Citroen C6
-
ivo 71
- In memoriam †
Re: Citroen C6
Jammer alleen dat ze het hatchback-uiterlijk niet met een vijfde deur hebben aangevuld. Dan zou hij behalve mooi ook nog eens praktisch zijn.Zoals een 9000 b.v.
Ivo
Ivo
-
Garrett
- Lid van verdienste
ivo 71 schreef:Zoals een 9000 b.v.
C6 is in mijn ogen zonder twijfel de mooiste limo van de laatste jaren. Ik zie hierboven iemand twijfelen 9-5NG / C6? Ik zou het ook niet weten eerlijk gezegd... De teller slaat niet onmiddelijk en zonder twijfel door naar de NG9-5 in ieder geval.
-
Henk-Jan
- Donateur

Inderdaad... Ik weet het zo net niet hoor. Beiden zijn wat mij betreft echt ultiem.Garrett schreef:Ik zie hierboven iemand twijfelen 9-5NG / C6? Ik zou het ook niet weten eerlijk gezegd... De teller slaat niet onmiddelijk en zonder twijfel door naar de NG9-5 in ieder geval.
-
johnny1982
- Geregistreerd lid
waar ligt mijn dynamietstaaf en waar blijft tanisha met een lucifer????
Sorry jongens liever geen BSI ergens in je auto.
de elektronika van deze fransoos is nog erger als een roestend blik bier
en het is niet voor niks dat ze gestopt zijn met de produktie van deze auto hoor!
en het is niet voor niks dat ze gestopt zijn met de produktie van deze auto hoor!
-
francofiel
- Donateur

Ik wil hier als ervaringsdeskundige (10 jaar in de citroen/psa gewerkt) toch graag even op reageren hoor...johnny1982 schreef:waar ligt mijn dynamietstaaf en waar blijft tanisha met een lucifer????
1) de C6 wordt nog steeds gemaakt
2) de C6 scoort buitengewoon goed in betrouwbaarheid onderzoeken
3) de 4!! C6'en die in mijn familie en vriendenkring rondrijden hebben NOG NOOIT één storing gehad.
Ik rijd regelmatig met een C6 en kan niet anders dan zeggen dat het een geweldige wagen is. Het rijdt goddelijk, het ziet er prachtig uit en het is iets waar andere mensen nog steeds van opkijken.
Ik heb zeer veel contacten binnen Citroen, o.a. bij Cit Belux, en ook daar word juist de c6 geroemd vanwege de zeer grote betrouwbaarheid.
-
ivo 71
- In memoriam †
+1 . Ik kan weinig zeggen over de betrouwbaarheid maar dat de C6 fantastisch rijdt en zit kan ik uit eigen ervaring beamen. De top-spec drieliter benzine in elk geval. Jammer dat ze gebruikt almaar zo duur blijven. De laatste serie XM's 3.0 V6 (vind ik ook nog best origineel en Citroënig) met de nieuwe motoren was trouwens ook al vrijwel probleemloos.
Ivo
Ivo
-
thomkins
- Geregistreerd lid
inerdaad, prachtige en unieke auto, een waarvan je nu al zeggen kunt dat is over dertig jaar een klassieker
-
francofiel
- Donateur

Zo'n laatste serie XM heb ik ook gehad, de voormalige dienstauto van de burgemeester van amstelveen, en daar heb ik in 100.000 km behoudens 1 uitlaat, 1 abs sensor en 1 thermostaat nooit iets mee gehad. Een geweldige auto die ondanks de 3 liter V6 met 194pk en een automaat gewoon 1 op 10 liepivo 71 schreef: De laatste serie XM's 3.0 V6 (vind ik ook nog best origineel en Citroënig) met de nieuwe motoren was trouwens ook al vrijwel probleemloos.
De C6 is gebruikt best betaalbaar trouwens, vooral als je er één uit het buitenland haalt. Het grootste nadeel is de belachelijke houderschapsbelasting omdat dat ding 1900 kg weegt....
-
Garrett
- Lid van verdienste
idd, behoorlijk betaalbaar maar dat is niet zo gek. Zowel op gewicht als op motorinhoud scoort de C6 belabberd als je gaat kijken naar de vaste kosten.
Door die 2.7 HDI wil vadertje staat in België een behoorlijke bijdrage van je ontvangen. In Nederland weer door het gewicht.
Betaalbaar zijn ze zeker maar betaalbaar te rijden zijn ze niet, en dat zal ook niet zomaar veranderen... Sinds het aanstekelijke en bevlogen verhaal van Ton Roks in AV over de C6 heb ik alleen maar meer zin in zo'n auto gekregen, dat is dus al een aantal jaren
Door die 2.7 HDI wil vadertje staat in België een behoorlijke bijdrage van je ontvangen. In Nederland weer door het gewicht.
Betaalbaar zijn ze zeker maar betaalbaar te rijden zijn ze niet, en dat zal ook niet zomaar veranderen... Sinds het aanstekelijke en bevlogen verhaal van Ton Roks in AV over de C6 heb ik alleen maar meer zin in zo'n auto gekregen, dat is dus al een aantal jaren
-
Henk-Jan
- Donateur

Inderdaad. Hier snel 1,5mille per jaar, in Duitsland nog geen €400/jaar.francofiel schreef:De C6 is gebruikt best betaalbaar trouwens, vooral als je er één uit het buitenland haalt. Het grootste nadeel is de belachelijke houderschapsbelasting omdat dat ding 1900 kg weegt....
-
verde900
- Donateur

Ik vind de C6 een mooie auto, aparte lijnen en fraaie details
-
Sapphire
- Donateur (7x)

En beide landen zijn lid van het Kyoto verdrag, rara wat klopt er niet aan het Nederlands "milieubeleid"?Henk-Jan schreef:Inderdaad. Hier snel 1,5mille per jaar, in Duitsland nog geen €400/jaar.francofiel schreef:De C6 is gebruikt best betaalbaar trouwens, vooral als je er één uit het buitenland haalt. Het grootste nadeel is de belachelijke houderschapsbelasting omdat dat ding 1900 kg weegt....