Citroen C6

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 20 dec, 2005 14:07

Inderdaad een prachtige wagen, kontje incluis! :medal:

En had ik niet ooit eens ergens vernomen dat de roots van meneer Citroën (of z'n voorvader) in Nederland liggen?
Dat-ie ooit meneer Citroen heette, dus zonder de trema, voordat hij (cq z'n voorvader) naar Frankrijk verkastte?

Ik vond het ook een vreemd (en mooi!) verhaal, ik moet het nog eens precies uitzoeken...

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 20 dec, 2005 14:18

André Ciroën was zoon van een Nederlandse juwelier en een Poolse moeder, en is in zijn vroege jaren naar Parijs geïmmigreerd.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 20 dec, 2005 14:25

Dank u wel!

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 20 dec, 2005 14:30

s'il vous plaît! :wink:

marq101
Geregistreerd lid

Re: Citroen C6

Bericht door marq101 » di 20 dec, 2005 14:54

CADIFA schreef:
erwin mertens schreef:Ben ik dan abnormaal als ik dat kontje zowat 't mooiste vind? :?
Mooi afwijkend van de massa,
de C6,helemaal alleen,de massa min 1 :wink:
Zo vind ik trouwens de lancia Thesis ook wel iets hebben.
Helemaal mee eens,

ik vind `m ook helemaal TOP, gaat er echt een keer komen als mijn 525d touring aan vervanging toe is!!
Ik ben ook een buttman :wink: :lol:

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » di 20 dec, 2005 14:58

Dat is zeker van wat nu de keten SCHAAP en CITROEN is. (zeg maar wat, misschien klopt het ook nog wel) :-S+ SAAB maakt aparte auto's en citroen ook maar zo'n citroen ziet er toch niet uit.En de kwaliteit is matig. Ken iemand die met zijn citroen in 5 jaar tijd al aan z'n derde portierslot bezig is en het is bekend bij citroen dat deze slecht zijn zegt men bij de garage.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 20 dec, 2005 16:17

Die dat was idd familie van de Schaap-Citroen juweliers.

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » di 20 dec, 2005 16:36

Wat toevallig! Daar ging automatisch mijn gedachte naar uit en het klopt ook nog. :o

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 20 dec, 2005 20:07

Onwijs mooi. Kan niet anders zeggen, geheel in de lijn van de DS, SM en CX, en toch niet wannabe-retro. Fantastisch qua vorm en innovativiteit, en gegarandeerd Citroën-comfort... (spreekt iemand van wie zijn ouders ooit begonnen in een eend en daarna met alleen Renault-uitstapjes op R4 en R14-gebied louter Citroëns hebben versleten... inmiddels zijn ze bezig aan hun 3e Berlingo :p)

onno2
Geregistreerd lid

C6

Bericht door onno2 » di 20 dec, 2005 22:18

Tsja, na vijf citroens is dit mijn eerste auto van een ander merk. Een Citroen en een Saab hebben technisch niet veel gemeen. Maar beide merken zijn toch wel anders dan anders. Ik heb in mijn saab hetzelfde gevoel als dat ik had in een citroen XM.

Het is een totaal andere auto, maar lekker eigenwijs. Citroen biedt het ultieme comfort met de vering, Saab brengt mij een stille, zeer soepele auto met sportieve uitstraling. De C6 vind ik zeker klasse, alleen de achterlichten zijn niet echt mooi vind ik.

Altijd zeer mooi gevonden: een CX Gti Turbo-2, een hydropneumatisch geveerde bolide met 170 PK's onder de kap. Ook mooi: een XM 3.0 V6 24V.

De C6 is Citroen ten voeten uit !!!

Ik hoop dat deze auto gaat verkopen, maar vrees dat je ze over zes jaar koopt voor een tiende van de nieuwwaarde.

verde900
Donateur
Donateur

Re: C6

Bericht door verde900 » di 20 dec, 2005 22:26

onno2 schreef:Ik hoop dat deze auto gaat verkopen, maar vrees dat je ze over zes jaar koopt voor een tiende van de nieuwwaarde.
Je hebt als Franse Grande Voiture auto een traditie hoog te houden, of niet soms?
Wil hem wel hebben voor 15% van de nieuwprijs over 6 jaar....

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: C6

Bericht door michiel » di 20 dec, 2005 22:27

Schitterende auto :!:
onno2 schreef:Ik hoop dat deze auto gaat verkopen, maar vrees dat je ze over zes jaar koopt voor een tiende van de nieuwwaarde.
Laten we het juist hopen, hoeven we de Saabs niet weg te doen ;)

Ewout900
Geregistreerd lid

Re: re

Bericht door Ewout900 » di 20 dec, 2005 23:22

edwardkommeren schreef:En de kwaliteit is matig. Ken iemand die met zijn citroen in 5 jaar tijd al aan z'n derde portierslot bezig is en het is bekend bij citroen dat deze slecht zijn zegt men bij de garage.
Dus de kwaliteit van Citroën is matig? Jan heeft twee Saab-versnellingsbakken versleten. Alle Saab-versnellingsbakken zijn slecht. Lang leve de inductie.... :? Ik weet niet hoe die kennis van jou doorgaans zijn portier opent...? :twoguns:

Cheese
Geregistreerd lid

Bericht door Cheese » wo 21 dec, 2005 10:39

Mooi hoor. Alleen erg jammer dat naar verwachting na de eerste 1000 KM de electronica het begeeft en dat na de tweede 1000 de eerste carrosseriedelen beginnen los te raken. Of ben ik nu bevooroordeeld?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 21 dec, 2005 10:46

Cheese schreef:Mooi hoor. Alleen erg jammer dat naar verwachting na de eerste 1000 KM de electronica het begeeft en dat na de tweede 1000 de eerste carrosseriedelen beginnen los te raken. Of ben ik nu bevooroordeeld?
En kortzichtig....

Plaats reactie