Beetje sturen in een impreza

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
timo
Geregistreerd lid

Bericht door timo » di 16 jun, 2009 19:21

Nou dat is echt super vet, dat geluid van die suub I is ook echt ontzettend mooi en puur, daar wordt ik echt blij van, dat filmpje die van die nieuwe impreza is toch minder puur maar wel knap gedaan verder.

Die suub's zijn ook nog eens erg betrouwbaar, en eigenlijk rijdt je die sub alleen toch maar vanwege zijn technische kwaliteiten ipv van zijn uiterlijk, al moet ik zeggen dat ik de impreza station(9-2) ook mooi qua model vindt, maar het interieur is jammer genoeg ook erg karig. De laatste serie legacy is ook niet te versmaden.
Zou voor mij in elk geval toch een saab alternatief zijn.

Doet me herrineren ten tijde dat de 9-2 nog uit moest komen , en ik was in trollhättan, er een mol rondtreed in de vorm van een saab 9-3 met een enorm uitgebouwde motorkap voor de boxer met intercooler met eenzelfde machtig geluid. De auto kwam net de fabriekspoort uitrijden(achterzijde opslagterrein). Ik heb de auto nog ong. 5sec op tape kunnen zetten.

Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » wo 17 jun, 2009 10:52

gistern avond meegeweest met een maat in een WRX STI van 2001

tuned naar 300pk
- import uit japan (stuur rechts)
- lichte vracht: geen achterbanken e.d. = gewichtsbesparing
- volledige 3" iljn
- hele bruute japanse 6-bak
- stalen remleidingen
- zwaardere intercooler
- snelle nokkenassen

ding zat in 5 sec aan 100 en ik kon men hand niet uit de Recaro-stoel houden :twisted: echt BEEN BEEN BEEEEENHARD

deze zomer gaat er nog veel ander spul op
want die nokkenassen kunnen veel meer aan, maar de begrenzer schiet aan op 8250rpm je voelt echt dat ie wil BLIJVEN gaan
ook een grotere turbo e.d. deze zomer

dan gaat ie richting 400+ pk's...

echt ZALIG zowel om hard mee te gaan, als om scheef te zetten op een rond punt :) die AWD rijdt zalig

kan goed begrijpen dat saab voor het XWD systeem bij hun is gaan kijken :)

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 17 jun, 2009 11:21

Caracalla schreef:kan goed begrijpen dat saab voor het XWD systeem bij hun is gaan kijken :)
?? dat hebben ze niet

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » wo 17 jun, 2009 11:43

die was al ergens gespot ik had hem al eens gezien

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 17 jun, 2009 12:33

XWD is van Haldex, Subaru gebruikt het Prodrive-systeem.
XWD-4 is daarbij een stuk geavanceerder dan Prodrive.

Hammer
Geregistreerd lid

Bericht door Hammer » wo 17 jun, 2009 16:37

Hoe kan zulke techniek in zo'n afzichtelijk jasje gestopt worden. Als ze bij subaru nou eens een ontwerper namen i.p.v de technische afdeling álles te laten doen......

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 17 jun, 2009 17:27

@JanWessel: Dat is wel heel erg kort door de bocht, het suggereert dat iedereen hetzelfde systeem bij Haldex kan kopen, het tegendeel is waar. De Gen-4 Haldex clutch is maar 1 schakel in het geheel! En juist het geheel is zo bijzonder.

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » wo 17 jun, 2009 17:51

Terug naar de clip: my idea of a full time job. Wat een gelukzak.:D

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 17 jun, 2009 18:06

In het dagelijks leven is ie directeur van DC Shoes.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » wo 17 jun, 2009 22:21

JanWessel schreef:XWD is van Haldex, Subaru gebruikt het Prodrive-systeem.
XWD-4 is daarbij een stuk geavanceerder dan Prodrive.
Niks te Prodrive, het is een door Subaru zelf ontwikkeld systeem. Prodrive bouwt o.a. de rally-wagens voor Subaru en heeft een Tiptronic systeem voor Subaru ontwikkeld
Dat is de uitleg van Subaru zelf...

Symmetrical AWD
Subaru is 's werelds grootste fabrikant van vierwielaangedreven personenauto's. De eerste Subaru's met deze voorziening, officieel 'Symmetrical All Wheel Drive' geheten, kwamen op de markt toen de concurrentie er nog niet eens aan dácht. En wat in de theorie al logisch leek (twee extra aangedreven wielen = méér grip en dus méér veiligheid) bleek in de praktijk zelfs nog beter te werken. Met als gevolg dat Subaru's met hun standaard permanente vierwielaandrijving met name in bergachtige streken vanwege hun ingebouwde grip (veiligheid!) tot de meest populaire auto's behoren. Daarnaast is een Subaru met Symmetrical All Wheel Drive bij vele mensen die met een aanhanger of caravan rijden dé favoriete auto. Bovendien zegevieren Subaru's, mede dankzij hun Symmetrical AWD, regelmatig in de meest moordende rally's ter wereld: in 2003 werd Subaru voor de zesde(!) keer Wereldkampioen Rally!

In de afgelopen decennia wist Subaru het fenomeen Symmetrical AWD steeds weer te perfectioneren. Elk Subaru-model heeft in basis hetzelfde AWD-systeem, zij het keurig aangepast op het specifieke model. De huidige systemen, stuk voor stuk perfect aansluitend op uiteenlopende modellen, zorgen daardoor ook op de snelweg of in de stad voor belangrijke pluspunten ten opzichte van auto's met tweewielaandrijving: extra grip, meer stabiliteit en een extreem hoge bochtvastheid. En dat maakt Subaru's met permanente Symmetrical AWD vóór alles veiliger voor iedereen, onder àlle weg- en weersomstandigheden!

Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » wo 17 jun, 2009 23:55

nu maakt allemaal zoveel niet uit :p

300pk in een auto van 1350 kg met AWD was gewoon niet meer gezond :D

Hij kent trouwens mensen die met zo'n subaru rijden als Ken Block. Dus ook getuned naar 500+ pk's

Lol, die ene die hij kende, heeft er 2 benzinetanks van 65 euro doorgedraaid om hem te laten mappen op de testbank
Die dingen zuipen dat het gewoon niet meer mooi is.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » do 18 jun, 2009 12:28

paardjes moeten eten krijgen hé :lol:

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » do 18 jun, 2009 20:53

Ja, als je 500 paarden wil laten galopperen helemaal :lol: :lol:

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » ma 22 jun, 2009 22:56

STi heeft standaard al 280 pk... :wink:

De 6 bak is een vereiste bij meer als 300 pk, 5bak gaat namelijk snel kapot. Vooral uit stilstand wegsprinten moet je niet doen met een Subaru.

Wegligging van een standaard Subaru is overigens niet echt geweldig... Onderstuurt als een dolle. Goede uitlijning en (dure) veren en dempers maken veel goed. Versies met instelbaar tussendiff zijn wel leuk, overstuur is dan mogelijk. 8)

kennis van mij had een getunede STI van 2002, 395 pk en 510Nm koppel. Wel leuk :D ... legde het wel af tegen een andere vriend van mij met een c-kadettje met 320 pk. :lol: De 4wd kost veel vermogen, dat kost topsnelheid en acceleratie.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 08 sep, 2009 15:08

Dikke WTF?!!?! (Wel hilarisch.)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qQ48NQjouoE&co ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qQ48NQjouoE&co ... edded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>

Plaats reactie