Turbo-X op het oog met LPG en trekhaak

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Thunderace
Geregistreerd lid

Turbo-X op het oog met LPG en trekhaak

Bericht door Thunderace » do 18 dec, 2008 23:09

Ik heb deze op het oog voor aanschaf en wil er LPG laten inbouwen door Auto Schaap.
Ook moet er een trekhaak onder, omdat ik af en toe een paardentrailer moet trekken, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik zou graag een opklapbare willen hebben; ik hoop dat iemand een adres weet? Laat me svp weten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 18 dec, 2008 23:14

Vergeef me mijn kritiek, maar waarom kies je ervoor om een gelimiteerde en exclusieve SAAB (2.000 in heel de wereld, 40 stuks in NL) op LPG te zetten? Mijns insziens nogal een merkwaardige combinatie en ook enigzins zonde van die Turbo X, denk aan restwaarde en imago....

Wat betreft de trekhaak; neem eens contact op met Brink of Bosal.

hannes85
Geregistreerd lid

Re: Turbo-X op het oog met LPG en trekhaak

Bericht door hannes85 » do 18 dec, 2008 23:22

Thunderace schreef:Ik heb deze op het oog voor aanschaf en wil er LPG laten inbouwen door Auto Schaap.
Ook moet er een trekhaak onder, omdat ik af en toe een paardentrailer moet trekken, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik zou graag een opklapbare willen hebben; ik hoop dat iemand een adres weet? Laat me svp weten.
Dit is vast een vervroegde 1 april grap? Turbo X op LPG? Mét trekhaak? Dat kan dus echt niet.... (overigens voor het eerst dat ik een Turbo X met de "goedkope" radio zie? Ik dacht dat hij standaard de navigatie had)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 18 dec, 2008 23:23

Een onmogelijke combinatie wat mij betreft... :?

"Kom! Ik heb een BMW M5 Touring gekocht van €145.000, kan deze ook op gas?"

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » do 18 dec, 2008 23:36

hoezo als hij hem op gas wilt.. dat maakt toch niks uit....
en trekhaak tja als je een afneembare hebt, geen probleem lijkt mij toch ..

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » do 18 dec, 2008 23:44

FLAUW!!!! Er wordt een vraag gesteld, maar daar wordt niet echt constructief op geanwoord.

Daar is een forum toch voor bedoeld?

Melle.

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » do 18 dec, 2008 23:49

Melleds schreef:FLAUW!!!! Er wordt een vraag gesteld, maar daar wordt niet echt constructief op geanwoord.

Daar is een forum toch voor bedoeld?

Melle.
Domme vraag, dom antwoord.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 19 dec, 2008 0:02

Beste Melle, zoals je hebt kunnen lezen heb ik in mijn eerste post twee merken genoemd die dergelijke trekhaken voor SAAB produceren.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 19 dec, 2008 0:35

hannes85 en Sjoerdk, waar staat precies dat je je Turbo-X niet op LPG mag zetten? In het handboek voor kakkers ofzo? ;)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 19 dec, 2008 0:42

Door een Turbo X op gas te zetten verlaag je A) de restwaarde met een aanzienlijk percentage, want wie wil er straks nou zo'n auto op gas hebben met veel kms waar stevig mee gereden is. Bovendien sta je B) toch wel enigzins voor #@$, en ja, dan ben ik liever maar een over het paard getilde kakker dan iemand die gaat mierenneuken dat Turbo X op benzine rijden toch zo duur is.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 19 dec, 2008 0:43

Dan is dat toch aan diegene die de wagen koopt? Wie ben jij daar een oordeel over te vellen? Ik dacht dat we in een vrij land leefden, maar jij denkt daar blijkbaar anders over? Hoezo sta voor aap? Wie bepaalt dat? Twee omhooggevallen ijdeltuiten die denken te weten wat stijl is? Alsjeblieft zeg...

De huidige LPG-systemen zijn tegenwoordig zo verfijnd dat de betrouwbaarheid, levensduur en prestaties niet meer onderdoen voor het rijden op bezine. Daarbij is LPG met haar hoge klopvastheid alleen maar leuker in een turbo.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 19 dec, 2008 0:52

De toekomstige eigenaar moet het natuurlijk allemaal lekker zelf weten, ik vind het alleen doodzonde dat een zeer exclusieve SAAB een groot deel van zijn restwaarde en prestige verliest door inbouw van gas. Als je je er eentje kunt veroorloven moet je ook niet gaan mekkeren over brandstofkosten, it's all part of the deal en dat weet je van tevoren!

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 19 dec, 2008 1:01

Ah, dus nu gaat het alleen over de restwaarde. Dat is dus voor de koper zelf. Blok kan er prima tegen, met LPG kan de turbodruk zelfs een tandje omhoog, dus more bang for your buck.

Dan krijgen we nog het aloude credo 'als je je die wagen kan veroorloven, dan moet je ook maar krom liggen voor de benzine' (is al een keer voorbijgekomen in combinatie met een zekere 9-5 Aero en iets minder recent een 9-3 Viggen). Dat is dus gewoon dom geneuzel. Als iemand nou van plan is om echt veel te gaan rijden in die Turbo-X (en waarom niet) en gewoon niet €1,60 maar €0,40 wil aftikken bij de BP voor dezelfde dosis lol, dan is dat toch geheel zijn eigen keuze? Ik vind het nog verstandig ook. Saab staat vooraan met milieuvriendelijkheid en ethanol in de tank, maar LPG heeft nog altijd de allerschoonste verbranding. Ik zie het probleem niet zo. En al was het een probleem, dan is dat ook de afweging voor de eigenaar.

Dus,restwaarde is het probleem van de eigenaar, imago is geen probleem want Saab en LPG gaat goed samen, dus blijft over: jullie idee over wat 'hoort' en 'niet hoort'. Dat probleem zit gelukkig tussen jullie oren. Deal with it.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 19 dec, 2008 1:04

Je betaald al enige tijd meer geen 1.60 voor een liter Ultimate maar 1.23, vind ik nogal een verschil. Ik heb benzine door m'n aderen stromen en geen LPG, zogenaamde Petrolhead en geen Gashead. Ik ben er altijd fel tegen geweest dat exclusieve SAAB modellen op gas worden gezet, als je veel km's rijdt koop je toch een TTiD met Hirsch of een 2.0T Aero Hirsch op gas? Ook heerlijk snel en je houdt de Turbo X-en origineel...

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 19 dec, 2008 1:09

Die 1,23 is een tijdelijke dip...wacht maar tot de economie weer aantrekt. Die 2 euro per liter gaan we binnen afzienbare tijd echt wel halen.

Maarreh... ik zou een stichting oprichten als ik jou was ;)

Je vindt het dus eigenlijk zonde dat die auto's überhaubt gebruikt worden? Ik heb vandaag een EMS op LPG gereden, dat mag dus ook niet in jouw belevenis? Ik had van een jongeheer als jou toch wel wat minder kortzichtigheid verwacht. Dit soort originaliteits-fetishisme hoor ik toch vooral bij de tweetakters binnen SCN... wil jij al toetreden tot die groep? ;)
Brandstof is brandstof, de benzine raakt een keer op, dus de alternatieven moeten onderhand wel een beetje omhelsd worden.

Laat LPG nou 'es een fantastisch alternatief zijn.

Gesloten