Abay
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
En vandaag ook weer meer nieuws hierover op AutoWeek.nl. 

Is te vinden via: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10720 .Wat Nic de Boer hierover voor AutoWeek.nl schreef:Autonieuws | Holland Car wil exporteren naar Nederland
12 januari 2009 | Tekst: Nic de Boer
Het Ethiopische Holland Car, dat is gesticht met Nederlandse subsidie en auto’s van het
Chinese Lifan produceert, wil exporteren naar Nederland.
In Ethiopië worden in de assemblagefabriek van Holland Car Chinese Lifans gemaakt voor de
Afrikaanse markt. Er wordt op het moment in Ethiopië een nieuwe fabriek gebouwd, en als die
te veel capaciteit heeft, wordt die benut om auto’s voor de Nederlandse markt te gaan bouwen.
Holland Car denkt dat er hier voldoende animo is voor een dergelijk goedkope auto. Hun Lifan Abay
moet gaan concurreren in de klasse van de Dacia Logan.
Fabriekseigenaar Tadesse Tessema zegt dat de auto voldoet aan de Europese milieu-eisen. Nu
wordt bekeken of het ook met de veiligheid snor zit. Om de kwaliteit van de auto’s te controleren,
lopen constant Chinezen rond hij Holland Car. Lifan krijgt vanuit China geen toestemming om de
auto naar Europa te exporteren omdat een aantal merken uit dat land de afgelopen jaren
inferieure producten naar ons continent hebben gestuurd. Tessema verwacht geen problemen als
de handel via Ethiopië verloopt. Over een importeur voor de Nederlandse markt, is nog niets
bekend.
-
gfgf
- Donateur (2x)

-
hannes85
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
katja
- Geregistreerd lid
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Vervolgens, omdat, Duitsland hogere eisen stelt aan groente en fruit,jelger schreef: Aangezien we bijna 50% van ons EU budget in bescherming van onze eigen landbouw gooien...
Nederland zijn landbouwproducten exporteert naar Duitsland en wij weer slechter materiaal uit Frankrijk, Spanje en Portugal importeren.
Dus straks exporteert Nedcar zijn auto's en importeren wij vanuit Afrika.
Ach, olie kost toch geen moer....
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Straks Abay's op Ebay!!!
Enfin ik lees:
Auto wordt nu in Afrika in elkaar gezet.
Door een bedrijf dat ook Turkse auto-onderdelen verhandelde!!
China vond de kwaliteit niet voldoende!!!!
Dus nu dan maar via Afrika....
Nederland geeft 500.000 Euro aan subsidie!!!!!!!!
Daar kun je dan minimaal 100 Abay's voor maken.
A Ba, subsidie is tegenwoordig wel een heel vies woord aan het worden.
Quote:
Fabriekseigenaar Tadesse Tessema stelt dat de auto’s ‘voldoen aan alle kwaliteitseisen die Afrika aan een auto stelt’
Dus:
De auto's voldoen in de showroom al niet aan de Nederlandse APK eisen ....

Enfin ik lees:
Auto wordt nu in Afrika in elkaar gezet.
Door een bedrijf dat ook Turkse auto-onderdelen verhandelde!!
China vond de kwaliteit niet voldoende!!!!
Dus nu dan maar via Afrika....
Nederland geeft 500.000 Euro aan subsidie!!!!!!!!
Daar kun je dan minimaal 100 Abay's voor maken.
A Ba, subsidie is tegenwoordig wel een heel vies woord aan het worden.
Quote:
Fabriekseigenaar Tadesse Tessema stelt dat de auto’s ‘voldoen aan alle kwaliteitseisen die Afrika aan een auto stelt’
Dus:
De auto's voldoen in de showroom al niet aan de Nederlandse APK eisen ....
-
Oscar900T
- Geregistreerd lid
Vond ik ook ja. Het was gewoon een Opel Frontera kloon alleen dan opeens super slecht?willeme 1 schreef: vond die test van de landwinder trouwens toch eenzijdig belicht, beetje bescherming van de europese grootgrutters zeg maar
Deze auto, het is een goedkoop ding. Wat wil je nog meer als je er niks om geeft. En dat gezeur over veiligheid, 15 jaar terug stapte ook iedereen zonder problemen in een oud barrel en nu is het opeens helemaal verschrikkelijk? Ik rij zelf vaak in oldtimers, daar is ook niks veilig aan. En dat maakt me werkelijk helemaal niks uit
-
ivanzon
- Geregistreerd lid