Stoelverwarming

2010-2012
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: Stoelverwarming

Bericht door gudmundje » do 03 okt, 2013 11:25

@ Retep: 4 achterbumpers al ? Misschien heeft de jouwe een hersenschudding ? :-)

Effe serieus, ja er zijn een aantal bugs, maar blijkbaar worden die wel telkens opgelost.

Bij andere merken is het niet veel beter. zoek maar eens op google naar de stuurslot problemen, je zal verbaasd zijn...

en deze vooral niet vergeten:

http://www.youtube.com/watch?v=1c7FzXyg ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 okt, 2013 14:52

Defecten zijn geen BUGS en de aangerekende kosten zijn niet miniem. Saabonderdelen worden nog steeds geleverd, maar de prijs is nog steeds hoger dan hetzelfde product van Opel, zoals de batterij ed.

Misschien zou men als tegenprestatie in die zin kunnen werken?? De onderdelen goedkoper maken of als dealer het product van Opel installeren dat op zich identiek kan zijn, maar alleszins goedkoper

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 03 okt, 2013 15:15

Mijn dealer bestelt bij Opel als dat kan.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 okt, 2013 15:23

Hier zweert men bij Saab

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » do 03 okt, 2013 15:26

Bornhem>Leuven, is 57,4 km. Is te overwegen toch?

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 okt, 2013 15:54

Zeker, maar als je Leuven wat kent zal moeilijk zijn er weg te geraken :drinker: :-D
(Studentenstad met herinneringen en voldoende café's)

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » do 03 okt, 2013 16:01

Een reden te meer, om daar naar toe te gaan :wink:

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 okt, 2013 17:17

Misschien moeten we de 9-5NG meeting daar maar houden :roll:

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 03 okt, 2013 19:14

Retep schreef:Misschien moeten we de 9-5NG meeting daar maar houden :roll:
daar zijn niet genoeg bumpers voor :-)

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » do 03 okt, 2013 20:54

Retep schreef:Ik heb de eerste maanden met mijn 9-3SS heel veel problemen gehad: alle alarmlampen hebben gebrand tot en met deze van de airbags. Het was zo erg dat ik aan Behermann meldde dat ze hem mochten terug hebben en ik mijn centen...

Buiten een probleem met plooien in de zetels, is alles opgelost: een software update na zes maanden zorgde ervoor dat de wagen verder normaal presteerde.

De tweede 9-3 was een Hatch die prima was, behoudens een leder zitting die te snel versleet, doch werd vervangen. technisch geen problemen.

Ik kocht de wagen nieuw in 2011 en deze werd voorgesteld als een premium wagen. Wat het voor een deel ook is. Na één jaar zouden normaal toch al wat kinderziektes moeten zijn opgevallen en opgelost.

Ruimte zat, plezante reiswagen, maar verdikke de defecten schroeven de zorgen en de prijs op. En terecht blijft de vraag, wat is het volgende.
Ik snap de frustratie ook wel, echter wordt er vanuit Zweden natuurlijk niks meer ondersteund of gemodificeerd aan deze wagen.
Stoelverwarmingsproblemen heb ik 1x gehad op 10a12 auto's die we hebben verkocht.
Stuurslotmeldingen bijna allemaal maar met nieuwe software is dat probleem over.

René.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 okt, 2013 21:00

Dank voor het begrip :oops:

Jurgen
Geregistreerd lid

Bericht door Jurgen » do 03 okt, 2013 21:09

Inderdaad, ze zijn vrij probleemloos tot nu toe.
Heb ook al meerdere 9-5 NG's met 100.000 + km's voorbij zien komen en ook de diesel, 0,0 problemen.
Tuurlijk, af en toe een 3e remlicht, af en toe een stuurslot fout (updaten en klaar) en af en toe een
stoelverwarmingsmatje, maar als dat al problemen zijn.....

Ik bedoel met problemen meer ernstigere storingen zoals met de eerdere diesels wel eens gebeurde: ERG kleppen,
inlaatpsruitstukken enz. enz.

Trouwens stoelverwarmingsmatje kost volgens mij om en nabij de 7 tot 8 tientjes (uit mijn hoofd) en afhankelijk van
hoe ingewikkeld jou stoel is, is het ook meer werk.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 okt, 2013 21:20

Standaard vector stoel

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » do 03 okt, 2013 22:06

gudmundje schreef:@ Retep: 4 achterbumpers al ? Misschien heeft de jouwe een hersenschudding ? :-)

en deze vooral niet vergeten:

http://www.youtube.com/watch?v=1c7FzXyg ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;
Vreselijk! Dat gun je toch zelfs een BMW niet...

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » do 03 okt, 2013 22:37

Nou fijn, mijn stoelverwarming doet het ook niet meer.

Ik zal de dealer nog eens bellen. Kijken wat de mijne zegt.

Plaats reactie