Ralph_m's grijze 90
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Re: 90 met dingetjes
Dank dank.
Zal vh weekend wel wat plaatjes erop zetten
Zal vh weekend wel wat plaatjes erop zetten
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Kleine update: Wat rijdt ie lekker!
Verder nog wat dingetjes:
Binnenkant dak in de brunox antiroest gezet
- aan de bougies te zien (wit) loopt de motor arm.
- hij dieselt na, na een stukkie rijden. niet na kort aan/uit.
volgens de haynes moest ik naar de stationair uitzet klep onder de carb kijken, zonder aansluiten moet het toerental naar 200 zakken bij maar maakt geen verschil met of zonder stekker eraan?
-Wat is het stationair toerental? Dit lijkt ook aan hoge kant
-koppeling lekt wat olie aan de voorzijde, er zit zelfs olie aan de onderzijde van de bobine... Tis of de pakking, of de hulpcilinder. Enig idee hoe verschil te zien tussen rem en bakolie? Ruiken?
- roest bijasdoorgang lv is niet door naar de draagarm, dus lijkt nog ok voor apk.
Vacuumlek bij de carterventilatie

Ventilatieschakelaars zijn wat losjes bij draaien
Tot zover
Verder nog wat dingetjes:
Binnenkant dak in de brunox antiroest gezet
- aan de bougies te zien (wit) loopt de motor arm.
- hij dieselt na, na een stukkie rijden. niet na kort aan/uit.
volgens de haynes moest ik naar de stationair uitzet klep onder de carb kijken, zonder aansluiten moet het toerental naar 200 zakken bij maar maakt geen verschil met of zonder stekker eraan?
-Wat is het stationair toerental? Dit lijkt ook aan hoge kant
-koppeling lekt wat olie aan de voorzijde, er zit zelfs olie aan de onderzijde van de bobine... Tis of de pakking, of de hulpcilinder. Enig idee hoe verschil te zien tussen rem en bakolie? Ruiken?
- roest bijasdoorgang lv is niet door naar de draagarm, dus lijkt nog ok voor apk.
Vacuumlek bij de carterventilatie

Ventilatieschakelaars zijn wat losjes bij draaien
Tot zover
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ja dat hoort, dat dopje is (bijv.) voor de economy meter die een 90 niet heeft.
Stationair is 850 +/- 50 toeren bij bedrijfstemperatuur zonder choke met dimlicht ingeschakeld en verder geen verbruikers aan. Let wel dat de carbafstelling en ontsteking ook invloed hebben hierop. Beste is ontsteking afstellen op 16' voor BDP en daarna CO afstellen (2% geloof ik) en vervolgens stationair toerental stellen.
Maar ik zou eerst dat vacuumlek bij de carterventilatie oplossen met een nieuw rubber en nippel want dat heeft invloed op het stationair toerental.
Stationair is 850 +/- 50 toeren bij bedrijfstemperatuur zonder choke met dimlicht ingeschakeld en verder geen verbruikers aan. Let wel dat de carbafstelling en ontsteking ook invloed hebben hierop. Beste is ontsteking afstellen op 16' voor BDP en daarna CO afstellen (2% geloof ik) en vervolgens stationair toerental stellen.
Maar ik zou eerst dat vacuumlek bij de carterventilatie oplossen met een nieuw rubber en nippel want dat heeft invloed op het stationair toerental.
-
ralph_m
- Donateur (5x)

waar dan? Pomp ziet er ok uit, filter is schoon (al gechecked).brinky schreef:Olielekkage zal de brandstofpomp wel zijn...
Pakking tussen blok en pomp mischien?
ivm onderdelen opzoeken in de EPC: Welke bak hangt er onder? Dezelfde als bij de 900 uit 86?
-
ralph_m
- Donateur (5x)

-
Raggare
- Geregistreerd lid
Dat ziet er dan zo uit? Dit had ik bij mijn vorige 99brinky schreef:Olielekkage zal de brandstofpomp wel zijn...

-
brinky
- Donateur

Pompjes lekken vaak op de felsnaad. Als je je vinger even aan de onderkant langs de pomp sleept, en je hebt dan een druppel aan je vinger weet je genoeg. Door de rijwind wordt de olie door je hele motorruimte geblazen... krijg je een enorme smeerbende van, vooral doordat de benzinepomp relatief hoog hangt.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

De bak is een 45605 denk ik. De latere 90's hadden 45607.
-
ralph_m
- Donateur (5x)

dank voor de foto, zal eens kijken zaterdag.
de bak is een 45607
Hoe zit eigenlijk met de mix 99 <=> 900 ?
- voorkant incl blok en bak en dash = 99
- Achterkant incl portieren = 900 2 deurs?
de bak is een 45607
Hoe zit eigenlijk met de mix 99 <=> 900 ?
-
esalet
- Donateur (8x)

Bijna goed.ralph_m schreef:Hoe zit eigenlijk met de mix 99 <=> 900 ?
- voorkant incl. blok en bak en dash en portieren =99
- achterkant vanaf B-stijl = 900 2 deurs.
De portieren hebben nl. ook nog de typische 99-90 deurhandles onder de armsteun in plaats van dat grote trekgeval bovenin bij de 900's.
Overigens zijn er allerlei subtiele verschillen tussen de 99 neus en de 90 neus, zo staat de stuurkolom van de 90 ietsje vlakker, zit er een logo op de motorkap, heeft ie gasgevulde schokbrekers, geharde kleppen, andere velgen en nog zo wat ongein.
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Re: Re: 90 met dingetjes
Deze schiet nu uit de inlaat door het nadieselen!ralph_m schreef:oh ja, moet deze afgedopt zijn?
Maar nadiesel is weg als ik de choke uittrek voor uitzetten.
Nadiesel lijkt dus met arm lopen te maken..