voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Bericht
door gijsmondria » za 13 feb, 2010 1:58
Vandaag bij een blik onder de kap van mijn 9-5 viel mij op dat het slangetje zie foto. de blauwe dunne nergens op uitkomt. hij bungelt ergens los achter de motor. is dit normaal of moet hij ergens naar toe.
foto heb ik even gepikt om het duidelijk te maken.

-
lars
- Donateur (2x)

Bericht
door lars » za 13 feb, 2010 8:28
De blauwe hoort aangesloten te zitten op het gasklephuis
Grts,
René
-
werli
- Donateur (2x)

Bericht
door werli » za 13 feb, 2010 11:24
lars plaats hier een foto waarvan ik denk dat het daar zelfs verkeerd zit
1-vertrekt van gasklep naar kepje tegen schutbord
2-van dat klepje naar die aftakking op het spruitstuk op die zellfde aftakking naar de benzinedrukmeter
3-van dat klepje naar de blow of
die slang van de blow of dient naar een klepje te gaan aan het schutbord en niet zoals lars hier beweert
mvg werner
-
a85
- Geregistreerd lid
Bericht
door a85 » za 13 feb, 2010 13:37
werli schreef:lars plaats hier een foto waarvan ik denk dat het daar zelfs verkeerd zit
2-van dat klepje naar die aftakking op het spruitstuk op die zellfde aftakking naar de benzinedrukmeter
die slang van de blow of dient naar een klepje te gaan aan het schutbord en niet zoals lars hier beweert
mvg werner
Is dat niet alleen bij een T7 zo?
-
werli
- Donateur (2x)

Bericht
door werli » za 13 feb, 2010 14:00
ik heb nog geen 9.5 gezien met een t5 motor ;'(tilboo's willen dat wel )topic starter vraagt raad ivm 9.5 maar plaatst een foto van een t5 motor in een 9.3,wat wel verwarring kan brengen
op de 2de foto is een gasklephuis te zien van een t7
en ik durf voor 99% te stellen dat het hier op die 2de foto verkeer zit
mvg werner
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Bericht
door gijsmondria » za 13 feb, 2010 15:14
Ik wist dat ik een verkeerde foto had getoond, maar daar is het slangetje mooi duidelijk. Leg maar eens uit, dat dunne zwarte slangetje

.
Maar ik zal eens opzoeken waar hij aan heeft gezeten. Hij loopt nu niet verkeerd trouwens.
-
jepserr
- Geregistreerd lid
Bericht
door jepserr » zo 14 feb, 2010 16:39
het slangetje wat jij bedoeld moet uitkomen op een klepje waar 3 slangetjes op uitkomen tegen het schutbord aan. langs de delivery pipe zon beetje recht naar achter toe. als je voor de auto staat moet hij op de middelste naar vore stekende aansluiting komen als ik het me goed herinner. bij een T7 tenminste en aangezien jij 95 noemde ga ik daar maar van uit

-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Bericht
door gijsmondria » ma 15 feb, 2010 15:36
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Bericht
door ivanzon » ma 15 feb, 2010 15:40
De vorige was toch wat makkelijker om aan te wijzen wat waar hoort...

-
Bubba
- Geregistreerd lid
Bericht
door Bubba » ma 15 feb, 2010 16:03
gijsmondria schreef:
De eerste foto, direct raak. Hij moet op de middelste van de drie die onder de zwarte afdekkap aan de bovenkant van de foto vandaan komen (net gekeken bij de mijne).
-
lars
- Donateur (2x)

Bericht
door lars » ma 15 feb, 2010 17:02
werli schreef:lars plaats hier een foto waarvan ik denk dat het daar zelfs verkeerd zit
mvg werner

Dat krijg je als je een plaatje van internet joept. Heb zelf geen 9-5 en kon dus ook niet controleren of ie idd goed zit. Bedankt voor de correctie.
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Bericht
door gijsmondria » ma 15 feb, 2010 19:29
Zelfs met deze tips kan ik het niet vinden. Ik ga wel een keer kijken bij een andere 9-5. Mischien hebben ze ooit al iets verkeerd aangesloten.
Maar wat doet deze vacuumslang? Ik heb een beetje last van een terugzakkend toerental bij het gas loslaten.
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Bericht
door Bubba » ma 15 feb, 2010 20:16
Deze slang is het:
Als er nu iets anders aan zit is dat NIET goed...
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Bericht
door gijsmondria » do 04 mar, 2010 1:23
Vanavond eens vergeleken bij een andere 9-5,
En ik kom tot de conclusie dat mijn slangen verkeerd om zitten, en dat er een nippeltje is afgebroken waar de losse slang op zat. Maar wie weet hoe het blokje heet waar de slang naar toe loopt, en dan bedoel ik die slang met het pijltje, zie foto vorige antwoord.