tunen van 900
-
Caspar
tunen van 900
Ik weet er is al het nodige geschreven over het tunen van een 900 FPT.
Ben op zich tevreden met mijn 900, alleen zou wat meer power onderin willen hebben.
wat zijn aan te bevellen aanpassingen?
Ben op zich tevreden met mijn 900, alleen zou wat meer power onderin willen hebben.
wat zijn aan te bevellen aanpassingen?
-
brinky
- Donateur

Als je echt puur onderin meer power wilt zou ik je een 3" downpipe adviseren. Turbo spint dan veel sneller op... waardoor je bij lagere toeren al het turboduuwtje in de rug krijgt.
Makkelijker is natuurlijk om je APC-box te modificeren en zo een hogere turbodruk te draaien. Vanaf dat je turbo mee doet, ga je dat over je hele toerenbereik merken.
Makkelijker is natuurlijk om je APC-box te modificeren en zo een hogere turbodruk te draaien. Vanaf dat je turbo mee doet, ga je dat over je hele toerenbereik merken.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

-
Caspar
-
brinky
- Donateur

-
turboflix
- Donateur

-
Sapphire
- Donateur (7x)

De accu verplaatsen is toch niet zo enorm lastig? Zou het daar niet van laten afhangen zelf. Accu achterin bevestigen onder de laadvloer, pluskabel door de kabine naar de startmotor, massakabeltje van de accu ergens in de achterbak vastmaken en voila.
Meer power onderin is ook slechter voor je bak. Wellicht de set 8 vervangen door 7? Of is dat vloeken in de kerk
Meer power onderin is ook slechter voor je bak. Wellicht de set 8 vervangen door 7? Of is dat vloeken in de kerk
-
Krizzie
- Donateur (3x)

-
kawaman
- Geregistreerd lid
T5 nokken monteren dat merkt je onderin zeker...brinky schreef:Een 2.1 inlaatnokkenas monteren zou je ook iets meer power geven onderin... en iets minder bovenin. Maar verschil is niet zo groot.
als je nog meer power onderin wilt, minder bovenin... (dus na 4500 = niet veel meer)
T7 nokken monteren.
heb alles liggen.
grtz
-
kawaman
- Geregistreerd lid
turboflix schreef:eh...de stage-1 kit van TrentSaab..??Caspar schreef:had al zo'n vermoeden..die downpipe..
zie alleen een beetje op tegen het verplaatsen van de accu..( ben denk ik niet de enige hier)
zijn er nog andere tips and tricks?![]()
![]()
(helaas niet meer verkrijgbaar....)
stage 1-kit van kawaman's customs = wel nog verkrijgbaar
-
Lennart.
- Geregistreerd lid