Maar goed bij BMW zijn ze al een tijdje de weg flink kwijt.
BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Wat een afgruwelijk hok zeg
Maar goed bij BMW zijn ze al een tijdje de weg flink kwijt.
Maar goed bij BMW zijn ze al een tijdje de weg flink kwijt.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Tja, moet je eigenlijk in levende lijve zien en diverse kleuren.
Nog ff de prijzen in Nederland: http://www.autoweek.nl/nieuws/22264/bmw ... l-geprijsd" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog de bijtellingscijfers, want in Nederland moeten we wat meer op de centen letten dan in Duitsland. Geen lage bijtelling en in de lease kun je het gelijk vergeten.
Nog ff de prijzen in Nederland: http://www.autoweek.nl/nieuws/22264/bmw ... l-geprijsd" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog de bijtellingscijfers, want in Nederland moeten we wat meer op de centen letten dan in Duitsland. Geen lage bijtelling en in de lease kun je het gelijk vergeten.
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Klopt, raamlijn van de oude Kia Rio en dat is geen compliment. Het BMW-typische knikje in het laatste zijruitje moet scherper, dit ziet er niet uit. Wel grappig om te zien dat de hatchback langzaam weer herontdekt wordt in het premium segment.willeme 1 schreef:heeft wel wat van een kia, begrijpelijk met de grootste afzetmarkt in azieRoelandV schreef:@turbopilot: even een plaatje van de achterkant, voor jouw beeldvorming:
-
N207
- Donateur

Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Ik vind dit toch wel een mooie auto hoor. Jammer dat BMW om verkooptechnische redenen de naam GT meegeeft, het is gewoon een grote hatchback á la 9-3. Maar ja, zo hopen ze de meerprijs natuurlijk te rechtvaardigen.
Maar deze komt zeker op mijn wish list (als er geen nieuwe Saabs gebouwd worden tenminste...).
Maar deze komt zeker op mijn wish list (als er geen nieuwe Saabs gebouwd worden tenminste...).
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Even een kick.
Van de week heb ik samen met een "product genius" van BMW tijdens mijn eerste bezoek aan een BMW dealer ooit, een rondje gedaan om en in de (2) 3GT die ze hadden staan. nu alle lease-aso's een Audi aan het proberen zijn, durfde ik het wel aan. Wat een mooie auto. Als je hem op de foto niet mooi vond, bekijk hem in het echt, en je staat perplex. Meteen valt de grote wielbasis op, en de daardoor vrijgekomen ruimte achterin. Ik zat achterin, en de voorstoelen stonden ingesteld op iemand van 1:80 en er was meer ruimte dan achterin een s80.
De stoelen zijn heel goed en a la BMW in weet ik veel hoeveel richtingen te verstellen, inclusief een zittingverlenger.
De kofferbak is giga, heeft alleen wel een vrij hoge tildrempel. Ik heb het idee dat onder de hoedenplank kan zelfs meer weggestouwd worden dan onder de rol van een 9-5estate. Klep gaat standaard electrisch omhoog en omlaag. De auto is een bak ruimer dan bijvoorveeld een v60.
De afwerking is buitengewoon. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar kan een 9-5ng niet aan tippen, laat staan mijn eigen 9-3 sport-estate.
Alleen, die prijzen. Kleed een 320igt aan met leer stoelverwarming en een panoramadak en een pakketje, dan moet je al snel rekenen op zo'n 50-55 kiloeuri. Ga je los met een 335xdrive met hifi systemen en exorbitante opties, dan tik je de 75 wel aan.
Heb je 2 of 3 kids en ben je het beu dat het allemaal nooit past in je 9-3 estate, (zelfs de 9-5 ook nog wel) en heb je een halve ton stuk te smijten, ga eens langs bij een BMW dealer. Goede rijeigenschappen gratis bijgeleverd.
Van de week heb ik samen met een "product genius" van BMW tijdens mijn eerste bezoek aan een BMW dealer ooit, een rondje gedaan om en in de (2) 3GT die ze hadden staan. nu alle lease-aso's een Audi aan het proberen zijn, durfde ik het wel aan. Wat een mooie auto. Als je hem op de foto niet mooi vond, bekijk hem in het echt, en je staat perplex. Meteen valt de grote wielbasis op, en de daardoor vrijgekomen ruimte achterin. Ik zat achterin, en de voorstoelen stonden ingesteld op iemand van 1:80 en er was meer ruimte dan achterin een s80.
De stoelen zijn heel goed en a la BMW in weet ik veel hoeveel richtingen te verstellen, inclusief een zittingverlenger.
De kofferbak is giga, heeft alleen wel een vrij hoge tildrempel. Ik heb het idee dat onder de hoedenplank kan zelfs meer weggestouwd worden dan onder de rol van een 9-5estate. Klep gaat standaard electrisch omhoog en omlaag. De auto is een bak ruimer dan bijvoorveeld een v60.
De afwerking is buitengewoon. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar kan een 9-5ng niet aan tippen, laat staan mijn eigen 9-3 sport-estate.
Alleen, die prijzen. Kleed een 320igt aan met leer stoelverwarming en een panoramadak en een pakketje, dan moet je al snel rekenen op zo'n 50-55 kiloeuri. Ga je los met een 335xdrive met hifi systemen en exorbitante opties, dan tik je de 75 wel aan.
Heb je 2 of 3 kids en ben je het beu dat het allemaal nooit past in je 9-3 estate, (zelfs de 9-5 ook nog wel) en heb je een halve ton stuk te smijten, ga eens langs bij een BMW dealer. Goede rijeigenschappen gratis bijgeleverd.
-
Sietses
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
BMW maakt fantastische auto's. Mijn vader rijdt in een nieuwe F31 Touring (320d met 8-traps automaat). Rijdt formidabel, zeer snel, geweldige stoelen en ruim (voor een lifestyle combi). Ik snap best dat BMW record na record breekt op gebied van aantal verkochte auto's en winsten.
De 3GT heb ik ook in gezeten. Achterin nog ruimer (bijna Skoda Superb achtig) en een hoge instap. Toch heel wat anders dan de oude 9-3, want die was achterin toch echt niet ruim. De 9-3 had inderdaad wel een enorme kofferbak.
De 3GT heb ik ook in gezeten. Achterin nog ruimer (bijna Skoda Superb achtig) en een hoge instap. Toch heel wat anders dan de oude 9-3, want die was achterin toch echt niet ruim. De 9-3 had inderdaad wel een enorme kofferbak.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Yuk, alleen de naam al. Life-style combi... Vrij vertaald: wil je ruimte, niet in deze auto...Sietses schreef:[...] en ruim (voor een lifestyle combi). [...]
Die hoge instap, vergeten te vermelden, maar dat viel me ook op. Wat lekker zeg. Best wat hoger dan de 9-3 estate.Achterin nog ruimer (bijna Skoda Superb achtig) en een hoge instap. Toch heel wat anders dan de oude 9-3, want die was achterin toch echt niet ruim. De 9-3 had inderdaad wel een enorme kofferbak.
De oude 9-3 (en 900NG) hadden ook zo'n grote klep, maar wel alle ruimte onder de hoedenplank. Het volstouwen tot het dak van een estate kan wel (en dat doe ik ook want het gaat soms niet anders) maar ideaal is het niet.
-
Sietses
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Haha, ik heb die term niet zelf bedacht hoor. Je rijdt er zelf overigens ook één. Ruimte blijft altijd een subjectief begrip. Ik vind de nieuwe 3-serie Touring ruim (want zo'n 500 liter bagageruimte en ruim achterin), maar iemand met een VW Passat station zal 'm wellicht krap vinden. Een Cadillac Escalade rijder zal een Passat weer krap vinden. Zo blijft het.
On topic: ik vind het een mooie auto die 3GT. Ik hoop dat er veel van verkocht worden. 'Koop nu toch eens die nieuwe auto en laten we het Centraal Plan Bureau verslaan.'
On topic: ik vind het een mooie auto die 3GT. Ik hoop dat er veel van verkocht worden. 'Koop nu toch eens die nieuwe auto en laten we het Centraal Plan Bureau verslaan.'
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Hahaha, ja dat klopt ik rijdt zelf ook een "lifestyle combi" vandaar mijn vertaling: net geen ruimte genoeg.Sietses schreef:Haha, ik heb die term niet zelf bedacht hoor. Je rijdt er zelf overigens ook één.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Misschien moet NEVS ook maar eens nadenken over een opvolger in de bouwstijl van de oude 900/9.3 3 en 5 deurs hatchback voor Europese klanten.
Gewoon op basis van de bekende 9.3 Sport om weer wat oude Saab-klanten te lokken
Tenslotte schijnt de 900GT nog altijd voor veel Saabfans de natte Saabdroom te zijn, kon eigenlijk alleen de 9.3 (2.3) Viggen wat aan tippen, was er niet het BS drama.
In de 9.3 Sport serie eigenlijk geen serieuse opvolger voor gemaakt, want de 9.3 Sport Turbo X die was er alleen als sedan of estate en die waren niet echt als sportauto bedoeld.
Gewoon op basis van de bekende 9.3 Sport om weer wat oude Saab-klanten te lokken
Tenslotte schijnt de 900GT nog altijd voor veel Saabfans de natte Saabdroom te zijn, kon eigenlijk alleen de 9.3 (2.3) Viggen wat aan tippen, was er niet het BS drama.
In de 9.3 Sport serie eigenlijk geen serieuse opvolger voor gemaakt, want de 9.3 Sport Turbo X die was er alleen als sedan of estate en die waren niet echt als sportauto bedoeld.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Als ze de hatchback zoals die in de media is gekomen gaan gebruiken, zou dat heel mooi zijn




-
gudmundje
- Donateur

Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Wat een klein lief autootje die 3gt, in de eerste Gt kreeg je al niets in de koffer maar dit is echt wel lachen 
-
diluci
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Ik heb het vake gedacht de laatste tijd; snelle mooie dure hatchbacks zijn mode. Audi met zijn A5 en A7 en BMW met haar GT. Wat had Saab kunnen scoren als ze juist nu het doek van de Castriota- 93 hadden kunnen aftrekken!
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Re: BMW 3 GT, heimwee naar de 9.3?
Die koffer is groter dan van een 9-3 og...gudmundje schreef:Wat een klein lief autootje die 3gt, in de eerste Gt kreeg je al niets in de koffer maar dit is echt wel lachen
