Nieuw op het forum met een groot verzoek
-
sjoerdholterman
- Geregistreerd lid
Nieuw op het forum met een groot verzoek
Beste forummers,
In het verleden ben ik o.a. in het bezit geweest van een prachtige saab 900 classic cabrio.
Omdat het bloed gaat waar het eigenlijk niet gaan kan ben ik weer op zoek naar een echte saab. Ik wil de golf cabriolet van mijn vriendin inruilen op een Saab die ik op internet zag staan en wel onder de volgende link
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Ik woon echter niet echt in de buurt en ik ken het auto bedrijf ook niet. Is er misschien iemand op dit forum die al is wezen kijken bij deze auto? Of eventueel wil?
Verder is het de bedoeling dat de auto op LPG G3 gezet wordt. Zijn er mensen met ervaring met de 185 FPT blokken op gas?
Graag verneem ik jullie bevindingen!
In het verleden ben ik o.a. in het bezit geweest van een prachtige saab 900 classic cabrio.
Omdat het bloed gaat waar het eigenlijk niet gaan kan ben ik weer op zoek naar een echte saab. Ik wil de golf cabriolet van mijn vriendin inruilen op een Saab die ik op internet zag staan en wel onder de volgende link
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Ik woon echter niet echt in de buurt en ik ken het auto bedrijf ook niet. Is er misschien iemand op dit forum die al is wezen kijken bij deze auto? Of eventueel wil?
Verder is het de bedoeling dat de auto op LPG G3 gezet wordt. Zijn er mensen met ervaring met de 185 FPT blokken op gas?
Graag verneem ik jullie bevindingen!
-
christiaanjanssen
- Geregistreerd lid
Re: Nieuw op het forum met een groot verzoek
Mooie auto op de foto's. Mijn werd geadviseerd geen FTP motor te combineren met LPG. Ik vraag mij echter af of dit een FTP motor is of een lpt. Volgens mij heeft een FTP motor > 200 pk.
-
sjoerdholterman
- Geregistreerd lid
Er wordt net specifiek over een fpt gesproken. Op de RDW staat echter dat de auto circa 185 pk heeft. Ik ging er voor het gemak even vanuit dat er dan sprake van een fpt is.
Is een lpt wel bestand tegen LPG? Dat is voor mij namelijk een harde eis!
Zijn er overigens nog verschillen tussen een 9/3 cabrio van 1998 en een van 2003? op het oog lijken zij hetzelfde. Laatst had ik echter een handelaar aan de telefoon en die gaf aan dat er sprake was het nieuwe model (was een 2001 auto waar over we spraken)
Is een lpt wel bestand tegen LPG? Dat is voor mij namelijk een harde eis!
Zijn er overigens nog verschillen tussen een 9/3 cabrio van 1998 en een van 2003? op het oog lijken zij hetzelfde. Laatst had ik echter een handelaar aan de telefoon en die gaf aan dat er sprake was het nieuwe model (was een 2001 auto waar over we spraken)
-
christiaanjanssen
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
Rinse
- Geregistreerd lid
-
sjoerdholterman
- Geregistreerd lid
-
Rinse
- Geregistreerd lid
Als je af en toe last hebt van een zware voet, haal je 1:8 makkelijk hoorsjoerdholterman schreef:Dat valt mij nog reuze mee. Mijn andere auto die ik gisteren verkocht heb (een V70 bi fuel) reed 1 op 8 op LPG. Daarvoor een Renault Safrane gehad 2.5 automaat (zelfde blok) reed 1 op 7.5. 1 op 9 is dus prima!
-
brinky
- Donateur

Ja maar... ja maar...
Sjoerd wil een classic kopen. Dan zijn er een paar mogelijkheden qua lpg inbouw:
* verdamper met een mengstukje... het kan goed gaan - maar zoek dan wel een gasinbouwer die ervaring heeft dit in te bouwen bij een classic. Laat je dit iemand doen die het wiel opnieuw uit moet vinden dan gaat het vaak mis, met een slechtlopende motor en backfire als gevolg.
* een gas injectie systeem van bijvoorbeeld Prins, of vloeibare injectie van Vialle LPI. Is een stuk duurder qua inbouw, maar an sich een mooi systeem - wel een stuk gecompliceerder. Is er iets stuk dan kost het je geld. Op de classics krijg je helaas geen g3-korting op de wegenbelasting - ook niet met een gas injectie systeem.
Sjoerd wil een classic kopen. Dan zijn er een paar mogelijkheden qua lpg inbouw:
* verdamper met een mengstukje... het kan goed gaan - maar zoek dan wel een gasinbouwer die ervaring heeft dit in te bouwen bij een classic. Laat je dit iemand doen die het wiel opnieuw uit moet vinden dan gaat het vaak mis, met een slechtlopende motor en backfire als gevolg.
* een gas injectie systeem van bijvoorbeeld Prins, of vloeibare injectie van Vialle LPI. Is een stuk duurder qua inbouw, maar an sich een mooi systeem - wel een stuk gecompliceerder. Is er iets stuk dan kost het je geld. Op de classics krijg je helaas geen g3-korting op de wegenbelasting - ook niet met een gas injectie systeem.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Die 9.3 Cabrio mark I, dat is toch (nog) geen echte classic
185 pk is wel een FPT, in de Aero uitvoering heeft hij dan 205 pk.
Die 185 pk is wel voldoende voor een cabrio, wat de torsiestijfheid is aanzienlijk minder dan bij een 3 deurs sedan (de stevigste uitvoering) dus je gaat er toch niet echt mee scheuren.
Bij dit type Saab moet je wel kontroleren of er geen Black Sludge is en er een carter modificatie no. 6 is aangebracht.
Als het carter is vervuild kan de filter van de oliepomp verstopt raken.
Loskomende vervuiling kan dan ook overal in de oliekanalen voor problemen zorgen, in het bijzonder op de turboas.
Deze motoren moeten ook steeds dezelfde olie krijgen wat overstappen op vol synthetische olie kan betekenen dat vervuilingen los komen en dan op reis gaan in de oliekanalen.
Het beste is dat ze elk jaar verse olie krijgen ongeacht het aantal kilometer, vooral bij auto's die veel korte ritten maken.
185 pk is wel een FPT, in de Aero uitvoering heeft hij dan 205 pk.
Die 185 pk is wel voldoende voor een cabrio, wat de torsiestijfheid is aanzienlijk minder dan bij een 3 deurs sedan (de stevigste uitvoering) dus je gaat er toch niet echt mee scheuren.
Bij dit type Saab moet je wel kontroleren of er geen Black Sludge is en er een carter modificatie no. 6 is aangebracht.
Als het carter is vervuild kan de filter van de oliepomp verstopt raken.
Loskomende vervuiling kan dan ook overal in de oliekanalen voor problemen zorgen, in het bijzonder op de turboas.
Deze motoren moeten ook steeds dezelfde olie krijgen wat overstappen op vol synthetische olie kan betekenen dat vervuilingen los komen en dan op reis gaan in de oliekanalen.
Het beste is dat ze elk jaar verse olie krijgen ongeacht het aantal kilometer, vooral bij auto's die veel korte ritten maken.
-
boijen
- Geregistreerd lid
-
sjoerdholterman
- Geregistreerd lid
Wat een actief forum zeg! Hier ga ik mij zeker thuis voelen. De betreffende verkoper zou mij vandaag terug bellen om te bespreken wat de inruilprijs van mijn Golf moest worden, maar heeft dat niet meer gedaan. Zo juist nog even geprobeerd maar geen gehoor. Beetje een teken aan de wand.
Het is voor mij niet verplicht een turbo blok te kopen. Een 2.0i is mijninziens ook prima. Net waar de LPG het makkelijkst op aan te brengen is. Het liefst heb ik een blauwe met een creme interieur maar dat beperkt de keuze nogal!
Het is voor mij niet verplicht een turbo blok te kopen. Een 2.0i is mijninziens ook prima. Net waar de LPG het makkelijkst op aan te brengen is. Het liefst heb ik een blauwe met een creme interieur maar dat beperkt de keuze nogal!
-
sjoerdholterman
- Geregistreerd lid
Is dit toevallig de auto van een oud forumlid? zo te zien is er een liefhebber van grote wielen mee bezig geweest. Ik overweeg zaterdag te gaan kijken. Ik vind de prijs niet heel raar en de kilometerstand staat mij zeker aan! 205 pk uitvoering is best leuk meegenomen. Nu nog een LPG inbouwer zoeken die hier wat mee kan.
http://link.marktplaats.nl/266497943
http://link.marktplaats.nl/266497943