Dilemma

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
MarcelHLX
Oudlid

Dilemma

Bericht door MarcelHLX » do 25 jun, 2009 18:37

Beste forummers,

In mijn voorstellingsrondje hebben jullie al kunnen lezen dat ik NOG geen SAAB rijder ben, maar dat in het voorjaar 2010 wil bewerkstelligen. Nu is het zo dat ik mijn huidige Fiat Punto 1.2 16V uit 2000 met 140000 op de teller kan ruilen (met gesloten beurs) tegen een Hyundai Elantra 2.0 GLS 16V met maar 70000 op de teller en uit 2002.
Waar het mij nou om gaat is wat verstandig is want ik moet rekening houden met eventuele inruil in het voorjaar van 2010.
Kan ik dat beter met een Fiat Punto uit 2000 doen of met een Hyundai Elantra uit 2002.
Wat levert er straks het meeste geld bij inruil op. Ik denk zelf aan de Hyundai gezien dat deze jonger is, minder KM op de teller heeft en meer (groter/luxer) auto is dan de Fiat.

Ik hoor graag van jullie.

Oh ja, die inruil tegen die tijd zal dan gaan op een 9-3.

Groeten,

Marcel

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 25 jun, 2009 18:44

Ik denk dat je beter de Punto kan inruilen. Kleine auto's behouden doorgaans beter hun waarde en zijn gewild bij mensen die veel in de stad zitten, vrouwen, milieufreaks en pensionado's(ja dit is lekker overdreven ja). Hyundai Elantra's zijn gewild bij.....bij....weet ik veel wie er wat aan vindt. Dus ik zou lekker de Punto houden. Dat iemand wil ruilen met gesloten beurs moet jou ook enige argwaan opwekken.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 25 jun, 2009 18:45

Gezien de interesse voor kleine en zuinige auto's op het moment denk ik dat je straks beter de Punto kunt inruilen, die zal makkelijker te verkopen zijn voor de garage. Kan me nog wel herinneren dat er bij m'n -ex werkgever een Elantra van 2002 stond, met veel pijn en moeite dat ding toen na veel te lange tijd weten te verkopen.

Flagg
Geregistreerd lid

Bericht door Flagg » do 25 jun, 2009 19:39

Een hyundai elantra? Ik zou de punto houden, tenzij je bij een hyundai delaer de 9-3 ziet staan die je wil hebben, maar de kans is gering.

En ik zie auto's van na 2001 niet snel duurder worden aangezien ik de (nederlandse) sloopregeling al helemaal een kansloze aktie vind. die paar mensen die daar gebruik van maken gaan de prijs echt niet opdrijven.

Wij hebben overigens onze punto ook ingeruild op een Saab (maar dan een 9-5).

Was een 2002 punto met 65000 km en ingeruild op een 2002 Saab met 111 dkm. moesten 3000€ bijbetalen. Gek genoeg moesten we op de meeste 9-3's van ongeveer die leeftijd en km stand ook 3000€ bijbetalen, voor een goede tenminste. Helemaal vreemd omdat beide auto's (9-3 en punto) volgens de koerswaarde rond de 4000/4500 € liggen.

MarcelHLX
Oudlid

Bericht door MarcelHLX » do 25 jun, 2009 21:08

Beste forummers,

Ik heb net de deal met de Hyundai afgekapt en gemeld dat ik niet mee verder ga.
Wij zetten onze planning voort om de Punto als inruil of losse verkoop te gebruiken in het voorjaar van 2010 ten gunste van een 9-3.

Bedankt voor de reacties en ik hoop nog vaak wat aan jullie te hebben in mijn oriëntatie naar de 9-3.

Groeten,

Marcel

Plaats reactie