JT, Maptun, of BSR uitlaat?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
BornFromJets
Geregistreerd lid

JT, Maptun, of BSR uitlaat?

Bericht door BornFromJets » wo 25 nov, 2009 19:23

Het zal beslist al eens gevraagd zijn maar welke is de beste koop?
Omdat de gehele uitlaat van mijn 9-5 vervangen moet worden, doen we de vervanging ook gelijk goed en in duplex echter door de bomen het bos zien is vaak lastig en hoop hier wat adviezen te krijgen.
Ik zat zelf te denken aan een complete set van JT 3" met downpipe met racekat maar werd mij afgeraden door de slechte pasvorm, roest en rammelen?!
De maptun/Simons zien er erg mooi en kwalitatief goed uit maar maakt geen downpipes en kan uit de webshops niet opmaken of het een 3" systeem betreft en eventueel met een willekeurige downpipe van een ander fabricant te combineren is.
Het setje wat BSR aanbied is gemaakt van hoogwaardige materialen zoals chroomstaal en rvs waardoor ze 3 jaar algemene garantie geven plus 5 jaar tegen doorroesten maar is als set toch nog best veel duurder.
Tips, adviezen en eigen bevindingen van harte welkom!!!

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 25 nov, 2009 21:12

Ja, het roest-verhaal heeft mij in eerste instantie tegengehouden om een JT te nemen. Dit verhaal bleek bij nader research door anderen weer tegengesproken te worden.
Uiteindelijk voor de JT gegaan, en bij plaatsing viel me op hoe degelijk dit spul gemaakt is. Echt superdik, mooi afgewerkt. Ik moet natuurlijk nog zien hoe het zich houd, maar dat door-roest-verhaal werd opeens toch wat vreemder. Kan me niet voorstellen dat dat spul binnen 5 jaar doorroest, integendeel zelfs! (en die 5 jaar garantie van BSR is mooi, maar wees gerust, dat haalt die JT makkelijk)

edit: dit verhaal is geschreven er vanuit gaande dat de kwaliteit voor ene 3"JT voor de 900NG en de 9-5 gelijk zijn.

bbep
Geregistreerd lid

Bericht door bbep » wo 25 nov, 2009 21:37

Heb net een BSR downpipe onder mijn 9-3 gelegd, super mooie kwaliteit!
Een kennis van me heeft al enige tijd een gehele Abbott RVS sportuitlaat onder zijn 9-5 liggen en is daar erg enthousiast over.

Groet, Ben

viggen
Geregistreerd lid

Bericht door viggen » wo 25 nov, 2009 23:38

@BornFromJets
Als ik me niet vergis is BSR ook een simons uitlaat

kawaman
Geregistreerd lid

Bericht door kawaman » do 26 nov, 2009 13:00

mijn broer heeft ?? downpipe, rvs... mooi.

ik heb een BSR downpipe liggen volledig. achterste deel zit op mijn broer zijn wagen.

mooie uitlaag, goede pasvorm. ik dacht dat het jetex was BSR... kan ook simons zijn weet het niet zeker.

kwa prijs kwaliteit zijn ze zeker goed. moet je maar eens prijs gaan vragen bij R&D in vinkeveen. zeker niet slecht.

Gice heeft ferrita is er ook zeer tevreden over, komt van bij Toni van A&P cars.

alles hangt van het budget af natuurlijk....

grtz

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 26 nov, 2009 14:04

Het geluid van die Ferrita van G-Ice is fenomenaal! Erg volle klank. Is wel wat duurder geloof ik.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 26 nov, 2009 14:31

millerman schreef:Het geluid van die Ferrita van G-Ice is fenomenaal!
Begin jij nou ook al met die hoofdletter i :?

Ik wil nooit meer iets anders dan m'n Ferrita. Z'n geld dubbel en dwars waard geweest!

BornFromJets
Geregistreerd lid

Bericht door BornFromJets » do 26 nov, 2009 14:47

Bij Tony ben ik eergisteren geweest en het materiaal van ferrita is naar mijn mening het creme de la creme van wat er te krijgen is!
Qua prijs valt het in vergelijking met de rest imao reuze mee alleen is er geen duplex aka twin uitlaat van Ferrita wat voor mij een must is.
Plus hoeveel zin heeft het om een stalen uitlaat op een rvs downpipe te plaatsen daar deze ook begint te roesten?!
Kan ik op elke willekeurige downpipe van welk merk dan ook een uitlaat van een andere fabrikant plaatsen???

Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » do 26 nov, 2009 16:27

ik zit ook al een eind met deze vragen en volg de topic dan ook

sorry dat ik de topic highjack, maar kun je eigelijk een 2.5 catback op een 3" downpipe monteren? Of is dat prestatiegericht gewoon niet zo slim?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 26 nov, 2009 16:29

Ferrita gaat van 3" naar 2,5", zoals het hoort. ;)

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » do 26 nov, 2009 16:29

Is geen probleem naarmate je gassen verder in de uitlaat zitten hoe meer ze afgekoeld ze zijn dus hoe kleiner het volume van de gassen wordt.

Ergo, van 3" naar 2,5" is geen enkel probleem.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 26 nov, 2009 18:34

G-ice schreef:Begin jij nou ook al met die hoofdletter i :?
i-tjes zijn voor mietjes! Met je cabriolet...

Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » do 26 nov, 2009 20:43

dus concreet kun je ook een 3" BSR downpipe installeren op je standaard uitlaat?

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 26 nov, 2009 21:57

Ik denk wel dat het kan ja...maar ik vermoed toch dat het hebben van minimaal 2,5inch wel voordelen heeft hoor!
Daarnaast vind ik 3inch wel beter klinken dan 2,5inch, maar dat terzijde :P

Ted raket
Geregistreerd lid

Bericht door Ted raket » vr 27 nov, 2009 21:51

Caracalla schreef:dus concreet kun je ook een 3" BSR downpipe installeren op je standaard uitlaat?
Het plaatsen van een 3duims downpipe geeft het meeste effect in het hele uitlaatgebeuren. Volgens mij is die van streetgear het goedkoopst.
Die kost op dit moment € 373,36 voor een 9-5 + 900ng/9-3og en € 287,09 voor een 9-3 ss/sc

Plaats reactie