De betrekkelijke veiligheid van de Chinese SUV de 'Landwind'

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » za 17 sep, 2005 19:01

erik schreef:Toch fijn dat ie een airbag heeft. Krijg je het dashboard tenminste niet echt direct in je gezicht.........

Is handiger bij de identificatie :teleporter:

marq101
Geregistreerd lid

De andere kant van het verhaal

Bericht door marq101 » wo 21 sep, 2005 14:20

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 21 sep, 2005 16:06

iemand met een goed stel hersend had allang door dat er meerdere deelbelangen in de anti-propaganda trom meespeelden

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 21 sep, 2005 16:11

jelger schreef:iemand met een goed stel hersend had allang door dat er meerdere deelbelangen in de anti-propaganda trom meespeelden
Net het Logan verhaal... dat bleek uiteindelijk bepaald anders te zijn als het werd voorgespiegeld.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » wo 21 sep, 2005 16:39

Nou Marq101,
Die nuanceringen zijn op zijn zachtst gezegd opmerkelijk. Idd uit politiek oogpunt een uitstekend moment gekozen. ADAC's zusterorganisatie, de ANWB, blinkt de laatste tijd ook al niet uit in politiek verantwoorde beslissingen (voormalig ANWB directeur Nouwen in zijn commissie vóór kilometerheffing en het achterhouden voor de doelgroep van het dubbelverzekeren) De ANWB is vaak goed bezig maar zal, net als de Consumentenbond de afgelopen tijd nogal eens heeft gehad, de rekening nog wel gepresenteerd krijgen. Of het goed is dat dit door Route-Mobiel gebeurt is nog maar de vraag. Ook zeer vervelend voor al die mensen die nu op de keien gaan....
Toch begin ik me stilaan wel te ergeren aan de slotopmerking in de grote ANWB campagne: Hebben we u ooit de verkeerde kant uit gestuurd? Moet je wel durven of een enorme plaat voor je toeter hebben....
Neemt overigens niet weg dat een gemiddelde zeepkist veiliger lijkt dan een Landwind.. :wink:
Cornell.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 21 sep, 2005 21:52

sb153b schreef:
Toch begin ik me stilaan wel te ergeren aan de slotopmerking in de grote ANWB campagne: Hebben we u ooit de verkeerde kant uit gestuurd? Moet je wel durven of een enorme plaat voor je toeter hebben....

Neemt overigens niet weg dat een gemiddelde zeepkist veiliger lijkt dan een Landwind.. :wink:
Cornell.
Die crashfoto ziet er echt niet uit. Wat is dat ding opgevouwen zeg. Het is net zoals met een Tupolev. Ik ga wel lopen.

Ik ken de ANWB vanuit een bepaalde hoedanigheid en ik moet zeggen ze hebben nogal wat belangen en het belang dat hun het meeste geld oplevert zal prevaleren. Het is een rete commerciële toko met heel veel geld.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 29 sep, 2005 23:01

Vandaag kwam bij mij op school een jongen met zo`n Landwind aan. Wat een hok. Kan me voorstellen idd dat het niet veilig is. Als je kijkt naar de afwerking, de materialen en ook hoe het beweegt als er mensen in stappen, dan kan het niet anders dan een dweil op de weg liggen...
ik wens de mensen die er eentje gekocht hebben veel succes.

Groet,

Eelco

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 30 sep, 2005 8:10

taaffert schreef:Vandaag kwam bij mij op school een jongen met zo`n Landwind aan. Wat een hok. Kan me voorstellen idd dat het niet veilig is. Als je kijkt naar de afwerking, de materialen en ook hoe het beweegt als er mensen in stappen, dan kan het niet anders dan een dweil op de weg liggen...ik wens de mensen die er eentje gekocht hebben veel succes.
Wat verwacht je dan toch voor dat geld?
Een Lada is het toch ook niet qua afwerking? of de op de IAA geintroduceerde (ook) Chinese Geely, maar het kost ook allemaal bar weinig, kijk dan ook eens dichter bij huis naar een (R)Over 25, wat een slechte passing van delen en een slechte afwerking.
Maar een auto blijft emotie, als de "Landwindemotie" de zijne is heb je daar een gelukkig iemand getroffen, niet meer niet minder.

En succes? ik ken een merk met DI cassete problemen, distributieketting problemen en nog wel wat verdomd vervelende problemen, ik noem daarbij geen merknaam, maar ook die mensen wens ik sterkte.....

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 30 sep, 2005 9:03

jelger schreef:iemand met een goed stel hersend had allang door dat er meerdere deelbelangen in de anti-propaganda trom meespeelden

Jelg, ligt die passagier te pitten vanwege het tempo of wordt hij/zij opzij gesmeten door de middelpuntvliedende kracht?...

Smaak is persoonlijk, maar kan de commissie Het Oog Wil Ook Wat zich niet buigen over de esthetiek van de Landwind?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 30 sep, 2005 11:22

Maar zou dit toch niet een wat doorzichtige poging zijn om de Europese auto-industrie te beschermen tegen het oprukkende prijsgeweld uit China ?
Toch lijkt dit me wat overdreven. Kijk een hoeveel automerken uit alle windstreken van de wereld er inmiddels zijn. Zou er voor china dan ineens een uitzondering gemaakt worden door de ANWB? Laten we ook niet vergeten dat www.amt.nl ook een commerciele site is.
Lijkt me in het straatje passen van die nederlandse autoprogramma's waarin de presentator met droge ogen beweerd dat de nieuwe suzuki alto de meest fantastische auto is waarin hij ooit heeft gereden.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 30 sep, 2005 11:48

erik schreef:Lijkt me in het straatje passen van die nederlandse autoprogramma's waarin de presentator met droge ogen beweerd dat de nieuwe suzuki alto de meest fantastische auto is waarin hij ooit heeft gereden.
Als hij altijd op de fiets komt kan ik me daarbij best wat voorstellen.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 01 okt, 2005 23:13

verde900 schreef:
erik schreef:Lijkt me in het straatje passen van die nederlandse autoprogramma's waarin de presentator met droge ogen beweerd dat de nieuwe suzuki alto de meest fantastische auto is waarin hij ooit heeft gereden.
Ook een commercieel belang! (de presentator)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 01 okt, 2005 23:15

Robberts schreef:
verde900 schreef:
Mag hij als tegenprestatie een weekje in een Alto rijden.......... (de bofkont)

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 01 okt, 2005 23:23

verde900 schreef:
Robberts schreef:
verde900 schreef: Als hij altijd op de fiets komt kan ik me daarbij best wat voorstellen.
Mag hij als tegenprestatie een weekje in een Alto rijden.......... (de bofkont)
En nog wat langer het programma presenteren want daar betaalt de importeur ook aan mee!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 01 okt, 2005 23:29

Robberts schreef:En nog wat langer het programma presenteren want daar betaalt de importeur ook aan mee!
Wachten dus tot we Landwind op de titelrol tegenkomen... :wink:
Wat is TopGear dan een superprogramma, gewoon zeggen wat ze er van vinden.

Plaats reactie