Wat is het Sensonic systeem?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
johnjaap
Geregistreerd lid

Wat is het Sensonic systeem?

Bericht door johnjaap » vr 14 okt, 2005 15:52

Zoals de titel al aangeeft: Wat is het Sensonic systeem?

John©

robertw

Bericht door robertw » vr 14 okt, 2005 16:29

dat is handmatigschakelen zonder koppelingspedaal. ik heb er ooit een paar rondjes mee gereden op het circuit van Assen (Autovisie / Saab dag) en ik vond het maar niks. De instructeur naast mij zat continue te blaten dat ik niet op de rempedaal moest drukken.

Is volgens mij nooit een s6s geweest en er zijn vervangingskits te koop om er een "echte" bak van te maken. http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2468

/rw

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 14 okt, 2005 17:01

robertw schreef:dat is handmatigschakelen zonder koppelingspedaal. ik heb er ooit een paar rondjes mee gereden op het circuit van Assen (Autovisie / Saab dag) en ik vond het maar niks. De instructeur naast mij zat continue te blaten dat ik niet op de rempedaal moest drukken.

Is volgens mij nooit een s6s geweest en er zijn vervangingskits te koop om er een "echte" bak van te maken. http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2468

/rw
Is inderdaad wat Robert zegt. Het systeem rijdt perfect, maar je moet ermee leren rijden :wink:

Ik heb 3 jaar gereden met het sensonic systeem maar na mijn motorombouw heb ik deze uitgebouwd vanwege montage van een 9-3 versnellingsbak.

Voor de liefhebbers.....ik heb nog een compleet systeem liggen

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » vr 14 okt, 2005 17:05

Het is dus geen electrische koppeling die je met een knopje bediend?

John©

robertw

Bericht door robertw » vr 14 okt, 2005 20:06

nope, geen flippers aan je stuur.

/rw

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » vr 14 okt, 2005 20:50

Dus als ik het goed begrijp schakel je onder de koppeling in te trappen? Verlies je daarmee niet veel snelheid, wat je ook hoort bij systemen met flippers en dus ook een electrische koppeling?

John©

robertw

Bericht door robertw » vr 14 okt, 2005 20:59

idd, je schakelt zonder je Koppeling te gebruiken. Koppelen en ontkoppelen gaat geheel automatiek en hydrauliek.

/rw

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 14 okt, 2005 21:45

Ben je gewent met je hand op je pook te rijden moet je dat met een sensonic toch echt even afleren, je blijft anders vrij :lol:

Mat Zwart
Geregistreerd lid

Re: Wat is het Sensonic systeem?

Bericht door Mat Zwart » vr 14 okt, 2005 21:52

johnjaap schreef:Zoals de titel al aangeeft: Wat is het Sensonic systeem?

John©
Dat is toch zo'n koffiezetapparaat ?

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » vr 14 okt, 2005 21:57

senseo :lol: :lol:

Plaats reactie