Elfstedentocht

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Emile
Geregistreerd lid

Re: Elfstedentocht

Bericht door Emile » vr 25 jan, 2013 19:22

Voor 11stedentocht wil ik mijn fiets wel meenemen,
maar dan rijd ik de 11stedentocht wel met de fiets achter in de saab :mrgreen:

gunar
Geregistreerd lid

Re: Elfstedentocht

Bericht door gunar » vr 14 feb, 2014 21:57

[quote="svarta pilen
Deze reportage zal ik zeker bewaren. En mocht de Elfstedentocht in mijn leven nog een keer doorgaan, dan zal ik proberen op de verlaten stukken waar een enkele rijder vooruit snelt mijn camera op tijd ingesteld te hebben om de plaat te maken die in een streek het verhaal vertelt. Wie weet.
...........[/quote]

Ter inspiratie daartoe, zij heeft iconische beelden geschoten van de Tocht in 1963, kan dienen het werk van Anneke Bleeker. Te vinden via Google. Alsmede in de boekwerken van Johannes Lolkama over de Tochten.
Prachtig werk uit verschillende delen van Friesland. De Zuidwesthoek, De Noordhoek, de finishfoto van Reinier Paping en de baanveger.
Hoe heeft zij dat kunnen redden op die dag ? Toen al zat Friesland potdicht, met auto's een verkeerschaos rond Leeuwarden, met de sneeuw die niet voorspeld was voor die dag (Leeuwarder Courant, een dag ervoor). Niet voorspeld dat na 18.00 uur er geen enkele bus meer reed in Friesland. Oorzaak: sneeuwduinen.

Wat een barre winter 2013-2014 ! :P :thumbdown:
Maar ! Elk jaar komt de volgende Elfstedentocht dichterbij (Jeen van den Berg). Gewoon blijven volhouden, de training, de schaatsen scherp in het vet, het fotostatief soepel beweegbaar ! Gewoon gefocust blijven.....op de eendjes in het water. :x

Plaats reactie