Top Gear en de 9-3 sport estate

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 21:50

Hanm schreef:De V6 maakt een fantastisch geluid, en die 250 pk zet ie prima weg. De tractie van de V6 is beter dan een Aero van het vorige model 9-3.
Ik heb er niet in gereden, zodoende ben ik geen ervarings deskundige.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 02 aug, 2005 22:11

N2024 schreef:Ik heb er niet in gereden, zodoende ben ik geen ervarings deskundige.
Ik wel :D

shearwater
In memoriam †

Re: Sport Combi

Bericht door shearwater » di 02 aug, 2005 22:23

N2024 schreef:Welke heb jij besteld? En heb je het ook ASAP besteld?
Ik heb een Zweedse uitvoering besteld via parallelimport. Een Zwarte Linear Plus 1.9 TiD/120 pk + roetfilter met wat optiepakketten o.a. inhoudend Barathea grijs bekeleding (net als jij), ACC, el. verstelbare bestuurdersstoel, bumpers + handgrepen volledig in kleur, 17 inch Alu 45 (Vectorvelgen), sportchassis, dakrails, standaard audio + upgrade ES1-7, cd speler, esp, lampsproeiers, verwarmdevoorstoelen. Als het en beetje meezit komt ie eind deze maand al, maar het kan ook begin september worden.

Shearwater

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 22:24

Hanm schreef:De V6 maakt een fantastisch geluid, en die 250 pk zet ie prima weg. De tractie van de V6 is beter dan een Aero van het vorige model 9-3.
Gefeliciteerd. Gelijk 1 besteld? Ik heb in een oudere aero gereden, viel iets tegen en heb dus een gewone besteld met maar 195pk (Hirsch). Verder wilde ik liever geen sport onderstel omdat ik nogal eens met klanten moet rijden. Volgens de Saab garage kon ik ook beter een low pressure turbo nemen omdat deze bij weinig gebruik niet zo snel stuk gaat. Dit zou de echte Turbo sneller hebben omdat ik maar 9000 km per jaar rij (vaak korte stukjes).

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 22:27

shearwater schreef:
N2024 schreef:Welke heb jij besteld? En heb je het ook ASAP besteld?
Ik heb een Zweedse uitvoering besteld via parallelimport. Een Zwarte Linear Plus 1.9 TiD/120 pk + roetfilter met wat optiepakketten o.a. inhoudend Barathea grijs bekeleding (net als jij), ACC, el. verstelbare bestuurdersstoel, bumpers + handgrepen volledig in kleur, 17 inch Alu 45 (Vectorvelgen), sportchassis, dakrails, standaard audio + upgrade ES1-7, cd speler, esp, lampsproeiers, verwarmdevoorstoelen. Als het en beetje meezit komt ie eind deze maand al, maar het kan ook begin september worden.

Shearwater
Gefeliciteerd hoor. Heb je hem eerder dan ik. De mijne komt eind september. Ik heb hem gewoon bij de dealer besteld omdat ik mijn vorige daar ook heb gehaald 3 jaar terug. Altijd netjes geholpen, dus dat wilde ik graag zo houden. Is Linear Plus hetzelfde als Business? Ik dacht dat dakrails geen optie was, maar blijkbaar is dat niet zo.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 02 aug, 2005 22:33

N2024 schreef: Volgens de Saab garage kon ik ook beter een low pressure turbo nemen omdat deze bij weinig gebruik niet zo snel stuk gaat. Dit zou de echte Turbo sneller hebben omdat ik maar 9000 km per jaar rij (vaak korte stukjes).
In het verleden is enkel het omgekeerde waar geweest. De mitsu turbo's zijn altijd de betere geweest.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » di 02 aug, 2005 22:39

N2024 schreef: Is Linear Plus hetzelfde als Business? Ik dacht dat dakrails geen optie was, maar blijkbaar is dat niet zo.
Ik zie nu op de Zweedse site dat de pakketten weer wat anders zijn geworden dan toen ik hem bestelde, het plusgebeuren is kennelijk opgeheven. Dat was wat anders samengesteld dan het businesspakket hier in NL. Maar er zit in ieder geval een zgn properfomance paket op met 17 inch dus. Dakrails zijn wel een optie, ook in NL. Staan voor 300 euro in de prijslijst.

Shearwater

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 22:53

shearwater schreef:
N2024 schreef: Is Linear Plus hetzelfde als Business? Ik dacht dat dakrails geen optie was, maar blijkbaar is dat niet zo.
Ik zie nu op de Zweedse site dat de pakketten weer wat anders zijn geworden dan toen ik hem bestelde, het plusgebeuren is kennelijk opgeheven. Dat was wat anders samengesteld dan het businesspakket hier in NL. Maar er zit in ieder geval een zgn properfomance paket op met 17 inch dus. Dakrails zijn wel een optie, ook in NL. Staan voor 300 euro in de prijslijst.

Shearwater
Kom je je auto eens laten zien als je hem hebt? Wellicht leuk als de mijne ook is afgeleverd.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 03 aug, 2005 0:06

@Shearwater; je typt nog aardig foutloos na een glaasje (flesje) victualien van de hooglanden :green_gift:

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 03 aug, 2005 5:01

N2024 schreef:Gefeliciteerd. Gelijk 1 besteld?
Nee, helaas zit dat er nog even niet in. We houden het nog maar even bij de Viggen.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » wo 03 aug, 2005 6:29

Style&Co schreef:@Shearwater; je typt nog aardig foutloos na een glaasje (flesje) victualien van de hooglanden :green_gift:
Maaaar de awonddd wazzz nog jong. Enn mmet een kaaater zgrijft het niet best meer

shhh...water

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2005 9:15

Hanm schreef:
Nee, helaas zit dat er nog even niet in. We houden het nog maar even bij de Viggen.
Dat is toch ook geen straf lijkt me.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2005 21:08

Hanm schreef:
Heb vanmiddag nog op je site gesurfd. Mooie kleur auto heb je. Ik heb vorig jaar een klant gehad met dezelfde kleur 9-3.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » wo 03 aug, 2005 21:54

N2024 schreef: Kom je je auto eens laten zien als je hem hebt? Wellicht leuk als de mijne ook is afgeleverd.
Inderdaad wel een leuk idee. Een eerste 9-3 estate treffen. Arnemuiden is overigens wel 300 km van hier schat ik zo. Maar misschen ergens halverwege. Ik zal hem om te beginnen tzt wel even met een fotootje aan de wereld voorstellen.
Mooie keukens bij de wee!

Shearwater

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 03 aug, 2005 22:13

shearwater schreef:
N2024 schreef: Kom je je auto eens laten zien als je hem hebt? Wellicht leuk als de mijne ook is afgeleverd.
Inderdaad wel een leuk idee. Een eerste 9-3 estate treffen. Arnemuiden is overigens wel 300 km van hier schat ik zo. Maar misschen ergens halverwege. Ik zal hem om te beginnen tzt wel even met een fotootje aan de wereld voorstellen.
Mooie keukens bij de wee!

Shearwater
Ok we spreken wel af als we hem allebei hebben. We kunnen ook hier op het vliegveld afspreken zodat ik je ook de Saab Safir kan laten zien. Daarna rondje vliegen boven Zeeland? Zelf heb ik vaak op maandag vrij. Is dat een probleem? Dank je wel voor het compliment voor de keukens!

Plaats reactie