9-3 tuning
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
9-3 tuning
Ik ben me een beetje in aan het lezen in het hele tuningsgebeuren van de 9-3.
Ik heb zelf een 9-3 SE met een B20R motor erin dus met TD -04 turbo.
In hoeverre past de Cobra intake van de 9-5 op deze motor, en wat is het effect?
Verder zal er natuurlijk een 3"downpipe + uitlaat op moeten komen.
Zie ik nog iets over het hoofd?
Goodridge remslangen zijn al besteld
BSR openluchtfilter (incl hitteschild) gemonteerd.
Verder heb ik T7 suite al een keertje gedownload maar het is nog allemaal een beetje abracadabra voor mij.
Ik heb zelf een 9-3 SE met een B20R motor erin dus met TD -04 turbo.
In hoeverre past de Cobra intake van de 9-5 op deze motor, en wat is het effect?
Verder zal er natuurlijk een 3"downpipe + uitlaat op moeten komen.
Zie ik nog iets over het hoofd?
Goodridge remslangen zijn al besteld
BSR openluchtfilter (incl hitteschild) gemonteerd.
Verder heb ik T7 suite al een keertje gedownload maar het is nog allemaal een beetje abracadabra voor mij.
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
inactief
- Geregistreerd lid
Plaatje 2 is cobra turbo intake pipe (er zijn dikkere dan deze te vinden op div. sites) (voorafgaand aan de turbo).
Plaatje 5 is de 9-5 air intake (na de turbo tussen intercooler en gasklephuis).
http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_266
Plaatje 5 is de 9-5 air intake (na de turbo tussen intercooler en gasklephuis).
http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_266
-
Maarten
- Lid van verdienste
Het onderdeel op de foto is de deliverypipe. Deze verbindt de intercooler met het gasklephuis.Edwin mtb schreef:En is dit zo'n Cobra?
Of heeft deze evengoed nog de restrictie?
De cobra is de inlaatpijp die op de turbo gemonteerd is.
Zoek even op de term Kingcobra en er komen een aantal relevante topics naar voren.
edit: G-ice was sneller
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
Zelfs bij het 470pk tuningpakket gebruikt Maptun nog de originele deliverypipe. Deze zal dus wel niet zo restrictief zijn.
Of ze tussen 9-3 en 9-5 uitwisselbaar zijn durf ik niet te zeggen. Nooit geprobeerd.
Of ze tussen 9-3 en 9-5 uitwisselbaar zijn durf ik niet te zeggen. Nooit geprobeerd.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik weet nog een hirsch cobra een gebruikte
dat ding is zo dik dat je de bovenste bout waardat de wastegate actuator. mee gemonteerd zit op de turbo dient aantepassen
met veel geduld krijg je het wel klaar en nog wat g***vers kwamen er ook aan te pas
deze nerd wil nog wel even toevoegen dat plaatje 5 een inlaatsnorkel is die normaal op een 9.5 diesel zit gemonteerd ............en een goede upgrade is voor een benzine ofdat je er pkks mee wint durf ik echter niet beweren
een upgrade die geen rib uit je lijf kost
in tegen stelling van andere
mvg werner
ik weet nog een hirsch cobra een gebruikte
dat ding is zo dik dat je de bovenste bout waardat de wastegate actuator. mee gemonteerd zit op de turbo dient aantepassen
met veel geduld krijg je het wel klaar en nog wat g***vers kwamen er ook aan te pas
deze nerd wil nog wel even toevoegen dat plaatje 5 een inlaatsnorkel is die normaal op een 9.5 diesel zit gemonteerd ............en een goede upgrade is voor een benzine ofdat je er pkks mee wint durf ik echter niet beweren
een upgrade die geen rib uit je lijf kost
mvg werner