Waarom? Ik heb nu standaard schijven met EBC redstuff en zit voor vervanging (als de boel versleten is) te denken aan EBC schijven en redstuff blokken. Ben erg benieuwd.Coenwagner schreef:
EBC schijven heel ver weg van blijven![]()
advies remblokken
-
g3 turbo
- Geregistreerd lid
Re: advies remblokken
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
EBC is gewoon CRAP IMO.
Gezien de verhalen hier en op www.uksaabs.eu/UKS/ , en dingen die ik zelf gezien heb.
Gezien de verhalen hier en op www.uksaabs.eu/UKS/ , en dingen die ik zelf gezien heb.
-
jarno93
- Geregistreerd lid
Enige nuance is op zijn plek. Ik heb ebc blackseries schijven met redstuff blokken en goodridge leidingen en dat remt niet verkeerd.
-
Tool
- Geregistreerd lid
Ik ben benieuwd of het werkelijk zo slecht is als iedereen zegt.. Ik heb EBC-schijven met Greenstuff-blokken en Goodridge remslangen klaarliggen voor mijn 99.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik ben nu aan m'n eerste set grooved & dimpled schijven en 2e set redstuff remblokken bezig, ik ben tevreden (na ruim een jaar lol)!
-
ba(r)tje
- Donateur

Sinds zaterdag heb ik zowel voor als achter deze EBC schijven.

in combinatie met redstuff blokken.
De voorkant is al "ingeremd" de achterkant zit er pas net onder.
maar werkelijk echt een groot verschil met het standaard materiaal. Ben nu op en top tevreden

in combinatie met redstuff blokken.
De voorkant is al "ingeremd" de achterkant zit er pas net onder.
maar werkelijk echt een groot verschil met het standaard materiaal. Ben nu op en top tevreden
-
patp
- Geregistreerd lid
hoi...ziet er mooi uit...heb zelf ook gegroefde schijven voor, ben alleen op zoek naar gegroefde schijven achter. waar heb je ze gekocht? groetjes Patrick
-
ba(r)tje
- Donateur

gewoon ebay. je mag gerust een pb sturen met wat je precies zoekt enz enz.
dan kan ik vast en zeker wel even helpen.
dan kan ik vast en zeker wel even helpen.
-
Tool
- Geregistreerd lid
Speektuning heeft ook gegroefde EBC's voor de achterkant van een 9-3.
Als je ze natuurlijk zoekt voor de auto in je onderschrift..
Als je ze natuurlijk zoekt voor de auto in je onderschrift..
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Zo heb nu Ferodo's DS2500 op mijn 4 pots Hirsch remmen zitten
Oei dat remt wel hoor
. Na de eerste 3 straten normaal remmen merkt ik al een betere bite dan met de originele Hirsch blokken(Textar).
Heb ze nu in geremt volgens de Ferodo procedure.
Gewoon rustig schijven opwarmen, en daarna iets van 10 stops van 110 naar 40 en bij elke keer steeds harder remmen.
En daarna iets van 10 keer van 150 naar 70 geremt. En dan merk je dat ze toch wel echt goed remmen.
Ik heb nu bij ongeveer 1/3 pedaaldruk meer remkracht dan dat ik eerst had met die Texta blokken op 2/3 pedaaldruk.
Ik ben happy
Nu nog de inmiddels bruin geworden remvloeistof
vervangen.
Mijn auto was altijd dealer onderhouden, de remvloestof is al meer dan 2 jaar niet vervangen
, als het er niet nog langer in zit.
Remolie binnenkort vervangen door Motul RBF600 en gelijk Goodridge slangen plaatsen
Fading behoort dan tot het verleden
Oei dat remt wel hoor
Heb ze nu in geremt volgens de Ferodo procedure.
Gewoon rustig schijven opwarmen, en daarna iets van 10 stops van 110 naar 40 en bij elke keer steeds harder remmen.
En daarna iets van 10 keer van 150 naar 70 geremt. En dan merk je dat ze toch wel echt goed remmen.
Ik heb nu bij ongeveer 1/3 pedaaldruk meer remkracht dan dat ik eerst had met die Texta blokken op 2/3 pedaaldruk.
Ik ben happy
Nu nog de inmiddels bruin geworden remvloeistof
Mijn auto was altijd dealer onderhouden, de remvloestof is al meer dan 2 jaar niet vervangen
Remolie binnenkort vervangen door Motul RBF600 en gelijk Goodridge slangen plaatsen
Fading behoort dan tot het verleden
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Hoi Coen,
Welke schijven heb je onder jouw Saab zitten?
Ik overweeg die Ferodo DS2500 blokken te combineren met Zimmermann schijven (in de originele remklauwen).
Groeten,
Martin
Welke schijven heb je onder jouw Saab zitten?
Ik overweeg die Ferodo DS2500 blokken te combineren met Zimmermann schijven (in de originele remklauwen).
Groeten,
Martin
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Coen heeft de Hirsch remkit onder zijn 9-5 zitten, als ik mij niet vergis zijn dit gewoon geventileerde schijven, niet gegroefd of geboord.
-
Gert-Jan 44
- Geregistreerd lid
even gewoon uit nieuwschierigheid:
ik kwam onlangs power brakediscs op de site van até tegen. Is er iemand hier op het forum die daar ervaring mee heeft?
Via deze link kan je ze terug vinden, even gegevens van de wagen ingeven en dan op het remschijf icoontje klikken. Daar staat de power brake disc tussen.
Ben eens benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
ik kwam onlangs power brakediscs op de site van até tegen. Is er iemand hier op het forum die daar ervaring mee heeft?
Via deze link kan je ze terug vinden, even gegevens van de wagen ingeven en dan op het remschijf icoontje klikken. Daar staat de power brake disc tussen.
-
Dave
- Geregistreerd lid
Bij worden er binnenkort Tarox schijven en remblokken geplaatst door Kawaman, ik ben benieuwd. Zodra ze er zijn post ik hier mijn ervaringen.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Ik heb voor mijn classic hier een setje ATE schijven liggen (900 achter, 9000 voor) met bijbehorende remblokken. Heb er alleen nog geen ervaring mee.Gert-Jan 44 schreef:even gewoon uit nieuwschierigheid: