Het wordt tijd voor een update:
In mei heeft de 95 de APK gehaald, na laswerk en wat kleine dingen.Er was toch een groot stuk van de kokerbalk voor de achterwielkast rechtsachter zeer krokant. De rubber dop in de wielkast (voor het tectyleren van de kokerbalk) zat er niet meer in en er zat dus allemaal zand met roest op die plek. Gelukkig zat het op de bodem en niet in de lak.... aan de voorkant zijn ook een paar gaatjes gelast.
Enkele weken later lag er een brief van de RDW dat er nooit meer gekeurd hoeft te worden omdat de apk plicht is vervallen.
Als ik de apk had laten lopen, had ik me het laswerk kunnen besparen zei iemand tegen mij. Maar dat doet een saabrijder niet natuurlijk!
Toe ik hem bij de APK bracht, klonk het blokje erg droog en bleek de radiateur lek. Ik had een gebruikte bij de auto gekregen en die zit er nu in. Dat had beter een nieuwe kunnen zijn wantij erg warm weer staat de temp meter tegen het rood. Dat wordt ieder keer ietsje beter dus ik kijk het nog even aan. als er oude uitgedroogde smurrie in de radiateur zat lost dat op en kan dat nog steeds beter worden.
Voorlopig is het goed. m'n portemonnee vond het ook wel best want het voorste deel van de uitlaat is ook vernieuwd voor de apk. Auto klinkt daardoor ook een stuk beter
Ik heb er nog niet veel aan gedaan, behalve nog eens poetsen van de buitenkant. Wel heb ik er veel ritjes mee gemaakt, hij rijdt echt heerlijk! Ik heb vroeger wel een paar 96's gehad en deze 95 heeft de beste versnellingsbak van allemaal: soepel en stil. Ik schreef al eerder over een trilling in de bakklos, maar dat merk je alleen bij fors accelereren. Bij het touren heb je er helemaal geen last van.
De nieuwe hoofdrem cilinder heeft een ondeugdelijke vuldop van witte kunststof die niet goed is. De dop is afgescheurd. Als ik bij leverancier Kempink ga reclameren krijg ik waarschijnlijk net zo'n dop opgestuurd. Heeft iemand nog een oude zwarte dop voor mij?