Nieuws over die Chevrolet
-
verde900
- Donateur

Stel aan de voorkant harde eisen waar aan een auto dient te voldoen qua maximale CO2 uitstoot en hef geen lullig belastinkje over het teveel dat een stevig vervuilende auto produceert.
Zo krijg je een CO2 uitstootprobleem nooit opgelost, diegene die het met 2 vingers in zijn neus betalen kan versjteerd (om dat hij het wel betalen kan) ineens legaal ons milieu...
Zo krijg je een CO2 uitstootprobleem nooit opgelost, diegene die het met 2 vingers in zijn neus betalen kan versjteerd (om dat hij het wel betalen kan) ineens legaal ons milieu...
-
900T-R
- Geregistreerd lid
1) Aan de uitstoot van schadelijke stoffen zijn al lang scherpe eisen gesteld (zelfs de milieubeweging geeft toe dat het autoverkeer wat dit betreft allang niet meer het probleem is)verde900 schreef:Stel aan de voorkant harde eisen waar aan een auto dient te voldoen qua maximale CO2 uitstoot en hef geen lullig belastinkje over het teveel dat een stevig vervuilende auto produceert.
2) CO2 is geen schadelijke stof maar een volkomen natuurlijk gas; wordt de kringloop verstoord omdat je er te veel van hebt, dan plant je gewoon wat bomen bij. Probleem: we kappen nog steeds dagelijks vele vierkante kilometers regenwoud... M.a.w. CO2-uitstoot kan heel gemakkelijk worden gecompenseerd, maar dit kost geld. Als het geld daarvoor wordt opgebracht door degene die de uitstoot wordt veroorzaakt, is er niets aan de hand en wordt er niets 'versjteerd'.
3) De CO2-uitstoot heeft een lineaire verhouding met het aantal verbrande liters benzine. Oplossing = alles (ook wegenbelasting en km-heffing) in de benzineprijs.
4) Waarom wil je iemand verbieden om weinig kilometers in een auto met relatief hoge CO2-uitstoot, terwijl niemand mij een duimbreed in de weg legt om jaarlijks 100.000 volkomen onzinnige kilometers in een andere auto te maken?
Nog meer symboolpolitiek: als we van de vijftig automodellen met de hoogste C02-uitstoot het brandstofverbruik met 20% verminderen, scheelt dit in het vlootverbruik 0,4%. Doen we hetzelfde echter met de vijftig meest populaire auto's dan scheelt het wél 14%. Het is redeneren vanuit een onderbuikgevoel: de rijken hebben het gedaan, niet wij. Helaas geeft de politiek maar al te graag aan dit soort calvinistisch geneuzel gehoor. Wel; als we het topsegment van de auto-industrie genadeloos 'gelijkschakelen', neem dan van mij maar aan dat innovatie vrijwel ophoudt te bestaan. Als men dat 25 jaar geleden had gedaan, dan rochelden nu nog hele straten op de maat van walmende carburatiemotortjes met vol uitgetrokken choke...
En dan hebben we het niet eens over de 100.000 andere manieren om CO2 te produceren (kopje thee misschien? 120 gram CO2. Vootraan met een stopwatch onder de douche? Etc. etc.)
5) De wetenschappelijke onderbouwing van het hele fenomeen 'door de mens geinitieerde klimaatverandering' is nog steeds uiterst mager, en de manier waarop iedereen in de wetenschap die zijn kanttekeningen bij een en ander zet, à la Goebbels met veel emotioneel geladen holle frasen buiten de discussie wordt geplaatst, doet mij vermoeden dat de belanghebbenden toch wel iets te verbergen hebben.
6) Jouw kruistocht heeft (gezien het feit dat je zelf nog niet zo lang geleden in het bezit was van een XC90 V8 - wat zeg ik: die auto bestaat nauwelijks drie jaar...) wat weg van die van de bekeerde ex-roker die ineens iedereen het roken wil verbieden...
-
jelger
- Geregistreerd lid
nr6 : beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
eigenlijk zeg je dat de ware kruistocht van bv Verdonk net zo eentje is, na eerder heel links te zijn geweest en in de top van het gevangeniswezen te hebben gewerkt.
\nr2 : ah nu komen we ergens, helaas, ondanks dat er zo'n initiatief bestaat, is er geen politiek initiatief om dat verder uit te bouwen, op internationaal nivo. Er zijn enkele (binnen automobiel liefhebbers) verguisde (linkse) politici die vrijwillig aan dit particulier initiatief meedoen - tja, iedereen die wil voorkomen om met "treehuggers" te worden geassocieerd zal wel uitkijken om zulke groene vingers te krijgen.
Leuk idee, maar zolang er publieke schaamte is om ook maar enigszins iets te willen doen in het publieke (milieu) domein, gebeurt er weer eens niks.
eigenlijk zeg je dat de ware kruistocht van bv Verdonk net zo eentje is, na eerder heel links te zijn geweest en in de top van het gevangeniswezen te hebben gewerkt.
\nr2 : ah nu komen we ergens, helaas, ondanks dat er zo'n initiatief bestaat, is er geen politiek initiatief om dat verder uit te bouwen, op internationaal nivo. Er zijn enkele (binnen automobiel liefhebbers) verguisde (linkse) politici die vrijwillig aan dit particulier initiatief meedoen - tja, iedereen die wil voorkomen om met "treehuggers" te worden geassocieerd zal wel uitkijken om zulke groene vingers te krijgen.
Leuk idee, maar zolang er publieke schaamte is om ook maar enigszins iets te willen doen in het publieke (milieu) domein, gebeurt er weer eens niks.
-
verde900
- Donateur

Vind wat ik ooit reed ook niet zo heel erg van belang, het ding was zeer waarschijnlijk "schoner" dan menig getunede SAAB, je lijkt met die opmerking DJ wel.900T-R schreef:Jouw kruistocht heeft (gezien het feit dat je zelf nog niet zo lang geleden in het bezit was van een XC90 V8 - wat zeg ik: die auto bestaat nauwelijks drie jaar...) wat weg van die van de bekeerde ex-roker die ineens iedereen het roken wil verbieden...
Ieder beetje bijdrage lijkt mij meegenomen, om het even van wie en hoe het gerealiseerd wordt, jij lijkt daar wat anders tegenover te staan, het maakt immers toch allemaal niets (meer) uit.
Je woont zeker ook met veel plezier langs een snelweg? of mogelijk in Zuid Engeland vlak bij een rivier? zo niet, ga er dan vooral snel wonen, hoor ik je nog wel eens of de mens geen directe invloed op jouw leefmilieu heeft gehad.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Begrijp ik goed dat we, in het kader van je gemoedsrust, dus kunnen bieden op je classic 900 (dat vehikel met dat emissiecontrolesysteem dat niet meer van deze tijd is en daarbovenop ook nog eens voorzien is van een verbruikopzwepende automaat)? Welke zuinige Jap staat er binnenkort op de oprit?verde900 schreef:Ieder beetje bijdrage lijkt mij meegenomen, om het even van wie en hoe het gerealiseerd wordt...
Het fanatisme in je berichtjes maakt de discussie amusant, maar je geloofwaardigheid daalt naar het niveau van Greenpeace.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Hendriks9000
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Da's nou een echte discussiekiller. Op die manier valt er altijd wel wat te wijzen. Als we ons in zo'n discussie nou eens concentreren op de argumenten voordat we elkaar gaan afbranden op hypocrisieMaarten schreef:Begrijp ik goed dat we, in het kader van je gemoedsrust, dus kunnen bieden op je classic 900 (dat vehikel met dat emissiecontrolesysteem dat niet meer van deze tijd is en daarbovenop ook nog eens voorzien is van een verbruikopzwepende automaat)? Welke zuinige Jap staat er binnenkort op de oprit?verde900 schreef:Ieder beetje bijdrage lijkt mij meegenomen, om het even van wie en hoe het gerealiseerd wordt...
Het fanatisme in je berichtjes maakt de discussie amusant, maar je geloofwaardigheid daalt naar het niveau van Greenpeace.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Marq101, je hebt gelijk. Het was niet de bedoeling op de man te spelen.
Een verhaaltje over het rijplezier dat je beleeft in een auto met veel motorvermogen versus het rijplezier dat je beleeft aan het rijden in een klassieker (bijvoorbeeld een classic 900
) was beter op zijn plaats geweest. Het zou misschien duidelijk maken dat beide soorten auto's niet gekocht worden met het oog op een beter milieu. Het past beide soorten bestuurders dan ook niet om met de beschuldigende vinger naar de ander te wijzen.
Een verhaaltje over het rijplezier dat je beleeft in een auto met veel motorvermogen versus het rijplezier dat je beleeft aan het rijden in een klassieker (bijvoorbeeld een classic 900
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Offtopic: Maarten, je haalt daar wel een hele discutabele site aan, het is één en al Milieu-bashing wat ik daar lees...
Een organisatie als Greenpeace zal natuurlijk bij de minste of geringste discrepantie worden neergesabeld, net als Kerken, Moslims, (al dan niet schuinsmarcherende) politici en al wat dies meer zij. Easy targets hoor...
Daarnaast is een C900 zeker geen schone wagen, maar, zoals eerder al gesteld, is het geen nieuwe wagen en zal, hoe langer de wagens in stand gehouden blijven worden, de productie-energie over een steeds groter wordend aantal jaren worden uitgesmeerd. Dat kan ik, met alle respect, waarschijnlijk niet van die veredelde chevvy zeggen. Het ding heeft een waarschijnlijke afschrijving van 50% in het eerste jaar en de totale 'lifespan' zal waarschijnlijk om te huilen zijn... (dat is 3 keer 'waarschijnlijk in twee zinnen ja)
Een organisatie als Greenpeace zal natuurlijk bij de minste of geringste discrepantie worden neergesabeld, net als Kerken, Moslims, (al dan niet schuinsmarcherende) politici en al wat dies meer zij. Easy targets hoor...
Daarnaast is een C900 zeker geen schone wagen, maar, zoals eerder al gesteld, is het geen nieuwe wagen en zal, hoe langer de wagens in stand gehouden blijven worden, de productie-energie over een steeds groter wordend aantal jaren worden uitgesmeerd. Dat kan ik, met alle respect, waarschijnlijk niet van die veredelde chevvy zeggen. Het ding heeft een waarschijnlijke afschrijving van 50% in het eerste jaar en de totale 'lifespan' zal waarschijnlijk om te huilen zijn... (dat is 3 keer 'waarschijnlijk in twee zinnen ja)
-
Maarten
- Lid van verdienste
Een link naar een objectief verslag van de hoge boete die Greenpeace kreeg toen ze in het Filipijnse maritieme nationale park Tubbataha 160 vierkante meter koraalrif hebben vernield met hun boot was iets minder smeuig dan de website waar de link nu naar leidt.
Het is net zo'n easy target als de 9-7X Aero.
Het is net zo'n easy target als de 9-7X Aero.