900s aero diverse update,s en upgrades.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bennie
Geregistreerd lid

Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.

Bericht door bennie » wo 28 jul, 2010 18:23

Vandaag een 2.1 gasklephuis op de kop getikt!! :D Blok heb ik alleen gebruik om alles op uit te meten enzo. Had niet echt zin om het blok eruit te halen en dan alles te doen en het blok kan nu lekker blijven zitten waar hij zit! 8)
Als er een ander blok in komt wordt deze meteen aangepast met ander zuigers, drijfstangen, ect, ect! Maar dit is iets voor de toekomst als dit blokje het begeeft.........maar zoals men weet kan dit van het ene moment op het andere gebeuren! (afkloppen!! :lol: )

Een 9000 gasklephuis is ook een optie heb ik gezien vandaag maar het mooist is een 2.1!! Beugeltje is van alu hoekprofiel dus wel stijf genoeg voor dit doeleind. Heb er ook nog extra stroken bij ingelast om het nog wat stijver te maken.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 03 aug, 2010 0:14

Zo vandaag begonnen met de inbouw van Trionic! :D Krukaspoelie met triggerwiel en sensor zit op zijn plek, oude kabelboom eruit gemikt maar sommige draden niet wan die kun je weer inpluggen in de trionic ecu :wink: . Voor de rest bijna alles onder de motorkap gedaan, injectoren, gasklephuis, lamdasonde, IAT, ect. Morgen nog de 3 wegklep en mapsensorbedrading trekken en de ecu bedrading verlengen zodat de ecu op de orginale plek komt te zitten 8) .

Morgen maar weer eens verder knutselen en even kijken of er nog tijd is om een paar foto,s te maken :D .

opelmark
Geregistreerd lid

Bericht door opelmark » di 03 aug, 2010 0:18

Mooi werk,ik zal morgen tussendoor wat fotootjes schieten,want in alle drukte vergeet je dat toch.... :wink:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 04 aug, 2010 0:30

En nog foto,s gemaakt Mark!?? :P

Helaas zelf het toestel thuis laten liggen want dat ding weegt zowaar 1 kg en je kan van de waarde ervan een mooie Saab van halen. Morgen zal ik hem meenemen! :oops:

Maar om even terug ontoppic te gaan,...Hij loopt nu op Trionic 5!! :twisted: 8) Wel een paar kleine probleempjes nog maar die waren snel weer opgelost. Nu de onstekking nog even goed krijgen omdat hij op 5 graden voor TDC loopt stationare en met een beetje gas geven wel naar de 20 graden gaat. Weet alleen niet of we de timinglamp wel aan de goed draad hebben gehangen want dit moet oranje zijn en volgensmij hebben we hem aan groen/wit gehangen ofzoiets. Morgen er nog maar even naar kijken.
Heb zelf het gevoel dat hij niet op 5 graden loop maar met meer voorontsteking, want hij loopt echt heel erg mooi stationare!! :D

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 04 aug, 2010 0:42

good job!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 04 aug, 2010 1:07

Dat dacht ik ook! :lol:
Heeft natuurlijk wel veel voeten in de aarde gehad om dit te realiseren. Het meeste werk is toch wel in het maken van de krukaspoelie en sensorsteun gaan zitten want dit moet echt goed zijn! Als je er al een beetje naast zit heb je een probleem. Zo heb ik het triggerwiel Maandag nog laten afdraaien omdat deze een zeer lichte hoogteslag had wat een probleem kan zijn of kan worden. Het is ook zo gemaakt dat het allemaal te demonteren is en weer te monteren zonder dat je bang hoeft te zijn dat het niet meer goed rond draait of verlopen is.

Kabelboom is ook aardig wat tijd in gaan zitten. Eerst het uitpluizen van de draden en dan nog het verlengen van alles zodat de ecu naar binnen kan. (dank voor de hulp nog hiermee Mark!! :D ) De grijse koppelstekker is er ook tussenuit gehaald omdat ik dit maar een foeilelijk ding vind en dit niet onder mijn motorkap wil zien! Heeft wel voordelen maar die wegen niet op tegen de lelijkheid van het ding! :mrgreen:

opelmark
Geregistreerd lid

Bericht door opelmark » wo 04 aug, 2010 1:28

geen dank hiervoor,het is leuk werk en ik steek er ook nog wat van op(want dit moet er natuurlijk bij mij ook een keer in :wink: )

Ik heb nog wel een hele slechte foto van vanmiddag,met de telefoon genomen......
nog een mooie spaghetti

Afbeelding

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 04 aug, 2010 20:42

En hier dan de beloofde foto,s 8) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje heb ik er ook van en plaats ik als hij is upgeload.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 04 aug, 2010 20:52

Als ik me niet vergis kun je de AIC van een LH2.4 900 classic gebruiken. Pasvorm is een stuk beter dan die van de 9000 die je nu hebt gebruikt.

Mooi dat-ie loopt. Ben je de ECU al aan het mappen geweest?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 04 aug, 2010 21:43

Nee nog niks aan de ecu gedaan. Ik moet morgen toch nog even shoppen, dan ga ik meteen opzoek naar een passende AIC! Hij loopt erg goed maar alleen een misfire bij 2600 toeren constant op 1 cilinder zo te horen :? . Morgen ook gelijk even de DI cassette uitwisselen en nieuwe bougies erin.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 04 aug, 2010 22:21

http://vimeo.com/13888548" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » wo 04 aug, 2010 22:44

Ziet er goed uit man..! 8)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 05 aug, 2010 0:16

Mooi gedaan bennie! Maar waar is nou je spaghetti uitlaatspruit?! :o

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 05 aug, 2010 11:25

bennie schreef:Nu de onstekking nog even goed krijgen omdat hij op 5 graden voor TDC loopt stationare
5 graden is 5 graden te laat... standaard hoort de DI op 10 te staan. Ik denk dat je sensor een tandje te ver naar achteren staat... (1 tand is 5 graden)

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » do 05 aug, 2010 12:59

Sapphire schreef:Mooi gedaan bennie! Maar waar is nou je spaghetti uitlaatspruit?! :o
Denk eerst de boel goed aan het draaien krijgen en dan pas spaghetti en cilinderkopje er op en dan mappen?

Alles moet wel perfect en betrouwbaar zijn voordat je verder kan met de rest+het kost nog wel aardig wat centjes in totaal.

Die 5 graden moet idd 10 zijn maar dat zal wel ergens in ziten,mapsensor te ver van inlaat of DI cassete slecht of dat de sensor er een tand naast zit idd.

Plaats reactie