van 900 2d naar 90 logisch?
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
sb129h
- Donateur (2x)

-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: klapramen
de zijruitjes zijn niet gelijmd. maar geklemd met de rubber pees.ralph12 schreef:Jelger, was het nog een toer om je vernielde achterruiten er uit te krijgen? Ik neem aan dat ze gelijmd zijn. Kon je trouwens makkelijk nieuwe krijgen?
overigens is het best makkelijk om de restantjes eruit te halen als de ruit ingetikt is.... zo'n ruit erin zetten is lastiger..
maar jij wil niet eerst rotzooi maken dus :
1. haal de metalen strip uit het raamrubber (buitenkant) . wrik deze ergens in de hoek los en ga trekken.
2. nu begint het lastige. ik denk dat je aan de binnenzijde zult moeten beginnen met het rubber dat naar binnen zit ergens in 1 van de hoeken naar buiten te krijgen.vervolgens wordt het een proces van duwen en trekken om en om.
3. de korte hoek is als laatste. net als dat je de ruit gevoelsmatig daar erin zou zetten als eerste, zul je em daar als laatste eruit trekken.
succes ermee. ik zit er ook sterk aan te denken.
heb je al 900 3-deurs zij-ruiten met zwarte rand?
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Re: klapramen
Goeie tips! Ja, heb al een tijdje klapramen met zwarte rand liggen. Met alles er op en eraan behalve die dekstukjes voor C-stijl. Niet erg, want ik vind naked eigenlijk mooier.jelger schreef:
succes ermee. ik zit er ook sterk aan te denken.
heb je al 900 3-deurs zij-ruiten met zwarte rand?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
iemand ervaring met speakers in de deuren voor de 99/90?
ik zit te denken aan een upgrade, naar 3 weg 13cm. (er zitten nu 13 cm dingen in, en ik wil het gat niet onnodig groter maken)
tevens achterin, 16 cm 3 weg.
welk merk hebben jullie de beste ervaringen? JLB? is Blaupunkt nog wat op speaker gebied? Sony ? (bij Halfords goedgeprijsd - ik heb een Sony Xplod stereo)
ik zit te denken aan een upgrade, naar 3 weg 13cm. (er zitten nu 13 cm dingen in, en ik wil het gat niet onnodig groter maken)
tevens achterin, 16 cm 3 weg.
welk merk hebben jullie de beste ervaringen? JLB? is Blaupunkt nog wat op speaker gebied? Sony ? (bij Halfords goedgeprijsd - ik heb een Sony Xplod stereo)
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Ah audio, eindelijk iets waar ik verstand van heb. Zeker bij deze afmetingen tweeweg altijd beter dan drieweg. Maar ook voor hele dure thuisaudio zijn er audiofielen die zeggen dat tweeweg de voorkeur verdient: rendement hoger, 1 wisselfilter minder, minder kritische spreiding geluid. Drieweg was iets van 20-30 jaar terug, je ziet dat luidsprekerfabrikanten nu tot zelfs hun duurste speakers voor tweeweg kiezen.
-
jelger
- Geregistreerd lid