Literprijs van ruitensproeiervloeistof

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
davidjoost
Geregistreerd lid

Literprijs van ruitensproeiervloeistof

Bericht door davidjoost » za 09 jan, 2010 20:38

Het moge duidelijk zijn dat in tijden als deze de ruitensproeiervloeistof er rap doorheen gaat en de bodem van het reservoir snel bereikt is. Bijvullen dus, maar oh wat is dat toch duur. Zelfs bij de Halfords betaal je vaak al minimaal een euro per liter en bij het tankstation zelfs nog meer! Hoe kan het toch dat ze voor wat water en een beetje zeepsop zoveel geld vragen?! De literprijs is echt op het absurde af. En waar haal jij je ruitensproeiervloeistof? Ik was laatst naar de Action maar je raadt het al: uitverkocht... :roll:

robertw

Bericht door robertw » za 09 jan, 2010 20:39

dat is dus les 1 van de economie, vraag en aanbod. is er veel vraag en weinig aanbod, dan gaat de prijs omhoog.

/rw

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 09 jan, 2010 20:41

Ja maar toch snap ik niet dat ze er mee weg komen. Ik betaal gewoon meer voor een beetje zeepsop dan voor mijn brandstof! Bij de Action bijvoorbeeld is het al zoveel goedkoper, maar blijkbaar koopt iedereen het uit gemak toch aan de pomp. (??) En in de zomer is die vloeistof nauwelijks goedkoper...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 09 jan, 2010 20:44

Jij betaalt het dus komen ze er mee weg. Zo simpel is het nou eenmaal, zoals robert terecht zegt vraag en aanbod.

Overigens weet ik niet wat jij doet, maar ik heb mijne nog nooit bijgevuld en staat nog boven de helft (in 2 jaar, 8000 km / jaar)... dus dat 'de liters er doorheenvliegen' lijkt me wel meevallen?

Vind het overigens wel meevallen, van de week een 5 liter jerrycan bij de vomar gekocht voor €2.99, dat kan ik 1x per 2 jaar wel lijen. Snap dat jij als kostenbespaarder op LPG het gaat vergelijken met de brandstof die je tankt, maar zo kan je wel meer scheve vergelijkingen gaan maken (Wat? Olie 5 euro per liter, dat is 12x zo duur als LPG ! :shock:). Er zijn ook mensen die trots op het forum schrijven dat ze €250,- per week aan benzine er doorheen jassen, neem daar een voorbeeld aan ;)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 09 jan, 2010 20:49

Ik heb ook nog koplampsproeiers en dan lijkt het toch wat harder te gaan. Ik rijd zo'n 25.000km per jaar en verbruik daardoor misschien toch wat meer. Het is trouwens vooral als ik mijn vader de auto uitleen dat het rap gaat, want hij is er niet echt zuinig mee.... :lol:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 09 jan, 2010 20:50

Ik heb ook koplampsproeiers...

protteke
Geregistreerd lid

Bericht door protteke » za 09 jan, 2010 20:51

Zelf maken : water + druppeltje dreft + azijn :nod:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 09 jan, 2010 20:59

davidjoost schreef:Ik heb ook nog koplampsproeiers ...
Alle Saabs vanaf ca 1974 hebben koplampsproeiers...
Ik gebruik gewoon water met een scheut allesreiniger en een scheut spiritus.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » za 09 jan, 2010 21:14

en als je die huis brouwsels op de vooruit spuit bij -7 zie je 5min niks meer behalve ijsbloemen :roll: :D Al zal een goed huisbrouwsel met veel spiritus z,n werk ook wel doen denk ik.

Wat zeurphire :wink: schrijft is niet echt representatief, beetje dagelijkse spitsrijder verbruikt zo'n 3 liter per week. Al is het wel zo dat de vorm van de vooruit meespeelt in hoe snel deze vies word 99/900 blijft opvallend lang schoon.

Als je goedkoper wil sproeien haal dan je sproeispul bij de automatrialen zaak. Dit is veilig tot -35 en kan je verdunnen met water en heb je voor 3,99,- 15liter veilig tot -15

protteke
Geregistreerd lid

Bericht door protteke » za 09 jan, 2010 21:26

93-SS-ARC schreef:en als je die huis brouwsels op de vooruit spuit bij -7 zie je 5min niks meer behalve ijsbloemen :roll: :D Al zal een goed huisbrouwsel met veel spiritus z,n werk ook wel doen denk ik.

Wat zeurphire :wink: schrijft is niet echt representatief, beetje dagelijkse spitsrijder verbruikt zo'n 3 liter per week. Al is het wel zo dat de vorm van de vooruit meespeelt in hoe snel deze vies word 99/900 blijft opvallend lang schoon.

Als je goedkoper wil sproeien haal dan je sproeispul bij de automatrialen zaak. Dit is veilig tot -35 en kan je verdunnen met water en heb je voor 3,99,- 15liter veilig tot -15
Daarom natuurlijk de azijn !!! Ook het geconcentreerd spul van de Aldi is degelijk- bevriest wél

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » za 09 jan, 2010 21:30

Met dit weer jas ik er 5 liter per week doorheen en verbaas me inderdaad ook over de prijs van dat spul. Toch vind ik goed zicht wel wat waard en besmeurde koplampen i.c.m. xenon is voor medeweggebruikers ook niet zo prettig ;)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 09 jan, 2010 21:33

Gisteren mijn eerste vaatje leeggegoten. Was 5 liter voor €2,99, vorige winter bij Halfords gehaald. Eigenlijk is het merendeel pas deze winter er doorheen gejast, maar dat is niet gek met minstens 800km per week door die pekel heen.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » za 09 jan, 2010 21:41

Natuurlijk zit er ook alcohol in als vriespuntverlager en dat kost wel meer dan water en zeepsop. Zonder die alcohol zullen de huisbrouwsels en zomermengsels snel bevriezen en dan kan ook het voorraadtankje met pomp kapotvriezen.
Ik kocht ruim voor de winter 5 liter bij de keten Cranenbroek 2 euri 99.
Inmiddels hebben we ook al gekocht bij Karwei en Brezan.
Een beetje opletten waar je koopt loont, natuurlijk is een kleine verpakking bij de benzinepomp meestal duurder dan een grote verpakking bij de bouwmarkt.
Zonder doen is pas echt lastig met al die pekel.

Cornell

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 09 jan, 2010 21:56

sb153b schreef:Natuurlijk zit er ook alcohol in als vriespuntverlager...
Alles wat je aan schoon water toevoegt, werkt vriespuntverlagend.
Wat staat er overigens bij de samenstelling van die kant-en-klaar produkten? Zal ook wel iets van detergenten en glycolen zijn.

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » za 09 jan, 2010 21:57

5 liter van de Karwei voor net geen 3 euro... :wink:

Heb al twee van die kannen leeg gekregen en ik heb geeneens koplampsproeiers. :lol:

Zal van de week mijn ruitenspoeierpompje ook eens nakijken, de stralen worden wat minder de laatste tijd. :(

Plaats reactie