De teloorgang van Saab, leve Saab!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
marcel
Geregistreerd lid

Bericht door marcel » ma 12 jan, 2009 22:41

Die kadett gte heb ik ook gehad,maar dan de 3 deurs uitvoering. Wat een bekijks heb ik er mee gehad zeg. Altijd spijt gehad dat ik die heb weg gedaan.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 12 jan, 2009 22:47

Ach, mijn ouders hebben tot de zomer van 1977 VW's Kever gereden en toen moest er een 'grotere auto' komen en
ze hadden er 3 verschillende op het oog en dat waren: SAAB 99, een Simca 1307/1308 of een Lada 1200/1500 en
gelukkig viel de keus toch op de SAAB 99, een cinabar-rode 4drs. GL Sedan en wat een reuzesprong voorwaarts was
dat, ten opzichte van de VW 1302. :P

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 12 jan, 2009 22:47

willeme 1 schreef:toch wel leuk om te lezen dat de saab liefde voortkomt uit de kadett 8)
Dat is ook de reden dat Flokker in een Calibra rijdt, mét petje!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 12 jan, 2009 22:54

Afbeelding

wij, ooit eens zo een Opel Manta A gehad,
nooit een opel meer,
als WIJ weg wilden wilde HIJ niet,

valt me nog mee dat hij heel is gebleven en ons niet liet staan tijdens een ritje in Noorwegen door de onherbergzame Jotun Heimen., das de enige keer dat hij het beter deed dan wij ooit hadden kunnen denken.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » ma 12 jan, 2009 23:01

Maar dat is nu net wel een coole Opel. Zoals de Capri een coole Ford was!

Afbeelding

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » ma 12 jan, 2009 23:34

Ach die opeltjes, ik heb een tijd ( jaar of 4)een oud opel corsaatje gereden zonder ook maar een keer naar het oliepeil te kijken. Toen mijn vader eens ging kijken was ie kurk en kurk droog. Is ondanks dat toch altijd blijven rijden:-) Het kan wel wat hebben blijkbaar.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 12 jan, 2009 23:43

Bijzonder, dit topic ging over de teloorgang van het merk Saab en waar ouwehoert men na 8 pagina's over? ;)

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » di 13 jan, 2009 0:23

De historie van GM o.a.......
gezellig hé

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 13 jan, 2009 0:37

Ik doelde meer op de Opels...

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » di 13 jan, 2009 0:46

Is toch ook historie van GM?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 13 jan, 2009 0:47

true...

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 13 jan, 2009 1:29

Precies en zoals ik probeer te zeggen moeten er spulletjes van Opel in want die blijven altijd werken :D

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » di 13 jan, 2009 1:47

:withstupid: NOT

Heb ooit 1x een nieuwe auto gehad, opel kadett 1.6i life uitvoering, en ben nog nooit zo vaak bij een garage geweest. Auto had continue storingen waardoor er steeds een soort van ´check engine´ lampje ging branden.

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 13 jan, 2009 11:13

Neem het niet te serieus wat ik zei he :D

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » di 13 jan, 2009 11:52

Bigivan schreef:Mijn mama had er zo één: :love: Afbeelding

Een 1.8 GTE. Echt een leuke kar...
Zoo. jij hebt een stoere mama. ;)

Wij hadden ook zo eentje (uiteraard voor onze bruine E-modell met 1300S motor) met een 1.2S motor, maar de kleur was wel ietsje anders.. namelijk lichtgeel. Dat zie je echt werkelijk nooit. Ik weet nog dat ik mee mocht, de auto op te halen bij een plaatselijke garage.
In het gebruik was de auto eigenlijk een verschrikking, maar ik weet nog goed dat we op de achterbank zaten en we wachtten op de boot naar Texel. Tja.. dat zijn van die verhalen.. dat is nou precies mijn jeugdherinnering, samen met de E-Kadett naar Zuid-Frankrijk. Voor de boot naar Texel vanaf Den Helder zie ik de rijen auto's nog staan. Ik was toen 6.

Hij is naar Oost-Duitsland vertrokken, nadat ie bij ons bijna uit elkaar viel. Ik neem aan dat ie inmiddels:

Afbeelding

Plaats reactie