Turbo-X op het oog met LPG en trekhaak
-
Robert Toet
- Geregistreerd lid
Toch zou het eigenlijk ook niks moeten uitmaken waar een auto op vooruit komt. Als we ooit waren begonnen met aardgas dan waren we daar aan gewend. Nu is dat dan benzine. Maar als mijn auto van 0 naar 100 in 4 seconden komt door middel van een batterij en ik kan er 500 km mee rijden zonder op te laden dan zal het toch eigenlijk een zorg zijn dat er geen benzine in zit? Het is even wennen een lambo op batterijen maar waarom ook niet. Alleen het geluid zou jammer zijn. Ik zelf heb daar niet zo veel mee op zich maar ik snap dat sommigen dat zouden missen. Aan de andere kant, als alle gewone auto's op alternatieven gaan rijden dan kan de benzinemotor exclusief voor sportwagens blijven. Dat zou ik geen probleem vinden. Weet de TS al iets over zijn trekhaak probleem? Ben benieuwd wat de beslissing gaat worden.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bij een supersportwagen misschien, maar bij het gemiddelde lease-bakkie kan het mij gestolen worden. Sterker nog, juist doen. Zijn we van dat getokkel af 's ochtends.Robert Toet schreef:Het is even wennen een lambo op batterijen maar waarom ook niet. Alleen het geluid zou jammer zijn.
Dan kan de benzine die er nog over is voor de oldtimers gebruikt worden.
-
Injectie
- Moderator
-
Robert Toet
- Geregistreerd lid
Ja inderdaad ik zag, al zappend, alleen dat stukje van leno, heb de auto ervoor niet gezien. Ik zelf zou het dus ook niet missen als auto's geen geluid meer zouden maken (beetje lastig voor blinden, dat dan weer wel) maar om het voor sportauto's exclusief te houden vond ik wel een zeer goede opmerking. Ik zat altijd al een beetje te denken hoe ze het voor sportauto's zouden willen oplossen. Nooit eraan gedacht om die hun benzine motor te laten behouden. Soms zijn oplossingen zo simpel 
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
Robert Toet
- Geregistreerd lid
-
Thunderace
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Geweldig topic dit!
Heb met popcorn achter de computer gezeten! Een heuze "dit-mag-niet-op-lpg"-discussie zónder mij! Hoe is het mogelijk?!
On-topic: Het lijkt mij een prachtig idee om een Turbo X op gas te zetten!
Waarom in vredesnaam niet?!
Die trekhaak is vast ook wel een mouw aan te passen...
Succes en veel geluk en plezier met, tegen die tijd, de meest begerenswaardige Saab op LPG!
Hulde aan de behulpzame dealer! 
On-topic: Het lijkt mij een prachtig idee om een Turbo X op gas te zetten!
Succes en veel geluk en plezier met, tegen die tijd, de meest begerenswaardige Saab op LPG!
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
AAAAHHHHAHAHAHAHAHAHA!!!sjoerdk schreef:Je betaald al enige tijd meer geen 1.60 voor een liter Ultimate maar 1.23, vind ik nogal een verschil. Ik heb benzine door m'n aderen stromen en geen LPG, zogenaamde Petrolhead en geen Gashead.
Oh nee! Een AERO op gas!sjoerdk schreef:Ik ben er altijd fel tegen geweest dat exclusieve SAAB modellen op gas worden gezet, als je veel km's rijdt koop je toch een TTiD met Hirsch of een 2.0T Aero Hirsch op gas? Ook heerlijk snel en je houdt de Turbo X-en origineel...
-
hannes85
- Geregistreerd lid
En nu zet jij je voor paal....davidjoost schreef: Oh nee! Een AERO op gas!Heiligschennis!!! Sjoerd! Weet je wel wat je zegt?!?!?! Een Viggen of een Turbo X op lpg dat kan nog wel... Maar een AERO...
Wie: davidjoost
Wat: Saab 9-5 Aero Estate (2002) handbak
Vermogen: >250pk
Type installatie: Vialle LPi met 5e injector
Bijzonderheden: Eerste 9-5 Aero op gas van het forum (samen met die van Bubbaman). Werd vooraf gezegd dat het niet kon... Voorzien van Abbott Racing Intercooler en Delivery pipe, alsmede een ITG sportinlegfilter. Onderstel: Koni FSD's
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Proef je het sarcasme?
Paar jaartjes wachten en een Turbo X op gas is ook geen probleem meer, geloof mij maar. 
Wij hebben al 2,5 jaar een (9-5) Aero op lpg thuis, daar kwamen toen ook dergelijke reacties op van o.a. sjoerdk. Grappig dat hij nou zo is bijgedraaid dat een Aero opeens wel 'mag'...hannes85 schreef:En nu zet jij je voor paal....davidjoost schreef: Oh nee! Een AERO op gas!Heiligschennis!!! Sjoerd! Weet je wel wat je zegt?!?!?! Een Viggen of een Turbo X op lpg dat kan nog wel... Maar een AERO...
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Sarcasme en fora gaan niet zo goed samen. Sorry dat ik dat er niet uit op kon maken...
Anyway, ik blijf er bij dat gas niet op een auto (in het algemeen) hoort. Zeker niet op een top of the line model als een Turbo X. Gelukkig hebben we daar allemaal een andere mening over, anders hadden ze nooit LPG ge-ïntroduceerd.
Zou toch wat zijn als iedereen op gas reed, lijkt het constant of je achter een bus rijdt (lees>lelijke chloor lucht uit die hokken).
Anyway, ik blijf er bij dat gas niet op een auto (in het algemeen) hoort. Zeker niet op een top of the line model als een Turbo X. Gelukkig hebben we daar allemaal een andere mening over, anders hadden ze nooit LPG ge-ïntroduceerd.
Zou toch wat zijn als iedereen op gas reed, lijkt het constant of je achter een bus rijdt (lees>lelijke chloor lucht uit die hokken).
-
Rutger
- Geregistreerd lid