Antenne naar beneden als je de CD-speler gebruikt?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Anders D
Geregistreerd lid

Antenne naar beneden als je de CD-speler gebruikt?

Bericht door Anders D » di 28 apr, 2009 23:17

Hallo mensen,

Ik ben geloof ik niet de enige die vindt dat de antenne niet de schoonheidsprijs verdient ;)

Wat ik me bij mijn 9-3 afvraag is het volgende: is het mogelijk om de antenne van de radio naar beneden te houden als de fm/am radio niet wordt gebruikt? Voor mij heeft de antenne geen duidelijk nut, omdat ik alleen CD's luister in de auto.

Is dit te programmeren, of kan ik beter de stekker van de antenne er uit halen? Het liefst heb ik nog wel de mogelijkheid om radio/fileberichten te kunnen luisteren. De vervangende antenne's die ik via de zoekfunctie heb gevonden vind ik ook niet echt super moet ik bekennen (wat een zeikerd!).

Alvast bedankt voor de reacties :)

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Antenne naar beneden als je de CD-speler gebruikt?

Bericht door 72sonett3 » di 28 apr, 2009 23:31

Slimme radio/CD spelers snappen het al dat de antenne niet omhoog hoeft in de CD stand...

Als jouw radio niet zo slim is dan kun je zelf een schakelaartje in de antenne stuursignaalkabel maken, dan kun je zelf de antenne op- en neer laten gaan wanneer dat nodig is. De makkelijkste oplossing is inderdaad de 3-polige stekker achter bij de antennemotor losmaken.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » wo 29 apr, 2009 0:09

Het zou ook met RDS en file info te maken kunnen hebben dat je antenne omhoog blijft staan....

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 29 apr, 2009 10:20

... dat is inderdaad ook de reden. :wink:

Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » do 30 apr, 2009 0:13

Op mijn dagelijkse route heb ik niet zoveel aan de file-informatie, mijn route staat redelijk vast :) Een schakelaar om de antenne handmatig te bedienen lijkt me wel wat. Kan ik ergens een bedradingsschema vinden of bestellen dat jullie weten? Als ik hier zelf mee aan de slag ga, moet de schakelaar wel op het dashboard te bedienen zijn natuurlijk!

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » do 30 apr, 2009 9:35

Ik weet dat er op www.ericsaabsite.com een DIY artikel stond voor de aanleg van een schakelaar voor de antenne.

Maar ik krijg de site op dit moment niet geopend, hopelijk ligt hij er tijdelijk uit of ligt het aan explorer 8 die ik gister heb geinstalleerd.

Dr. Breedband
Geregistreerd lid

Bericht door Dr. Breedband » do 30 apr, 2009 21:13

Heb het vorig weekend in mijn 900 ingebouwd. Gewoon de (in mijn geval) blauwe draad vanaf de radio voor de aansturing van de elektrische antenne doorgenomen en via een schakelaar in het dashboard laten schakelen. Ik heb een 900 zonder airco dus met 2 dummy's in de dash; in één zit nu een 'extra' schakelaar die de antenne bedient.

Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » vr 01 mei, 2009 18:27

Bedankt voor de reacties! Als ik weet welke draad het is, moet het zeker goedkomen. Bij mij werkt eric's saabsite op het moment ook niet, dus het ligt niet aan je browser rooie cabrio :)

Plaats reactie