x)

jeetje wat een puinhoop: ik hoop dat dat bij mijn wrap niet zo is straks.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Jezus, jullie praten wel erg veel over een simpel ding hoor. Gewoon een plaatje maken. Bestaande bout gebruiken. Eventueel leuk isolatie spul op het hitteschild doen zodat het er nog een beetje fancny uit ziet.
Gewoon aluminium oid gebruiken.
Gewoon aluminium oid gebruiken.
-
ReinO
- Donateur (2x)

@MM: maar dat geldt voor 90% van de berichten hier. Het gaat nergens over. Heerlijk!
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Soms moet het er toch ook een beetje fancy uitzien.....
-
ZSR
- Donateur (3x)

Vraagje: Zo'n schildje houdt warmte weg maar houdt dit niet ook koeling door de rijwind tegen?
-
ReinO
- Donateur (2x)

dat is precies de discussie.... .
ik kies voor wraps van de DP en Delivery en laat de turbo vrij luchten.
voor het spruitstuk ben ik te lui denk ik, als het een beetje gaat probeer ik het wel.
ik kies voor wraps van de DP en Delivery en laat de turbo vrij luchten.
voor het spruitstuk ben ik te lui denk ik, als het een beetje gaat probeer ik het wel.
-
evo
- Donateur (2x)

Voor de turbo heb je kant en klare jasjes... wrap komt in vele soorten (en maten...). Zoek eentje passend voor je applicatie (turbo, duurzaamheid, etc). Ik heb die van mij als eens met link en al gepost...
Ik zou er juist voor kiezen het spruitstuk te doen, er van uitgaande dat je het stock hitteschild niet meer hebt zitten. Je spruitstuk wordt het heetst en heebf daabij ook nog eens een dijk van een oppervlak... DP is minder interessant...
Overigens heb ik het wrappen hoofdzakelijk gedaan om de temp in de motorruimte omlaag te krijgen... aangezien alleen mijn motorkap al makkelijk boven de 100C komt...
was ik wat bang voor kunstof onderdelen. Om mijn delivery te beschermen van de stralingshitte heb ik nog een additioneel (alu) hitteschild geplaats tussen spruit en delivery. Bovenste stuk van mijn (verlengde/verhoogde) DP heb ik daarbij ook maar gewrapped omdat die erg dicht langsmijn IC slang/delivery liep.
mijn "TD04HL-19T #7 9 blade" z'n jasje, en DP..."

pure p0rn:

overzichts plaatje die hier toch al een paar keer langs is gekomen...

Ik zou er juist voor kiezen het spruitstuk te doen, er van uitgaande dat je het stock hitteschild niet meer hebt zitten. Je spruitstuk wordt het heetst en heebf daabij ook nog eens een dijk van een oppervlak... DP is minder interessant...
Overigens heb ik het wrappen hoofdzakelijk gedaan om de temp in de motorruimte omlaag te krijgen... aangezien alleen mijn motorkap al makkelijk boven de 100C komt...
mijn "TD04HL-19T #7 9 blade" z'n jasje, en DP..."
pure p0rn:

overzichts plaatje die hier toch al een paar keer langs is gekomen...

-
Thieuke
- Donateur (3x)

Netjes hoor evo. Wist helemaal niet dat jij een custom spruitstuk had. Nooit onder jou motorkap gekeken.
Ik kan wel begrijpen dat jou kap zo heet wordt, spruitstuk loopt zo heel dichtbij de kap ook. Thnx voor de foto
Ik kan wel begrijpen dat jou kap zo heet wordt, spruitstuk loopt zo heel dichtbij de kap ook. Thnx voor de foto
-
ReinO
- Donateur (2x)

maar is dat spaghettideel dan eigenlijk wel slim om te doen?
Hoeveel winst heb je Evo?
en ben je achteraf tevreden met je aankoop?
groet
Rein
ps ziet er superstoer uit, dat wel.
Hoeveel winst heb je Evo?
en ben je achteraf tevreden met je aankoop?
groet
Rein
ps ziet er superstoer uit, dat wel.