900s aero diverse update,s en upgrades.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Re: 900s aero diverse update,s en upgrades.
Dan zet ik er wel weer een nieuw lagertjes in! 
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Setje snaren ten opzichte van een dynamorevisie... ik snap 'm niet.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Strak maakt niets uit als de snaren recht lopen....en dat is normaal zonder deze beugel niet het geval.
-
bennie
- Geregistreerd lid
JanWessel schreef:Setje snaren ten opzichte van een dynamorevisie... ik snap 'm niet.
Lagertjes wisselen van de dynamo stelt nou ook niet zoveel voor, dus....
-
bennie
- Geregistreerd lid
Maar weer even een update van de gedaande zaken: Benzinepomp vervangen door een grotere van Kawaman, krukaspoelie voorzien van een triggerwiel van een t7 blok, schijnt ook te werken met T5.5 positiesensor. En voor de rest niet erg veel opgeschoten....
Het wordt dus toch Trionic 5.5 omdat hiervoor veel meer onderdelen verkrijgbaar zijn
. Triggerwiel heeft iets minder brede tanden dan een T5.5 triggerwiel en hij wordt bevestigd met 3 schroeven ipv 4. Het is ook allemaal wat beter pas te maken op de krukaspoelie en de aircopoelie. Zal even een foto maken hiervan dat is wat duidelijker.
Het wiel moet alleen nog wel uitgelijnd worden op de aircopoelie, de 1e cilinder op TDC en de sensor op de 20ste gaatje in het wiel na de grotere opening in het wiel. En dan even vast pikken met 4 lasjes.
Heb nog een blok staan waar ik alles op uitmeet en test voor ik het op mijn eigen blok bouw en denk dat ik het wel red zonder uitbouw van het blok!

Zo ziet het er dan ongeveer uit maar dan valt de aircopoelie erin en is deze vast gelast aan het triggerwiel met 4 lasjes

Als alles goed gaat hebben we volgende week onze eigen sleutelplek waar we kunnen hobbyen (MISTY en ik). Dan heb ik ook wat meer tijd om grotere klussen te doen omdat het dan niet perse in een avond of weekend klaar moet. Dat is wel fijn dat je de boel aan de kant kan gooien en de volgende dag wel weer verder ziet als je geen zin of tijd meer hebt
.
http://saablink.net/forum/showthread.php?t=33456" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet even kijken of ik het deze maand red om velgen te kopen anders wordt dit eind Juni.
Het grilletje moet nog een keertje gespoten worden en met matte blanke lak omdat er nu al weer een paar plekjes in zitten door steenslag. Zal dan ook even een foto van het resultaat maken
.
Ik ga Woendag mijn spruitstuk ophalen in Almelo, dan kan ik ook verder met de cilinderkop. Moet 2 helicoils erin maken omdat de draad van deze spruitstuk tappen niet helemaal meer lekker is.
Het wordt dus toch Trionic 5.5 omdat hiervoor veel meer onderdelen verkrijgbaar zijn
Het wiel moet alleen nog wel uitgelijnd worden op de aircopoelie, de 1e cilinder op TDC en de sensor op de 20ste gaatje in het wiel na de grotere opening in het wiel. En dan even vast pikken met 4 lasjes.
Heb nog een blok staan waar ik alles op uitmeet en test voor ik het op mijn eigen blok bouw en denk dat ik het wel red zonder uitbouw van het blok!

Zo ziet het er dan ongeveer uit maar dan valt de aircopoelie erin en is deze vast gelast aan het triggerwiel met 4 lasjes

Als alles goed gaat hebben we volgende week onze eigen sleutelplek waar we kunnen hobbyen (MISTY en ik). Dan heb ik ook wat meer tijd om grotere klussen te doen omdat het dan niet perse in een avond of weekend klaar moet. Dat is wel fijn dat je de boel aan de kant kan gooien en de volgende dag wel weer verder ziet als je geen zin of tijd meer hebt
http://saablink.net/forum/showthread.php?t=33456" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet even kijken of ik het deze maand red om velgen te kopen anders wordt dit eind Juni.
Het grilletje moet nog een keertje gespoten worden en met matte blanke lak omdat er nu al weer een paar plekjes in zitten door steenslag. Zal dan ook even een foto van het resultaat maken
Ik ga Woendag mijn spruitstuk ophalen in Almelo, dan kan ik ook verder met de cilinderkop. Moet 2 helicoils erin maken omdat de draad van deze spruitstuk tappen niet helemaal meer lekker is.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Laat die pully even opnieuw balanceren als je dat ding erop gelast hebt... anders klapperen je V-snaren zo 
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
Bennie, heb je nu dan een eigen uitlaatspruitstuk laten maken op maat ?
-
brinky
- Donateur

Trionic 5.2 triggerwheel past op de originele plek bij een classic, zoals die ook bij een i-tje zit gemonteerd. Bijna onzichtbaar achter de krukaspoulie, bij de oliepomp. Perfecte plek is dat... naar mijn mening.bennie schreef: Het wordt dus toch Trionic 5.5 omdat hiervoor veel meer onderdelen verkrijgbaar zijn. Triggerwiel heeft iets minder brede tanden dan een T5.5 triggerwiel en hij wordt bevestigd met 3 schroeven ipv 4. Het is ook allemaal wat beter pas te maken op de krukaspoelie en de aircopoelie. Zal even een foto maken hiervan dat is wat duidelijker.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Foto,s zijn niet van mijn poelieJanWessel schreef:Laat die pully even opnieuw balanceren als je dat ding erop gelast hebt... anders klapperen je V-snaren zo
Hier een paar foto,s hoe die van mij eruit ziet.
Dit is zonder aircopoelie

en hier met aircopoelie.

De 4 lasjes komen dus aan de rand van aircopoelie en triggerwiel. Ik pik ze heel licht 4 keer aan zodat er geen onbalance optreed!!
Sorry Bob maar wou de kinderen in de buurt daar niet wakker maken, alsof het uitlaatgeluid dat al niet had gedaan!
Spruitstuk wordt een Speedparts variant met de goede pakking ertussen.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ja ik had ook liever 5.2 gehad maar vind maar eens een ECU voor een normaal bedrag in NL. En de meeste worden al weggekaapt door R&D!brinky schreef:Trionic 5.2 triggerwheel past op de originele plek bij een classic, zoals die ook bij een i-tje zit gemonteerd. Bijna onzichtbaar achter de krukaspoulie, bij de oliepomp. Perfecte plek is dat... naar mijn mening.bennie schreef: Het wordt dus toch Trionic 5.5 omdat hiervoor veel meer onderdelen verkrijgbaar zijn. Triggerwiel heeft iets minder brede tanden dan een T5.5 triggerwiel en hij wordt bevestigd met 3 schroeven ipv 4. Het is ook allemaal wat beter pas te maken op de krukaspoelie en de aircopoelie. Zal even een foto maken hiervan dat is wat duidelijker.
5.5 heeft ook meer funkties tov 5.2, kan ze zo niet allemaal opnoemen maar zitten wel een paar leuke bij!
-
bennie
- Geregistreerd lid
Wel gehad!!brinky schreef:Heb je geen airco, Bennie?
BTW: Complete set heb ik nog liggen en mag wel weg dus als je intresse hebt laat maar weten!
-
bennie
- Geregistreerd lid
Heb trouwens ECU nummer 4301917, 1995, B234L zonder TCS en heeft volgensmij geen VSS nodig!? Als het goed is dit één van de makkelijkste ECU,s om mee te beginnen maar kan me vergissen......
-
bennie
- Geregistreerd lid
Eindelijk weer wat kunnen doen!
Helicoils in de kop gezet en spruitstuk gemonteerd.
Paar foto,s van de geflowde cilinderkop met spaghetti uitlaat spruitstuk:

Moet alleen even kijken of mijn triggerwiel wel goed is want deze komt niet van een Saab af volgensmij. Het onderdeel nr is: 12786239 GM. Als ik dit opzoek kom ik op een Saturn ion uit
.
Het wiel heeft 60 gaten waarvan 3 gaten één grote is gemaak, hetzelfde dus als een T5/T7 triggerwiel dus zou moeten werken!
Paar foto,s van de geflowde cilinderkop met spaghetti uitlaat spruitstuk:

Moet alleen even kijken of mijn triggerwiel wel goed is want deze komt niet van een Saab af volgensmij. Het onderdeel nr is: 12786239 GM. Als ik dit opzoek kom ik op een Saturn ion uit
Het wiel heeft 60 gaten waarvan 3 gaten één grote is gemaak, hetzelfde dus als een T5/T7 triggerwiel dus zou moeten werken!
-
Injectie
- Moderator
Ziet er netjes uit Bennie. Heb je toevallig een foto van het Speedparts spruitstuk. Recht op de turbo flens. Zodat je de pijpen in kan kijken?